AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 5-Serien ]

Nivåreglering kompressorfel E61, dags att lösa problemet en gång för alla?

Visad 262.201 gånger
Besvara
Sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 AutoPower Forum Första sidanFöregående sidaNästa sidaSista sidan
Inlagd av Fråga
Antal inlägg69 st
Postad/Inlagd2014-05-19 18:24
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
525iA Touring -05
Skulle tro att renovering ända utvägen, om du nu lyckas med det jag prova ett par gånger sen gav jag upp och köpte en ny :)           IP: ...[.200.90]
Antal inlägg81 st
Postad/Inlagd2014-05-19 19:01
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
325d M-sport e91 -09
Jag får helt enkelt testa och hoppas på det bästa.           IP: ...[253.227]
Antal inlägg112 st
Postad/Inlagd2014-05-19 20:22
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
530 xd F11 2011 M-paket etc.
Det borde gå bra Mogge88. Läs bara vad andra inklusive mig själv skrivit tidigare om detta. För egen del gick det inte helt smärtfritt men jag delade med mig av de om jag minns rätt, bland annat det där med att knacka med en smal körnare genom insugningshålet (tror det var det hålet). Ligger det inte rätt där inne så tar kolvaxeln i sidan på något ställe. Själv fick jag fint med metallspån i huset när jag körde så en stund. Men efter renoveringen så har den funkat bra. Den fungerade fortfarande bra när jag bytte in den efter knappa 2 år. 20 kr kostade det plus ett antal timmars motionerande.

ET           IP: ...[1.87.76]
Antal inlägg112 st
Postad/Inlagd2014-05-19 20:24
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
530 xd F11 2011 M-paket etc.
Förresten hur ändrar man sin egen bilmodell på denna sida? Jag har nu försökt flera gånger att göra det via "Ändra användare" ovan men den sidan kommer jag inte in på, utan det är fel där.

ET           IP: ...[1.87.76]
Antal inlägg69 st
Postad/Inlagd2014-05-19 21:57
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
525iA Touring -05
ETL gå till din sida titta sen efter:
Redigera min sida och mina inställningar           IP: ...[.200.90]
Antal inlägg90 st
Postad/Inlagd2014-05-27 16:13
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
E61 LCI 535d M-Sport -07
Update:
Kompressor bytt. Slang(ar) enligt uppgift noga kontrollerade och utan skador. Allt åter till det normala, oj vad skönt.

Dessutom har jag idag besiktigat bilen för första gången sedan jag köpte den, gick fint, men alltid lika spännande... :-)           IP: ...[3.84.11]
Antal inlägg112 st
Postad/Inlagd2014-05-27 17:25
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
530 xd F11 2011 M-paket etc.
Ursäkta om jag verkar helt tappad bakom flötet Jpson67 men jag hittar inget på den här sidan som heter något typ min sida. Det jag ser ovan är bara fliken om att ändra användare och där är det dött för mig att komma in.

Tar tacksamt emot mer vägledning om detta.

ET           IP: ...[1.87.76]
Antal inlägg81 st
Postad/Inlagd2014-05-29 23:59
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
325d M-sport e91 -09
Demonterade bort kompressorn idag. Lossade det fyrkantiga svarta locket som sitter med 4 torx. Där under satt de 2 bladventilerna. Försökte lossa de 3 små torxskruvarna som sitter under locket runt ventilerna. Rundade givetvis en utav dem. Fick efter en del jobb bort dem. Väntar med fortsatt demontering tills jag köpt nya skruvar imorgon. Kan det räcka med att lossa de 3 skruvarna? Kan man lyfta ur "toppen" "kolven" då? Göra rent sen montera ihop det igen?           IP: ...[158.194]
Antal inlägg69 st
Postad/Inlagd2014-05-30 09:09
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
525iA Touring -05
ETL:
[LÄNK]
Ovanför PRESENTATION ska det finnas en rubrik där du kan redigera din profil           IP: ...[.200.90]
Antal inlägg112 st
Postad/Inlagd2014-06-01 16:19
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
530 xd F11 2011 M-paket etc.
Tackar Jpson67. Länken fixade det för mig. Har som sagt bytt bil i början av året och hoppas nu på att den håller bra.           IP: ...[1.87.76]
Antal inlägg81 st
Postad/Inlagd2014-06-01 17:39
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
325d M-sport e91 -09
Efter ett tappert försök får jag anse mig besegrad. När axeln skulle bankas tillbaka i vevpartiet hamnade den snett ungefär 1000 gånger. Jag tänkte att va fan, om man saftar till den ordentligt ett par gånger borde den hamna rätt. Resulterade i att vevpartiet krökte sig.

