Sida 1 av 2
|
|
---|---|
Lite halkigt men en liten tuningrepa blev det.Behöver väl knappast skriva att jag längtar efter våren nu. Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk | |
riktigt grym :D | |
Tuff liten racer :-) Det där måste vara en kul bil att ratta. Jag antar att det sitter lite godis under huven som gör det än roligare. Vilken körglädje det är i dessa bilar. |
|
Jo tack helkul blir det nog när allt lirar. Kan väl säga att orginal gjorde denna racer 0-100km/h på ca14sek och nu är den tiden halverad minst.Så det är inte helt orginal under huven;) Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
Martin E |
wow! en riktig läckerbit, vad har du för morot i den ???? |
M10 2lit 1,8 topp urfräst o portad Megasquirt Ic Gt17 agg (känns lite trångt) koppling 325 Laddar ca 0,6-0,7 Hela bakvagnen bytt och renoverad.323 med diffbroms alla bussningar gjutna,M3 exentriska bärarmsbuss för upprätad hjulvinkel,kyb gasdämpare med ombyggda fästen. Nästa projekt är frambromsar. 2009 blir ett testår. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
Är nu i garaget o grottar lite på framvagn,är ju lite speciellt med 1502 iom reducering till bakbromsar samt bara 1ledning till oken i fram. Men efter lite grävande så blir det ok fram från E21 323 dessa har 1 ingång för ledning och det passar bolton på benet.Dom är samtidigt ganska lätta o smidiga om man jämför med Volvo som många hänger på,men min bil är från Germany så,,, Och att oket är ganska slimmat betyder att jag kan använda mina wolfrace fälgar som är viktigt.Skivan blir ventilerat från 323. Nästa patrull blev navhubb som måste komma från en 315,316,318,320,med lagermått på tapp 29mm in 17mm ut. 323an har 32 19mm så det är ingen stor skillnad på hållfasthet Så om någon sitter med nav från sin gamla E21 (utom 323) fåt du gärna tjoa till. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
Ang bromsar fram. Alfa 75 med 6a har ok i aluminium som borde passa. Jag har inte testat själv, men jag vet att Alfaägare byter till Volvo-ok precis som vi gör för att få 4-kolvsok. Värt att kolla upp. Åter igen, osäker på om det passar, men ett tips i all välmening. /Anders C |
|
He he nice one trucker, ett par hederliga windsplits är aldrig fel! //Håkan |
|
Tack för tipset,om o när orken kommer tillbaka så kan alfas ok kollas upp. Men min yngsta dotter har blivit akut sjuk och kommer att kräva min familjs närvaro på obestämd tid. Såg att Pro medlem gått ut ska man inte få ett mail om detta innan??? Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
Har börjat småmekat så sakteliga igen och det känns bra,har haft 1502an intagen i maj men iom att det blev ett otrevligt hackspett oljud i bottenregionerna så rullades bilen undan. Med tanke på hur bilen var från början så blev jag inte direkt förvånad när den sk #helrenoverade# motorn var helt rökt.Flera vevlager har snurrat och ramlagren såg inte så mkt bättre ut dom. Men nu är det en ny maskin på g Modell M10 båtsnurra,ska bli kul att lära känna denna lilla juvel. Så när vädret blir dåligt och tid finns så blir det lite meck. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
Har äntligen fått i maskin,känns riktigt bra. Denna gång är grundämnet en M10 Marinmotor som är helt genomgången. Börjar närma sig en uppstart är bara lite småpill kvar med downpipe oljekyl fördelare och tryckrör.Hoppas att få till en grundmapp så man kan inrikta sig på att fixa framvagn till bes i vår.Ska då regas med turbo. Lite bilder Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
Rock on är ordet för idag Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
Brum..bludder...skak...svirr... Det artar sig :-) mvh/ Anders |
|
trucker, Hur mycket effekt räknar du med när allt är klart? |
|
Har satt ett blygt mål på 200hk och allt över är bonus.Bilen ska användas som bruksbil så tillförlitlighet är med på priolistan. I helgen blir det varmkörning och efterdragning av toppbultar. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
Trevligt, Det blir nog en kvick liten busbil. mvh/ Anders |
|
Har idag haft en liten smygrepa o jädrar vad det verkar lovande,som det känns nu så efter lite mappning kommer den nog klara att sprinta 0-100 på under 5sek:) Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
Nu spinner M10an som en kisse Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
Och en liten snutt på 2an med blygt ladd 0,4 Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
Härligt Micke! Du får bjuda på en tur i sommar med lite högre laddtryck :) /Jimmy |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.