AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 5-Serien ]

Nivåreglering kompressorfel E61, dags att lösa problemet en gång för alla?

Visad 271.137 gånger
Besvara
Sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 AutoPower Forum Första sidanFöregående sidaNästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg9 st
Postad/Inlagd2018-01-22 20:59
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
320d Touring -11
SAAB 9-7x 5.3V8
Tar tillbaka förra kommentaren, nu fungerar det, vet inte varför det inte funkade igår??
Tips på bra ställe att köpa komponenter till systemet
[LÄNK]


          IP: ...[.90.192]
Antal inlägg432 st
Postad/Inlagd2018-01-23 08:55
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
535xd -12 F11

Hej!
Ofta vid justeringar av nivåregleringar så ställer sig bilen i "Transport mode". Detta behöver ofta kodas tillbaks till "Normal" (kommer inte ihåg exakt). Detta görs inärheten av nivåjusteringen i INPA.
Det var ett tag sedan jag körde INPA då jag använder andra applikationer så minnet sviktar lite, men om man kollar felkoder så tror jag att bilen varnar föra att den är i Transport mode.

_-*-_*_-*-_*_-*-_
Lennart           IP: ...[71.87.1]
Antal inlägg9 st
Postad/Inlagd2018-01-23 20:13
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
320d Touring -11
SAAB 9-7x 5.3V8
Ja det kan ha varit något liknande "production mode" hade blivit aktiverat i min. Nu är inget "mode" valt och det funkar som det ska.
Tack för hjälpen
//Håkan

          IP: ...[.90.192]
Antal inlägg14 st
Postad/Inlagd2020-11-19 21:14
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
E61 -2008
Hej!

Har inte läst hela tråden, den var väldigt lång. Men fick problem med min e61:a att den hade säckat ihop fullständigt på båda sidorna och kompressorn gick inte igång. Helt död vid motorstart. Tänkte bara dela med mig av hur jag löste problemet för egen del.
Efter att plockat ner kompressorn. Så öppnade jag motorhuset för elmotorn (Den stora runda "kolven". Här visade det sig att bitar av limmet eller lacken som linningen är täckt av hade lossat och det låg helt enkelt massa små limrester och skräp i motorhuset som hindrade motorn att snurra runt. Blåste rent och satte tillbaka skyddsluckan + fästet för kolen. Motorn snurrade nu utan problem. Slangen hade gått av precis i nippeln på insugningssidan som många av er angett. Skruvade ur nippeln och borrade upp denna med ett 6 mm borr - limmade i ett nytt aluminumrör ca 4 cm långt (köptes för typ en 50 lapp på bauhaus) och kunde sedan skära av en bit av gummislangen å sätta tillbaka denna med ett buntband. Bytte säkringen som hade gått. (sitter till höger i bagageutrymmet) Det var 40A säkringen som hade gått. Monterade tillbaka kompressorn och allting funkar perfekt efter detta.
Så... kolla i motorhuset + byt säkring innan ny tar för givet att kompressorn är död! Det är ju en viss skillnad på 50 :- och det priset som verkstaden vill ha för kompressorbyte.

Ledsen om detta är en upprepning av vad någon tidigare kanske har tipsat om, men blev så nöjd av att jag fick liv i kompressorn att jag ville dela med mig!

/Per           IP: ...[4.5.185]
Sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 Första sidanFöregående sidaNästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur



Regler för forumet

 



© 1997 - 2021 AutoPower.se







PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 220 i Coupé Sport lin  -15
Pris: 229.000:-

BMW 525i Touring  -01
Pris: 35.000:-

BMW 335D  -16
Pris: 300.000:-

BMW 530i LCI N53  -07
Pris: 135.000:-

BMW 320d touring m-sport  -14
Pris: 199.000:-
Gå till PowerBörsen Gå till PowerBörsen