AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
116.185

Ska sälja 750 E38...Går det idag?

Sida 1 av 41
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Hejsan!
Jag ska sälja min 750 -96:a.....Men jag har hört att det är svårt just nu.
Den ska in och lackas om nu i veckan pga att den har blivit repad.......Så den kommer ju vara i tipp top i lack o så........

Men vad kan man sälja den för??? rullat 18500 mil + 20".....Måste nämligen bli av med den fort pga att jag köpt ny bil...

Någon som har nåt förslag på pris man kan sätta den på???

Tacksam för svar!
Det är väl som vanligt alltid en fråga om prissättning om man blir av med den. Är priset riktigt bra kan jag vara intresserad själv!

Cr
1.095
Craile
Ja det e ju inte lätt....

Jag behöver bli av med den snabbt.....och då kan man ju inte räkna med allt för stora pengar.

Jag hade tänkt mig mellan 55.000-62.000........Jag har kollat lite på blocket och dom tar ju ganska mycket för dom ändå.........Så lägger jag ut den på blocket så kommer jag nog vara ganska billig med det priset tror jag!.....
Al
158
Aleexaander
M135i xDrive -16
Jag själv är bland annat ute efter e38:er och jag har märkt att bilar i lite bättre skick verkar bli sålda ganska fort medans dom som har något eller några småfel prisdumpas med jämna mellanrum.
Så om bilen är i tipp topp skick och priset är lite lägre än "konkurenterna" så ska det nog inte vara några större problem.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

ALLT går som sagt att sälja...det beror "bara" på priset ;)

Jag har ju märkt att det nästan inte spelar någon roll hur skicket är(inom rimliga gränser naturligtvis)...är priset "rätt"(läs lååågt) då säljs prylarna/bilen/osv...tämligen omgående..

Många har en smula "övertro" på att man ska få massor med extrabetalt för att bilen är i ett superskick jmf med en i ett "gott bruksskick"..
Entusiasterna gör väl det(dvs letar efter det ultimata skicket osv),men det finns ju andra spekulanter på t.ex en bil..

Mvh Janne.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Du kanske kan berätta lite mer om bilen. Färg? Vad är det för 20 tummare som sitter på den? Skick inuti? Rost? Länge till nästa service? Är den kort eller lång?
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Om du har originalhjulen kvar kan det vara en bättre affär att sälja 20 tummarna separat, och då kunna sälja bilen betydligt billigare (under förutsättning att hjulen går att sälja för en bra peng)

/Mats J
Cr
1.095
Craile
Det är en mörkblå....Finns stenskott som det har börjat komma lite små rost i.....Men det kommer ju att åtgärdas vid omlackeringen!

Invändigt e den hyfsad kan man säga inte tipp topp men inte heller jätte sliten! ljust skinn komfort stolarna i el.....Xenon med Angel eyes och facelift bakljus.......Sen har den ju standard utrustning som: Multiratt , Farthållare , Färddator , ACC , EDC (Ställbara dämpare inifrån) , El gardin och gardiner i bakrutorna EJ navi. m.m
2 helt nya däck och 2 mindre bra på 20 tummarna

Service är gjort i förra veckan så det behövs ju inte.....

Det borde väl inte vara så svår och få iväg den för ca 58.000:- snabbt.......Vill ju liksom inte skänka bort en så fin bil......DESSUTOM NYLACKAD.......

Cr
1.095
Craile
Och givetvis dubbelglas och El taklucka , el hissar o speglar.
Testa med 58KSEK och se om din tes stämmer att den är lättsåld på den nivån.

Är annonsen ute ännu?

Cr
1.095
Craile
Nix det är den inte......kommer väl ut i veckan kanske...
OK(Preem)

Lasse Karlsson
Tjena Craile!

Gör som mig! behåll bilen! om du inte är tvungen att sälja!! Hade min 750iAL-99 ute till försäljning för ett tag sen. Den hade gått samma mil som din, med några småfel och brister, som alla äldre bilar! Svensksåld med bra historik! om det gick att sälja? Otroligt trögt, och massor med skambud + andra gökar som bara spiller ens tid, på massa dravel! En kille tittade på bilen! ett 20-tal hörde av sig via telefon, nätet, SMS, ja va du vill!

Sänkte från 99 tusen och var till slut nere på 75, och hade kanske fått sälja för 70 tusen, med lite tur! Vi tyckte det var alldeles för klent för en så fin bil, så vi behöll den i familjen!

Du kommer få lirare på halsen som tror att din bil ska vara som ny, trots att den är snart 15 år!! Stämmer prisbilden, tror inte jag du får mycket mer än 40 tusen för din, och det är ju "kaffepengar" för en sån här bil!! För sånna slantar får du ju knappt loss en lika gammal, halvsunkig Volvo 245!!