Har beställt en ny från Tyskland. Har en begagnad minus rakt vevpartiet om någon är intresserad.           IP: ...[7.235.2]
Antal inlägg81 st
Postad/Inlagd2014-06-05 16:10
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
325d M-sport e91 -09
Har nu fått min kompressor från Tyskland. Dåligt att de inte var färdiggängade hål till fästena!

Men de skickade med ett relä. Känns lika bra stt byta detta också. Vart sitter det??
Tacksam för snabbt svar då jag står i garaget just nu.           IP: ...[211.213]
Antal inlägg69 st
Postad/Inlagd2014-06-05 17:28
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
525iA Touring -05
Det sitter under plastlådan där reservhjulet skulle vart, sen på vänster sida längst fram, i papprena som följde kompressorn så ska man byta relät för att kompressorns garanti ska gälla. Färdigängade hål? Du fäster väl den på samma vis med dom tre skruvarna som sitter där på den gamla           IP: ...[.200.90]
Antal inlägg81 st
Postad/Inlagd2014-06-05 18:58
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
325d M-sport e91 -09
Okej. Då vet jag vilket det är. Det satt ett likadant relä under handskfacket också.
Jo men där man skall skruva fästena från den gamla så var hålen inte gängade. Jag fick gänga upp dem själv.           IP: ...[180.249]
Antal inlägg110 st
Postad/Inlagd2014-06-06 12:25
Anmäl svaretAnmäl svaret
Har en kompressor liggandes hemma om någon behöver. Dock behöver den en genomgång. "Level control fault" ;)           IP: ...[6.55.96]
Antal inlägg192 st
Postad/Inlagd2014-06-08 13:09
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
525dat m-sport -07
Även jag har problem med nivåregleringen. Vid vanlig vardagskörning funkar allt som vanligt men hänger jag på husvagnen eller lastar tungt i bagageutrymmet så orkar kompressorn inte höja bilen, inte ens efter en omstart eller två.
Ska byta kompressorn innan semestern, så jag slipper studsa runt på genomslagsgummit när vagnen ska med.           IP: ...[206.169]
Antal inlägg192 st
Postad/Inlagd2014-06-15 15:14
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
525dat m-sport -07
Så där, nu är kompressorn bytt. Köpte på ebay, ca3200kr hemkört till dörren.
Såg att nån tidigare hade gängat i sin kompressor för att få dit fästena men på följesedeln jag fick stod det att det var självgängande skruv så det var bara dra i dom.
En kort provtur med husvagnen visade att det gav resultat. Inga problem att hålla höjden och så lät den nya mindre utan täckkåpa än vad den gammal gjorde med all plast på plats.           IP: ...[161.221]
Antal inlägg69 st
Postad/Inlagd2014-06-15 17:05
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
525iA Touring -05
Gott när det löser sig           IP: ...[.200.90]
Antal inlägg37 st
Postad/Inlagd2014-06-18 16:41
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
3,0cs -72
520D touring m-sport -08
Håller på att reparera en 523 -05 e61 där pumpen vart trasig.
Har bytt till en ny pump och den fungerade bra vid uppstart, höjde bilen snabbt på 5s typ.

Men efter att man vart ute o kört en sväng så börjar den dinga sig igen.
Helt plötsligt börjar pumpen gå på andra hållet, vilket gör att pumpen går hela tiden och den pumpar ju inte upp kuddarna.

Har bytt relä på den och det hjälper inte.

Något som vart med om liknande strul?
          IP: ...[.249.52]
Antal inlägg81 st
Postad/Inlagd2014-07-07 19:35
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
325d M-sport e91 -09
Har satt i en ny kompressor i min e61 pga varning för level control failure. Bilen fungerade perfekt i ca 3 veckor. Nu kom samma problem tillbaka. Någon som varit med om samma problem? Kompressorn trasig igen? Ventilen efter kompressorn som spökar?
Alla tips är välkomna.           IP: ...[.19.182]
Sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 Första sidanFöregående sidaNästa sidaSista sidan
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur



Regler för forumet

 



© 1997 - 2020 AutoPower.se







PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 525d  -05
Pris: 37.500:-

BMW M3  -02
Pris: 175.000:-

BMW 335i E93 Cab M-sport  -09
Pris: 239.000:-

BMW 535i GT  -10
Pris: 159.000:-

BMW 325i M-Sport  -08
Pris: 92.500:-
Gå till PowerBörsen Gå till PowerBörsen