Sida 4 av 82
|
|
---|---|
Jag kommer den 28'e om vädret blir hyffsat. =) /Fredrik Min Z3. Länk |
|
Enligt prognos så kan vi få vxl väder, hoppas vi bara slipper regnet. | |
Får man kika förbi och säga hej även om man syndar och inte kör Bayerskt? :) MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
Kom du E38, så kan vi säkert övertala dig o köpa Bayerskt igen. Självklart är du välkommen. |
|
Som det ser ut nu så är vädret lovande. Hoppas man har tid att hänga med på rutten, kommer iaf bort till Eurostop en sväng.. O==00==O //Filip |
|
Vädret ser ut och bli lovande växlande molniget, ingen regn! ca 17 grader. |
|
Jag kommer troligen också till denna träffen. /Stefan |
|
Vi har i veckan gått igenom och stakat ut en riktigt trevlig rutt, som inbjuder både till cruising, samt till lite snabbare körning för den som känner för det. Under ruttens gång, blir det stopp för fotografering. Lite senare på eftm stannar vi till för en trevlig fikastund vid ett trädgårdscafé i lantlig miljö, som ligger strax intill Landsjöns strand. Mvh Maria |
|
Kan man få lite mer info? Känner lite 50/50 efter all regn i Borås :) BMW - Beroende Med Wilja! |
|
Menar du färdvägen ? Vi kommer att köra c:a 6-7 mil. Ni som av olika anled. inte hinner komma till mötesplatsen Eurostop klockan 14.00 i morgon, kan hitta oss senare på detta caféet. Vägbeskrivning : Caféet kaffe & kackel, ligger vid Landsjön mellan Huskvarna och Gränna. Kör motorvägen från Jönköping mot Stockholm. Efter Huskvarna, ta höger mot Skärstad. Nästan framme vid Skärstad kommer ni till Lyckås. Där tar ni till vänster mot Säby. Kör ca 4 km tills caféskylten dyker upp på höger sida. Väderprognos inför morgondagen: Länk Ses i morgon! Mvh Maria |
|
Lyckås ligger väl innan skärstad (mellan kaxholmen o skärstad) Annars har du nog rätt ;) Kommer nog närvara vid samlingen på Eurostop vid 14 men har inte riktigt tid att hänga me nån längre runda, men vi sees där iaf.. O==00==O //Filip |
|
Jag missuppfattade nog va du skrev, sorry.. | |
Vädret just nu, växlande molnighet. Det blir jag som blir ledarhunden idag. Måste lära mig rutten bara. Väl mött |
|
Jag eller vi dyker upp! Finns inte mycket att göra här hemma idag... :) BMW - Beroende Med Wilja! |
|
Får tacka för dagens utflykt! Roliga vägar o viktigast av allt - fika! Jag förtsätte med körning på väg hem genom Bondstorp, N Unnaryd o Tranemo - roliga vägar där med! BMW - Beroende Med Wilja! |
|
Tack alla som kom på träffen, det är alltid trevligt att träffa er.:) Det kom 7 bilar, varav en Corvette som erbjöd sig att vara vår ledarhund idag. Vi körde c:a 8 mil på slingriga roliga vägar från Barnarp- Tenhult-Öggestorp- Lekeryd-Huskvarna- Egna hem IKHP- Kaxholmen- Vista kulle. Finaste vägen tycker jag var den när vi körde från Kaxholmen mot Vista Kulle-Gisebo. Fredrik tog många fina bilder under dagen samt nu ikväll, det ska bli spännande att se dom. Nästa träff blir den 11 augusti. Mvh Maria |
|
Tack allihopa för en trevlig dag, vi lyckades undvika regnet hela tiden. Blev en lite annorlunda bilträff rent bildmässigt med få möjligheter att fotografera bilar men desto fler tillfällen att fotografera vidunderligt vackra omgivningar. Jag hade velat stanna och plåta på den vägen vi körde efter fiket. Tror det var äppelodlingar vi körde mellan, helt otroligt vackert. Maria och jag tog en liten fotorunda senare på kvällen, vi hittade inget riktigt bra upplyst ställe att vara på. Men det blev några hyfsade bilder ändå. Bilderna hittar ni här. Länk /Fredrik Min Z3. Länk |
|
Kan bara instämma med Fredrik o Maria, synd att det inte kom fler bilar bara. Rutten var ca 9 mil så allt var bra, o vädret hade vi också tur med. Vi kanske skulle sikta in oss på att köra Vättern runt med ngn gång!!? |
|
Vättern runt, varför inte :-) Fredrik, bilderna du tog blev fantastiskt läckra!! Kan inte se mig mätt på dom.:-) Mvh Maria |
|
Det var läckra bilder från en trevlig eftermiddag. Bilderna utanför NPB/ XANO fastigheten var ju lite speciella för mig, då Jag jobbar där. Hoppas kunna komma på träffen 25/8. /Stefan |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.