Så mitt tips blir: är bilen schysst, behåll! skänk inte bort fina grejer till grabbar med bakofram vänd keps, som ändå bara ska ha bilen till att impa på polare och andra! För det är sådana som kommer höra av sig!!

Själv trodde jag att det borde finnas entusiaster som var intresserade av en sån här typ av bil, i gott utförande! Men ack vad jag bedrog mig!

HA DET!
Lasse Karlsson,

jag har visat intresse för hans 750. Bär endast keps sommartid och då är den rättvänd. Är en stadgad familjefar och är 37år så behovet av att impa är inte så stort. Ändå vill jag ha en e38 någon gång i livet eftersom den är så snygg!!

Huruvida 40KSEK är kaffepengar eller inte tror jag dessutom är högst individuellt.

wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Om man på fullaste allvar tror att det i detta lilla land , och i dessa tider , finns entusiaster som är intresserade av E38 i fint skick så får man nog tänka om.
Jag har iaf. inte träffat på mer än en handfull , och jag har inte direkt varit rädd för att avverka mil i jakt på bra objekt till migsjälv och andra - både i Sverige och i Tyskland.

Entusiaster finns absolut inte i ett så stort antal att de på något sätt kan bära upp ens en mikroskopisk del av marknaden för jättefina E38.

De ytterst få entusiaster som finns har redan en E38.

Själv behåller jag min E38 , den är årligen påkostad ungefär samma summa som man idag erbjuds för en dylik bil , och blir det riktigt dåliga tider kan jag alltid använda mina pärmar med kvitton för att elda och hålla värmen uppe.

"Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen"
Lasse Karlsson
Tjena Simon_en!

Okej! Var ju inte dig specufikt jag syftade på!!! men för mig skulle du vara fel sorts köpare i varje fall! Vad jag menade med entusiast var: nån som gillar modellen, bilen lite extra och kanske är villig att betala vad bilen är värd!! Du verkar ju inte intresserad av att betala vad bilen sannolikt är värd, utan vill bara köpa till vrakpris, som alla de jag hade att göra med!!

Då brukar det direkt komma: en bil är inte mer värd, än vad en ev köpare är beredd att ge!! på dertta Forum! Men så tycker inte jag det borde vara! Det måste finnas folk, som brinner lite extra för en viss sorts vagn, och kanske kan tänka sig betala lite mer för att hitta en i gott utförande!!

Känns inte som om man har med sådana att göra när ingen kommer och ens tittar på bilen efter 3 månader!! Men det kanske inte finns några sådana personer, och då anser jag att det är bättre att behålla bilen!!

HA DET!!
Lasse Karlsson,

dina åsikter om hur högt ett pris borde vara spelar ingen roll, det är alltid marknaden med alla dess imperfektioner som bestämmer iallafall.

Själv försöker jag precis som alla andra optimera min egen situation, att få ett pris som känns bra för mig är en del av det. Att man som säljare resonerar tvärtom är naturligt.

Handen på hjärtat hur många vill börja sitt begbilägande med en värdeminskning dag ett på 20KSEK på en bil man köpt för 70KSEK?

Tycker det dessutom är magstarkt att påstå att jag är fel sorts köpare, som säljare av en bil är det rimligen helt egalt vem som köper bilen bara man får betalt det man vill ha. Du ägnar dig mer åt indirekt personangrepp med ditt resonemang.

16.431
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
"en bil är inte mer värd, än vad en ev köpare är beredd att ge!! på dertta Forum! Men så tycker inte jag det borde vara!"

Det spelar ju liksom inte så mycket roll vad du tycker eller hur Lasse? Det är ju köparen som ska tycka att priset är bra. ;-)

"Du verkar ju inte intresserad av att betala vad bilen sannolikt är värd"
"...villig att betala vad bilen är värd"

Samma sak där. Det är inte säljaren som sätter vad en bil är värd utan köparen.

Jag hoppas du förstår vad jag menar, vi har ju haft den här diskussionen förr...

//Lövet
Finns det nån bild på denna omtalade 750?
Att behålla en bil av princip trots att man inte kommer att använda den speciellt mycket är en för de flesta ganska dyr affär.

10000/år i värdeminskning
5000/år i försäkring (varierar från person till person)
5000/år i service
3000/år i reparationer
2000/år i utebliven ränta

Summa: 25000/år /12 >> drygt 2000kr/månad. Pengar ganska många inte kan avvara för att man vägrar sälja sin bil billigare än man tänkt sig.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.