Sida 1 av 2
|
|
---|---|
Vet inte om det skrivits om detta förut, såg det just själv. Klippt från Aftonbladet: "Fartkontroller Sverige runt hela veckan Den här veckan tar polisen ett större grepp mot fartsyndarna. Omfattande fartkontroller kommer att göras längs vägarna i hela landet. Med trafiksäkerhetskameror och laserpistoler kommer polisen att syna fartsyndarna. Dessutom kollas nykterheten bakom ratten och bältesanvändandet. Den särskilda kontrollen av hastigheten sker hela v 17. - Alla har ett ansvar för sin egen hastighet i trafiken. Polisen övervakar hastighetsefterlevnaden för att sänka hastigheterna, påverka olyckskonsekvenserna och skapa trygghet på våra vägar. Målsättningen med detta är att ett färre antal människor ska dödads och skadas i trafiken, säger Mattias Andersson, trafikansvarig på Rikspolisstyrelsen i ett pressmeddelande." Länk //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. | |
Har SETT detta.. Dem är som hökar på vägarna ju | |
Än så länge så såg jag inte mer än vad det brukar vara, kanske var på rätt ställe? Då blir det sparsam vecka med tanke på bensin notan. ;) BMW - Beroende Med Wilja! |
|
jag vet också nu , jag körde hem för ca 45min sedan o polisen stoppade mej fick blåsa osv , sen förklarade han att de gick lite fort de där , jaha tänkte jag kan inte varit mycke . men de va de fick 2000 kr i böter för min vansinnesfärd hela 7 kmh för fort =/ |
|
Helt bisarrt. 2 papp för 7 km/h? Körde en vända Lund-Malmö, såg inte mindre än tre patruller. Lyckades också nästan bli tagen, men laserpolisens kollega på MC hade redan haffat någon annan. Tur skall man ha ibland. Sechs macht Spass! Min Limo: Länk |
|
Här står polisen: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Japp, sett detta i mälardalen också. Passerade i tisdags inte mindre än sex bilar vid Strängnäs (E20) med saftblandare på då de stoppat de förhärdade brottslingar som härjar längs vårt lands vägnät. Polaren sade att han sett fyra-fem bilar på 56:an vid Kvicksund samma dag. En riktig vecka för trafiktalibaner. |
|
Har sett ett gäng också. Ovanligt många patruller på vägarna, samt kontroll på väg ut från Lund Fjelievägen mot E6 (där det blir 70, lätt att inte sakta ner tillräckligt) samt på broarna över E6 både vid center syd samt södra avfrarten till Landskrona. Fan 2000 för 7 km/h är ju fantastiskt löjligt, borde ju ligga inom "felmarginalen". Undrar om en majoritet av Sveriges befolkning verkligen tycker att det ska vara så.. |
|
2000 är tydligen lägsta böter man kan få för fortkörning nu mera. jag tyckte ju att de va åt helvete för mycke för 7kmh men polisen förklarade att de va den billigaste boten. vad är max? |
|
Det var en dyr affär! Åkte gemon Göteborg o såg massa polis bilar av alla slag o motocyklister, verkade som alla blev utsparkade från kontoret! ;) BMW - Beroende Med Wilja! |
|
har kaffe kassan sinat? |
|
nej 1500 är billigaste... jag åkte nyss dit.. och då var det 11 km/h för fort.. såg underlaget i deras pärm. där stod det upp till 10km/h för fort = 1500kr /Hampus Länk |
|
● Hastighetsöverträdelser på 30- och 50-väg: 1-10 kilometer över hastighetsgränsen 2.000 kr 11-15 kilometer över hastighetsgränsen 2.400 kr 16-20 kilometer över hastighetsgränsen 2.800 kr 21-25 kilometer över hastighetsgränsen 3.200 kr 26-30 kilometer över hastighetsgränsen 3.600 kr, 31-40 kilometer över hastighetsgränsen 4.000 kr. Vid hastigheter däröver rapporteras överträdelsen till åklagaren. ● Hastighetsöverträdelser på 70-, 90-, 110- och 120 väg: 1-10 kilometer över hastighetsgränsen 1.500 kronor 11-15 kilometer över hastighetsgränsen 2.000 kr 16-20 kilometer över hastighetsgränsen 2.400 kr 21-25 kilometer över hastighetsgränsen 2.800 kr 26-30 kilometer över hastighetsgränsen 3.200 kr 31-35 kilometer över hastighetsgränsen 3.600 kr 36-40 kilometer över hastighetsgränsen 4.000 kronor. 41-50 kilometer över hastighetsgränsen 4.000 kronor. Vid hastigheter däröver rapporteras överträdelsen till åklagaren. |
|
Källa? Sechs macht Spass! Min Limo: Länk |
|
www.polisen.se Mer pålitligare än så blir det inte... |
|
stämmer var på 70 sträcka! /Hampus Länk |
|
Tänk noga på att vara utvilad före bilresan och bli inte irriterad i trafiken. Håll avståndet till framförvarande fordon. Tänk på hastigheten och nykterheten. Använd bilbältet. Korrigerad version: Tänk inte utan vila under bilresan och är det nån som beter sig idiotiskt så berätta det för vederbörande. Se till så att avståndet till bakomvarande bibehålls eller hellre ökar. Tänk inte på hastigheten utan ta reda på vart polisen står och ha på dig en t-shirt ned bälte på vid passage. M5 - sådan husse sådan bil |
|
dom menar alltså på fullaste allvar att man får 2000kr i böter om man kör 52kmh på 50 väg . Är dom dumma i huvudet !!!!!!!helvete nästa gång jag ser en polis så kör jag fan över aset |
|
Ma1445M: Jaha...du tycker alltså att det är polismannens fel? att hastighetsöverträdelsen kostar dig pengar? Väx upp,och kom tillbaka om några år när du också skaffat familj/barn osv så inser du nog också att det behövs regler i bl.a. trafiken...även hastighetsregler! Tänker du längre än vad du nyss skrev så inser nog även du att 30 och 50 sträckor finns där av någon anledning. Och att böterna är "värre" på dessa sträckor är närmast naturligt för de flesta.. Mvh Janne. |
|
Pendlar dagligen längs både E6/E20/E22 under "peak hours" och har inte sett en enda poliskontroll, kanske har jag haft tur. Känns som att många bilister lärt sig var polisen brukar stå och håller igen på dessa partier. Ni som kör Yttre Ringen utanför Malmö vet nog vilken sträcka jag menar :-) |
|
Ma1445M: Det är inte polisen som bestämmer vilka regler och lagar som ska gälla. Tycker du att något är fel så är det våra kära politiker du ska ifrågasätta. Sen tror jag de flesta sheriffer undviker att stoppa någon som kör 52 km/h. De brukar lägga till moms innan de vinkar in. Svekke |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.