Tjenare allihop!
Då var det dags att byta ut den rostiga skrammelburken under bilen och då jag ringde till BMW-Group GBG och frågade om prisupgiften på en katalysator till min pärla höll ja på att sätta i halsen....9100kr vill de ha för den.
Kollade dock lite på mekonomens hemsida och hittade flera universala katalysatorer och undrar nu om det går att kränga på en sådan istället? Någon som har något bra tips? Lr kan det vara värt att åka till skroten och kolla om de har en beg. i hyffsat skick? Vet att ja inte kommer få igenom bilen på bes. om denna inte byts...
Det finns en universal katalisatior som funkar upp till 2.0 bilar, satte en sådan på min 316 häromdan ( fick svetsas), funkar utmärkt.. kostar 950 KR NY!! på AutoExperten i Trollhättan... fråga efter en kille som heter Sudko och han har svar till dig.. :)
Har kollat runt lite på olika bildem. runt om i gbg trakterna och det ser ut som de har beg orginal kat runt samma prisklass. Har ju kompisar som kan svetsa så skall ringa runt lite och höra mig för så jag får se hur ja löser det men ni är pärlor som finns till hands :)