AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.105

hjälp! får inget bränsle 320 e30

Mi
17
Mirnes
Bmw 325 coupe M-sport tech II 2002
hejsan
har ett bekymmer, får inte fram nåt bränsle..har får knappt nån ström i till bränsle pumpen. de går fram ström, med det är jäötte lite, typ 0.43volt
har provat så att bränsle pumpen är redig, och det är den.
har har provat att byta de tre reläna som sitter jämte den stora säkringsdosan, men det hjälpte inte.
vad kan detta vara för fenomen???
jag misstänker att de kan vara nått kabelbrott eller liknade ??`
nån som haft samma bekymmer???
är tacksam för ett snabbt svar..
mvh
Mi
17
Mirnes
Bmw 325 coupe M-sport tech II 2002
hur ska man uttrycka sig för att kunna få hjälp här??
tycker aldrig nån har nått att komma med när man väll behöver hjälp.
62
1.119
628csi
I3-17
316-76
X3-04
MC R75/5-72

BMW CS 907
Hej Det kan vara bränslepumpreläet som är slut, prova med ett annat.

628csi
Mi
17
Mirnes
Bmw 325 coupe M-sport tech II 2002
hejsan
provade att bygla 30 och 87 men inget hände???är relät slut tycker de ska fungera att man byglar.
kan de vara att styrbopxen är kass??
DMZ
Har du kontrollerat bränslepumpens säkring? byt ut den även om den är hel.
Jag förmodar att startbatteriet är fulladdat?
Har du kontrollerat att samtliga kontaktstift sitter på plats under relä-hållarna?
Prova även att skifta relä om de har exakt samma art nummer.

Hur uppkom detta fel? har du kanske nyligen skruvat eller monterat elektronik någonstans i bilen? Eller kopplat med något annat? (ev,motortvättat?)

En sista utväg om det skulle bero på styrboxen, är att göra bilen helt strömlös över natten. Detta NOLLAR s-boxen. (koppla bort pluspolen från batteriet)
Mi
17
Mirnes
Bmw 325 coupe M-sport tech II 2002
säkringen är hel,ska prova att byta ut den,
batteriet är inte fulladdat men kör över boosten.
kontaktstiften har jag inte kollat
felet uppkom bara så där, körde med bilen stannade efter det så går inte bränslepumpen.

efter som batteriet är urladdat så borde ju boxen ha nollats.
ska prova de olika alyenativen så får vi se.
mvh
DMZ
Varför är batteriet urladdat? Hur många volt genererar boosten? Är denna boost funktion till för starthjälp eller enbart för snabbladdning? Tänkte om boostläget ev,bränt pumpen,mm, när du försökt att starta med boosten inkopplad?

Det här tidigare mätvärdet till pumpen på 0,43v. hur fick du fram detta? med fulladdat batteri? eller via batteriladdarens boostläge? Är det en ctek laddare du har? iså fall vilken modell.

En vild gissning är att allt fungerar igen om du byter ut batteriet. (om nu inget blivit bränt) En fråga: Varför är ej batteriet uppladdat ännu? Har du haft det på laddning sedan igår? Det borde iså fall vara uppladdat nu.
Mi
17
Mirnes
Bmw 325 coupe M-sport tech II 2002
värdet mäte vi fram när batteriet vart fulladdat, nu är det urladdat för att vi har kört den så många gånger på starten, när vi har provat olika alternativ.
de vart igår vi hade den på för att få kräm så vi kunde dra runt motorn, men problemet ligger i att bränsle pumpen inte reagerar på att man vrider på tändningen.
mvh
DMZ
Är det en E30 vi talar om eller E46?

Om det är en E30 med 20-25 tusen mil på mätaren, så är det högst troligt att pumpen packat ihop för gott. Kommer ihåg när min egen b-pump gav upp, den visade då varierande volt. Värdet vandrade upp & ned. fast jag testade den aldrig separat? vilket du har gjort? Kopplade du den till 12v. och den hoppade igång omgående? (om du torrkör den så går lagren åt fanders mkt fort)

Försök att jorda pumpen separat med en ny kabel, en sista utväg är att även koppla den direkt till bilens el-system via en strömställare. En ny orig pump kostar annars ca 1500-2000:-
Mi
17
Mirnes
Bmw 325 coupe M-sport tech II 2002
det är e30 vi talar om.
jag har gett pumpen direkt ström och den gick igång.
menn det konstiga är att fast vi gav den direkt ström och pumpen gick så gick inte bilen igång??
jag börjar att bli helt snurrig
hatar elfel!!!!!
mvh
DMZ
Jag förmodar att du redan tagit bort baksätet & öppnat upp till plåtluckani golvet? där under sitter bränslepumpen monterad. Försök att knacka på den med en gummiklubba.
Om den hoppar igång så vet du att den är kass, den stannar mkt snart igen.
Mi
17
Mirnes
Bmw 325 coupe M-sport tech II 2002
okej ska prova det.
blir inget nu, gör det i helgen
tack för hjälpen
mvh
DMZ
När man har malt så länge med startmotorn som du gjort, så brukar det endast gå igång igen, genom att bogsera i ca 70km/h

Har du kollat att gnista finns vid stiften? Är det länge sedan du bytte bränslefilter? ett igensatt filter hindrar soppaflödet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.