AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 5-Serien ]

TDS E34 svårstartad

Visad 1.068 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg57st
Postad/Inlagd2007-08-14 22:16
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
BMW M535i
har en 525 TDS-95 som trögstartad imellan åt..
har gått som en klocka men nu det senaste har den varit väldigt svårflörtad när man ska starta den när den stått en natt eller dag.
det är precis som den inte skulle få något diesel.
som tex idag då körde jag på starten tills batteriet börja tryta då först hosta den till några gånger och small igång.

den läcker inget diesel va jag kan se.
glödstift
matarpump
bränslefilter och alla packningar i pumpen är bytta
/inom ett år
          IP: ...[.188.53]
Annons
Antal inlägg2.674 st
Postad/Inlagd2007-08-15 08:00
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Ta bort plastlocket så du ser spridarna titta på hur returslangarna ser ut dom torkar och spricker av värmen då blir returen otät och bränslet rinner tillbara till tanken           IP: ...[201.143]
Antal inlägg1.553 st
Postad/Inlagd2007-08-15 08:28
Anmäl svaretAnmäl svaret
vissa har fått montera en såkallad "backventil" dvs en sån där för att förhindra att dieseln rinner tillbaka.. hade samma problem med min diesel, men eftersom det aldrig var mer än 4-5 sek man fick gnida innan den gick igång så orkade jag inte bry mig mer om det, polaren satte däremot en backventil på sin, och det funkade kanon.

/mvh jocke           IP: ...[.230.72]
Antal inlägg2.488 st
Postad/Inlagd2007-08-17 01:49
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:


finns inget som säger att inte glödstiften är trasiga igen.
jag har fått byta några gånger på sk nya glödstift som bara gått nån månad innan dom slutat fungera då det har varit av halvfabrikat.

samtidigt är just 525:orna kända för att strula med startmotorn så att den går lite långsammare än vanligt och det påverkar också startmöjligheterna rejält.

sen har du batteriet, är det i gott skick eller?
jag kommer ihåg när jag bytte batteriet på svarten som blivit lågkompad numera från ett 65ampere till ett på 115ampere och rejält med startström och djäv.... vilken skillnad de är nu,hehe
tror inte det tar mer än 2 tiondelar så är den igång.

samma gäller filtret som du bytt, är det ett halvfabrikat så innehåller den inte ett stålnät inuti vilket får filtret att kollapsa till slut.

sen är det den välbekanta skitpumpen därbak som också kan strula trots att den är bytt. är alla slangklämmor efterdragna etc?

men om man inte orkar fixa själva problemet så kan en backventil vara en snabb och effektiv lösning

några tips på vägen



min bmw 324td hemsida [LÄNK]           IP: ...[.18.254]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur



Regler för forumet

 



© 1997 - 2021 AutoPower.se







PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 320d xdrive  -16
Pris: 205.000:-

BMW 335D  -16
Pris: 300.000:-

BMW 530i LCI N53  -07
Pris: 135.000:-

BMW 320d touring m-sport  -14
Pris: 199.000:-

BMW Intressekoll Z4 2,5si  -08
Pris: 180.000:-
Gå till PowerBörsen Gå till PowerBörsen