Sida 711 av 712
|
|
---|---|
Inte det troligaste men värt att kolla upp så det inte har hänt nåt, kolla även ner på inloppet på bakre turbon så röret sitter på som det ska. | |
Absolut! Jag monterade ju dit inlets förra året.. Som sagt bäst att kolla upp det! Hade tur och fick tag på index 12 spridare på bildelsbasen, så det blev inte så blodigt som jag först trodde.. Tack för tips! mvh |
|
Har du inlets så kolla så inte det klämts ihop bakom motorn det är ju rätt trångt där, monterade inlets själv i våras samtidigt som turbobyte | |
Angående min tidigare fråga har jag beslutat mig för att ge turbos från TTH en chans, vi får se hur det går! En helt annan fråga. Jag har tidigare kört på MHD Stage 2+, men eftersom jag har en JB4 som inte varit inkopplad ville jag testa att köra med en backend flash. Drog in en pump-flash, och loggarna såg bra ut. Fick dock lambda-felkoder rätt snabbt, samt någon shadow code. Kan det bero på att flashen inte är för euro-spec? Någon av er som hittat en euro-spec backend flash? En intressant detalj är att när jag bytte från MHD stage 2+ till backend flash + JB4 så försvann 90% av röken från bilen. En annan fråga som jag inte vet om det är relaterat till detta. När jag hade Stage 2 mappen så visade olje-indikatorn 1 steg över "Min" vid flera kontroller, vilket verkar rimligt eftersom bilen rykt en del blå rök. Numera visar indikatorn på "Full", har dubbelkollat flera gånger. Detta trots att jag inte fyllt på någon olja. Detta gör mig orolig eftersom det inte finns någon fysisk sticka att kontrollera(?) |
|
Ni som ställer in spridarna efter ni bytt, vad använder ni för felkodsläsare? Enda jag behöver den till är att ställa in spridarna så billigaste alternativet tack :) |
|
Har just installerat mina nya turbos från HM-TurboTecnik. Väldigt bra lyft från dom trötta originalturbosarna! Har en fundering dock. Den största anledningen till att jag bytte var att bilen ger ifrån sig stora rökmoln efter motorbromsning, t.ex vid rödljus. Skulle säga att röken till 90% är borta, men tycker fortfarande att det ryker lite mer än en normal bil. Men nu är det inga rökmoln utan lite grann konstant. Är det något att oroa sig över, eller kan det bero på mer öppet avgassystem och catless downpipes? Ett tips för övrigt, om någon skulle råka ut för samma sak. När jag just installerat dom nya aggregaten rasslade dom bra mycket mer än mina gamla (som rasslade väldigt mycket). Stängde av wastegate-fixen i MHD och nu är det knäpptyst! Funkar säkert bra på dåliga turbos, men på mina nya tog det istället fram rasslet. |
|
Kulixo: Hur mycket har du kört med dom nya turbos? Det är ju normalt att det ryker rätt rejält med nya turbos (lite olja och sådant som bränner bort) men det brukar sluta efter att den gått riktigt varmt några timmar i streck. Vilken modell köpte du? Har du mappat för nya turbos och hur mycket ger det? /DJ |
|
Tack för ditt svar! Jag har inte kört så mycket, kanske 1-1.5 timmar. Får ge det lite tid då helt enkelt. Jag körde på instegsmodellen HM540, mest för att det känns bra i magen att ha lite marginal på grejerna istället för att piska dom till max. :) Men kommer säkert slänga i en optimerad map lite senare. Känner redan på MHD Stage 2+ E30 att den orkar hålla ladd bättre genom hela registret. Dessutom hade jag en del turbolagg förutom som är som bortblåst. |
|
Hur vanligt är det att automatlådorna havererar på trimmade bilar? Gäller en F30 335 med sportautomatlådan med 8 växlar, ZF specar ju den till 450 nm, men bilen jag kikar på har möjligtvis runt 650nm och en bit över 450hk, Håller det? Hur vanligt är det med att automatlådorna rasar, eller börjar slira? |
|
hey!! Har ett eisenmann quad med diffuser över, fick tillslut tag i MPE system från Tyskland beggat, Diffusern är I lådan från schmiedmann, 100 dagars väntetid var de, Pris 12k för allt, ljudet är magiskt |
|
Hejsan! Precis installerat JB4 på min Z4 35i. Blev en ny bil minst sagt ;) Har dock ett problem som jag antar är en inställning. Vid provkörning nu vid fullgasrepor lyser blinkerslamporna med fast sken för att sen slockna när man släpper av. Inga blinkande lampor vilket jag förstått visar på felkod. Detta fenomen uppstår både på mapp 1 och 5. Den kastar inte tillbaka mig till 0 så inga felkoder genereras och bilen går som den ska. Har ställt shift light på 7000 och även prövat stänga av de så de kan inte vara de som spökar.. Har DCT låda, är det nån inställning jag missar? |
|
Något som har trimmat via ATM chiptuning ? | |
Jag tror jag åker på spridarbyte, har bytt tändstif + spolar med misständer fortfarande. Vart köper man index 12 billigast? | |
Min N54 skakar/vibrerar vid kallstart när den blir lite varm så är allt ok Tips ? Idag tändes även motorlampan efter omstart försvann den Har även fått fram kod 30ff ibland vet dock inte felkoden efter dagens motorlampa |
|
Låter väl lite som hpfp (högtrycksbränslepumpen) men fick du motorlampa så finns nog koden för hpfp där nu. 30ff är en helt annan sak, handlar om för lågt turbotryck (kanske en tryckläcka) /DJ |
|
Nu när jag skulle från jobb så skakade den ihjäl sig, fick starta om den 3 gånger innan den lugnade ner sig på tomgång o kunde köra sakta hemåt, väl hemma försökte jag läsa av felkoder med inpa men det gick inte kunde läsa av allt annat men inte när det gällde engine, får testa med min elm senare ikväll Nu lyser motorlampan konstant |
|
Vad har du för tune på den? Jag tror att JB4 brukar blocka en del funktioner via ODB (för att den snor dom funktionerna). Hursomhelst: Det låter fortsatt precis som HPFP men koden ger dig sanningen. /DJ |
|
Optimerad av ATM 370hk 500nm Men jag hade samma problem förra året då utan optimeringen, bytte stift o allt bra dom få dagarna jag brukade bilen, Är det samma hpfp på N54/N55 ? Är org för 10k som gäller ? |
|
Fick felkod P0304 Cylinder 4, feltändning detekterad |
|
Ok, tändspolen eller spridaren då, testa att flytta tändspolen på 4an och se om problemet följer med dit du flyttar den. /DJ |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.