AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
40.258

Vart köper jag M-parallell style 37 fälgar?

Sida 1 av 11
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Hej,

Blir ju galen, inga anonnser nu när man väl har pengarna. Kan ni ge tips/länkar där jag kan köpa? Jag MÅSTE ha dessa fälgar :)
alain
Hej gabber
det finns på powerBösen på delar säljes. Sriv fälgar i rubrik, sida 3, anons ""18 tums fälgar till E38 och E39"" det priset han vill har är jag tror st pris men du kan alltid ringa och lyssna.
jag förstor dig helt. se på min länk om det är dessa du vill har, mycket svart att hitta dessa fälgar som begadnad på grund att dom är snyggast och finnast tycker jag och jag tror inte att den som har dessa vill blir av med dom
jag vet att du kan beställa dessa på BMW original för cirka 7500:- styck. jag ska leta om det finns mer.
lycka till
MVH ((Alain))

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
JA, det de fälgarna jag är ute efter och 18 tums fälgar till E38 har jag pratat med.

Han säger:

det är inget m märke på fälgarna men dom är orignal!

det sår bmw ingjutet på baksidan, så dom är orginal

Det är inget M märke men det står BMW, fattar liksom inte. Är det kopior står det inget, är det M är det ett märke på.

Vad är felet? Ska man akta sig? Köper jag blir det ju på bild och att han skickar.

Och om M märke saknas så kan inte bilderna vara hans bil, eller hur?
alain
Hej igen
ring BMW och prata med dom om det finns såna utan M märket
original fälgar ska har M märket på skulle jag nästa tror. nu när det gäller pirat, kan man hitta vad som helst
det finns en till som vill har 10.000:- för alla fyra med däck, dom är på en 3 serien finns på sida 3 "" 18 BMW original fälgar"". vet ej om det passar 7 serien. ska leta efter mer såna.
MVH ((Alain))

Länk
alain
Hej igen gabber
jag pratade nyss med BMW och sa så att det finns original utan M märket,
dom har 9.1/2tum för 5500 inkludera moms. då, jag tror att du kan prata med den kille igen och kanske köpa dessa.
M märket kan du köpa på BMW. finns en plats på fälgen till detta.
Hör av dig
MVH ((Alain))

Länk
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
tack för allt Alain, uppskattar det verkligen. Ska se när han skickar mig lite bilder
alain
inget orsak, jag hjäpa till om ja kan, jag har gott om tid för det
Hoppas att det gå för dig med fälgar, du får det du önskar och dom är inte så dyr.
MVH ((Alain))

Länk
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Länk

Hade denna i mina favoriter och lömt bort. Jag vill ha de men det är ju för dyrt och därför är annonsen kvar.

Vad tycker ni är rätt pris?
alain
gabber

vad händer med dom från powerbörsen för 10.000:-
efter som dom kosta 5500:- utan däck på BMW, jag tycker att 10,000:- för 4 st med däck är någonting överkomligt.
hade jag inte haft såna fälgar hade köpt dom direkt.
dom du har på din länk ser ut exakt likadante.
På powerbörsen, om däcken kosta 1500= 4st =6000:- för däck, 4000:- kvar för fälgar = 1000:- st. du får aldrig såna fälgar så biligt någonstans.
vad tycker du själv?
MVH ((Alain))

Länk
PJProPro-medlem
2.616
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Varför inte söka din lycka på Ebay? Har själv gjort ett antal goda affärer där.
Länk De på blocket har dessutom fel dimesion på däcken för E38.

Mvh. Patric, BMWCS #4598
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
har aldrig tänkt så, har inte vågat. är det seriöst eller mycket bluff? så man inte får hem tegelstenar osv.

vad menar du med fel däckdimension, jag fattar inte sånt så en förklaring vore tacksamt, så blcokets kan inte jag ha, men varför och vad är max som jag kan ha? och har inte de redan suttit på en E38?

angående ebay länken, 319 euro är ju ingenting som folk bjudit, om man drar till med 500-700 euro så borde det kanske gå och jag är ändå en vinnare känner jag.
PJProPro-medlem
2.616
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Hej,

En E38 ska ha en större rullomkrets på däcken. Dvs. har en E38 235/50-18 i fram så skall motsvarande på E32/34/39 vara 235/40-18. Bakdäcken på blocket annonsen är enligt annonsören 255/35-18, och skulle ha varit 255/45-18 om de var avsedda för en E38. Visst finns det bedragare på Ebay, men kontrollera föst säljaren genom tidigare betyg från köpare så skall det inte vara något problem (har själv en 16:9 boardmonitor på väg i skrivande stund :) . Sen så har jag för mig att fälgarna till E32/34 skiljer med bredd och ET(inpressning). Men det är inte mkt., typ 2mm på ET samt ½" i bredd bakfälg, så det fungerar. Anv. Beräkna hjulets omkrets / utväxling Länk för uträkningar. E38 bör ligga runt 217 +/- 5%

Mvh. Patric, BMWCS #4598
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Hej,

Har äntligen lyckats köpa mina M Parallellfälgar med däck på och är jävligt nöjd och glad. Dock måste jag innan sommaren byta framdäcken.

Jag fattar ju inte det här med däckmått osv så jag behöver hjälp.

Vilka dimensioner kan en E38 köra på?

Jag minns inte mina mått så jag kollar och skriver in de ikväll.

Jag tror att det är:
Fram:235/50R18
Bak; 245/40R18
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Letar som bara den efter information och denna sida säger såhär. 235/50R18 fram är ju vad jag har, och www.bythjul.com säger att de inte passar.

Övrigas frågor, kan man ha lika stor fram som bak som sidan nere säger? Ska det inte vara smalare däck?

Länk
Ka
5.659
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Har du köpt rätt uppsättning fälgar, dvs bredare bak än fram, skall du ha bredare däck bak.
235/50 fram och 255/45 bak har jag för mig till M-fälgarna.
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
men som jag har nu då, 235/50 fram och 245/40 bak, menar ni att jag inte kan köra på dessa?
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
enligt länken ovan så borde det inte vara några problem med dessa dimensioner eller hur?
Ka
5.659
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Nej, det blir för stor skillnad i rullomkrets med 235/50 och 245/40 >6%.
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
vad förslår ni då? ska jag köpa 245/40R18 fram också? hjälper det, blir det snyggt och korrekt?

Eller vad mer kan jag köra in så det blir ok?
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Kan jag kanske ha 245/40R18 fram och köpa nytt för bak?
alain
hej gabber
tänk att när du har 245 fram och hamnar på lastbilspår på motorväggen, det är inte så trevligt. Rekomenderad 235 fram. 255 eller 265 bak sen, det finns en viss bestämelse med försäkring att du måste medela dom om du har en överdimentionerad storlek på däck på grund att dom kan trassla till om det änder någonting, bättre att vara på den rätta sida. men på dessa storlek, det är inget problem.
på mina fälgar har jag:
fram 235/45 ZR-18
bak 255/45 kanske 50 ZR-18, och alla däck är påsatt efter fälgar storlek av BMW själv
båda fram och bak är på högsta hastigheten (ZR = över 240 kmt)

MVH ((Alain))

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.