Sida 7 av 712
|
|
---|---|
Bubbla: ja den har legat uppe ett bra tag. Att de påstår att topphastigheten är 300 tycker jag bevisar att de är oseriösa. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
Finns en installationsvideo för ProCede uppe nu. Verkar lite meckigt :-) Länk //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
Fråga: Kör en E90 335 MT Har märkt att tredje växel inte ger lika bra kick som de övriga växlar? Det känns som att den inte laddar ordentligt? Jag misstänker att det beror på utväxlingen? Har någon upplevt detta? Tacksam för svar! Innovate, don't imitate |
|
Bubbla o Hillstreet; Har kollat chippning och trimning i manga ar nu (haft olika bilar) och allt jag hoert och laest om HS-Elektronik aer negativt. Aeven om HS-elektronika varit med ett bra tag och aer 'stora', hoer man som sagt bara negativt. Att bra och erkaenda chippare som WETTERAUER inte aennu erbjuder nagot, tyder att det inte finns nagot 'saekert' o bra saett att optimera twinturbon i 335i! Lycka till med Shiv och deras 'trim' de som kommer att optimera sina bilar :> mvh marineutter Skulle koert till |
|
marineutter: Jag förstår vart du vill komma :-) Har nog bestämt mig för att avvakta tills det finns ett säkert alternativ med garanti i sverige eller närliggande länder. Är livrädd för att stå där med trimmad bil om ett år och rasad turbo, växellåda eller dylikt. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
Hur många har vi kvar som är med på Gruppköpet? Skall starta en officiellt tråd borta på E90post.com Vi har några killar från Norge och Finland som vill vara med. Än så länge är det: 1.Jag 2.mistafrizz 3.PEA: Han har redan köpt! 4.--- 5.--- Innovate, don't imitate |
|
Jag är helt klart med på gruppköpet!!! Så skriv in mig som nummer 4:a med en gång!!! | |
Uppdatering: Än så länge är det: 1.Jag 2.mistafrizz 3.PEA: Han har redan köpt! 4.Rolle10 5.--- Innovate, don't imitate |
|
Heartware: Skönt att äntligen komma med på listan!! Och vecka 19 kommer bilen, ska bli gott o klämma in några extra hästar!! |
|
Ingen som har något nytt att komma med angående 335 trimning? Get there fast, take it slow |
|
Första riktiga accelerationstiden med Xede (alltså trimboxen innan Procede) mätt med Beltronics Vector FX1. 0-98kmh 4.58Sekunder med vanliga gatdäck och automat. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
Oj det låter bra, eller hur?! |
|
Får besked imorn om bromsbänken i Trollhättan. -E trött på att vänta!!!! |
|
Det verkar som om vischnu har lite levaransproblem, senaste jag hört är att den box jag beställde slutet feb kommer efter påsk. Efter vad jag förstår blir jag testpilot, ska bli kul.. |
|
pea: Modigt :-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
Märkte i lördags då jag stod heads-up mot en Porsche 996 att man måste var extremt snäll mot gasen i början.. det blev ju inte bättre av att jag ej hade kopplat ur antispinn.. all kraft bara försvann.. =( så det blir spännande att se hur bilen reagerar med procede. *håll till höger, eller gasa* Länk |
|
JAG VILL HA MIN BIL NU!!!!!!!!! .. sorry behövde ventilera //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
Heartware: Är det möjligtvis Autotech i Trollhättan som avses med 'bromsbänken i Trollhättan' ? Janne E91 330D 2006 med Promotech CR5-box |
|
Ja det stämmer nog. Jag går via ett företag som heter SCRAM (Scram.se) i Göteborg. De känner varandra väl. Min upptäkt i och med jakten på en bromsbänk är att det finns väldigt få Tuning firmor som har bromsbänkar. Och de som har bromsbänkar verka ha väldigt mycket för sig. Svara aldrig på telefon och är väldigt dåliga på att ringa tillbaka! Tänkte bara dela info till er alla. |
|
Har du fått besked om bänken ännu ? Annars kan du ku kontakta dom direkt: Peter eller Patrik Adress: Autotech Motorsport Grunbergsvägen 18 461 40 Trollhättan Tel. 0520-480 520 Fax. 0520-480 521 e-post: info@atechmotor.com De har en Rototestanläggning...... Janne E91 330D 2006 med Promotech CR5-box |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.