AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 7-Serien ]

Hjälp med helaut. baklucka E38

Visad 974 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg368st
Postad/Inlagd2008-08-14 12:57
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
728iA -99
Hej

Jag har fått problem med bagageluckan på min E38 (den är hydraulmanövrerad, alltså inte bara softclose). Problemet är att den öppnar men inte stänger.
Oavsett om jag öppnar med knappen i kupén, via knappen på nyckeln eller med låscylindern bak så öppnas luckan utan problem. Värre är det när den ska stängas. Trycker man på knappen på luckans insida händer först ingenting, trycker man ännu en gång hör man att motorn går (lika lång tid som det tar att öppna luckan) men luckan stängs inte. Ungefär samma sak händer när man försöker stänga med knappen på nyckeln dvs. ingenting. Precis när man släppt knappen går motorn i 1s men inget händer.

Luckan går att stänga manuellt men det känns inte så kul och är kanske heller inte helt bra.

Är det någon som vet vad som kan ha hänt och hur man löser detta?

Tack på förhand!           IP: ...[185.199]
Antal inlägg182 st
Postad/Inlagd2008-08-15 12:49
Anmäl svaretAnmäl svaret
jag är absolut ingen expert på dom luckorna men det låter som ventilen som vänder håll på flödet inte vänder.

kanske har den kärvat eller så ska den styras elektriskt på något vis för att vända.

jag skulle försökt leta fram pumpen och kolla så alla kontakter verkar ok och att dom har bra kontakt.

Har mekat endel med hydrualpumpar, kan tänka mej att det är ungefär samma konstruktions som i en hydrualisk cab.           IP: ...[1.248.5]
Antal inlägg368 st
Postad/Inlagd2008-08-15 14:42
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
728iA -99
Tack för svaret

Det kan absolut vara någon ventil eller elektronik för styrning av en ventil som inte funkar. Har sett att pumpen sitter på höger sida innanför bagagerumsklädseln, jag får väl ta mig en närmare titt. Pumpen i sig verkar det ju inte vara fel på då luckan utan problem öppnas helt som vanligt. Kanske då någon kontakt som du säger. Jag får kika på det under helgen och återkomma, tack.

Ingen annan som haft liknande problem?           IP: ...[185.199]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2022 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 730d  -09
Pris: 169.000:-

BMW 318  -77
Pris: 90.000:-

BMW 340i  -17
Pris: 269.900:-

BMW Z3  -98