AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.017

Kan det vara jordfel på min BMW740 -96

Mc
22
McMcFly
325i touring -89
Fick ett konstigt fenomen på min bmw idag! Stog i drive-in kön till Mc-donalds o väntade tänkte jag stänger av så länge tills det e min tur. Sen när jag skulle starta igen så hände det ingenting fick putta bilen där ifrån (ganska pinsamt) sen när jag äntligen fick igång den så körde jag en bit för att upptäcka att oljelampan lös svagt. Stannade genast bilen o slog av motorn kollade oljan men det var ok. Ringde en vän som kom med en startkabel för att kolla om jorden mellan motor o kaross var dålig men ingen skillnad. Kollade sedan med en som jobbar på Bmw om jag kan köra hem o det skulle inte vara ngn fara enligt honom, satte mig i bilen o körde en bit o helt plötsligt slocknade oljelampan igen o allt var ok tills jag kom hem o startade om bilen samma fel igen... Svagt lysande oljelampa för att slockna efter en stund! Vad tror ni det är för fel? Någon som vet vad det kan vara? Ps har dragit oljepumpen så det är det inte.. Ds

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Jag gissar att oljenivågivaren håller på att ge sig, men inte är totalt kortis för då går säkring 15 och på samma säkring ligger växelindikeringen som med trasig säkring inte indikerar P eller N och förhindrar då start.
Ryck ur kontakten till oljenivågivren som sitter på oljetråget.
Är väl enda jag på rak arm kan koppla ihop oljelampa med startproblem.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Mc
22
McMcFly
325i touring -89
Tackar så mycket för tipset ska in på verkstad imorgon o då ska jag nämna det för dom ;)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.