AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.726

Utbytes element till E46 Business CD

Finns det färdiga kit med utbytes element till den vanliga Business CD'n i Sverige. Har sett Amerikanska kit men vill helst handla i Sverige. Det är ju inte 4 Ohms grejor så jag vågar inte ersätta med standard prylar.

Styrkan i stegen verkar finnas men elementen lämnar en del att önska.

/Fredrik
Trottoarkantshatare

Min 330i Länk
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Jag har inte sett några färdiga kitt men de flesta lite duktigare bilstereo firmorna borde kunna plocka ihop passande grejor till dig , du behöver inte stirra dig blind på ohm talen utan det går ändå , ev kan de nya högtalarna behövas kopplas lite annorlunda.
Det finns kitsystem från rainbow som passar utan adaptrar och dylikt, brukar förekomma mycket på tyska e-bay.

Länk
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Annars säljer ju MDS Rainbow så de borde kunna skaka fram dessa kit också.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det finns en BMW Original Sound Modul som låter riktigt bra. Stärkare och andra element. Kolla på Ebay om det inte säljs. Kolla Länk och ange ditt chassienr(sitter under huven) då kan du söka fram rätt grejor och jämföra.
Lycka till!
Asken
Jag vill inte behöva koppla och klippa en massa, utan det skall vara bort med gamla elementet, dit med det nya. I med kontakten. Klart! Vill inte heller labba med impendansen. Bara uppåt isåfall eftersom jag inte vet hur stegen reagerar på lägre impendans. Inte kul om ett steg går varmt och bränns.

Mina bilstereobyggar dagar är över, nu är man gammal och bekväm. Bolt on är det som gäller.

Skall kolla lite med MDS även om jag inte alls gillar hur deras prylar med MDS märket på låter.

/Fredrik
Trottoarkantshatare

Min 330i Länk
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
"Bolt on" kitten är på 4-ohm så du lär få svårt att hitta ngt annat tror jag.
ma
39
maccis
Porsche 911 GT3 -08
Jag bytte mina element fram i min e46 för några veckor sen.
Jag satte dit 6" från Phoenix var inte direkt bolt on eftersom jag inte hade högtalaradptrarna.

Men ett par 5.25" med adaptrar så lär de bara vara och riva ner och trycka dit sen klippa och skarva lite kabel.

Bolt on med befintligt kablage har jag inte sett något faktiskt, men den operationen jag gjorde är inte direkt svår.
Detta kit jag tänker på och det blir mest troligen ett sådant när jag känner att det är dags.
Länk

/Fredrik
Trottoarkantshatare

Min 330i Länk
Hur går det med sökandet? Har du hittat något?

Det slog mig idag att det kanske inte skulle vara så svårt att få lite bättre ljud utan att behöva bygga om hela bilen. Egentligen tror jag att det skulle räcka med att byta ut de bakre högtalarna för att få ett lyft. Jag spelar vanligtvis enbart för mina öron (stängda fönster) och jag tror att effekten räcker om man bara skulle byta till ett par bättre högtalare.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.