Sida 6 av 712
|
|
---|---|
Qvarnis: Länk är leverantören, och mer info från användare hittar du här : Länk *håll till höger, eller gasa* Länk |
|
Qvarnis: Här är en sammanfattning av allt de gjort so far.. Länk Du har en bild på själva enheten i denna tråd.. Länk Har ni dyno hos er? Om ja, skulle det vara intressant för er att vara med när Shiv från Vishnu kommer över? Vore trevligt att ha kunnigt folk här i sverige som kan hans grejjer.. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
Beställde och betalade procede för en vecka sedan, blev lovad leverans i mitten mars, lämnar rapport efter montering. ska bli kul att se vad det gör ha de |
|
Oh trevligt, Shiv har inte svarat på något i över 2veckor nu?! Fick du någon Email bekräftelse? De frågor jag har kvar är: Installations beskrivning och möjlighet till om mappning. Kan båda göras själv så behöver vi inte betala extra för att bjuda hit honom! |
|
Jag la in beställningen på hemsidan, där jag la in mitt kreditkort,. Fick sedan ett mail från en kille somn hette Calvin på vischnu som sa att på order från utlandet accepterade man bara direktöverföring, samt att leveranstiden nu var 2-3 veckor, och att man höll på med monteringsanvisningen Förde över 1300 dollar + 85 i frakt, till det konto han angav, ska bli intressant att se om allt funkar, skulle inte bli förvånad om det blir förseningar, dom verkar ha fullt upp. |
|
pea: har de tagit fram en lösning för de europeiska versionerna nu? tidigare så vill dom vänta med att leverera till europa, då de inte kunde garantera att styrboxen var uppbyggd på samma sätt.. *håll till höger, eller gasa* Länk |
|
Dom har tydligen testat den på en bil i europa , testen utfördes för någon tidning som kommer att ha ett reportage i nästa nummer. Kollade även med en god vän som är ansvarig för ett liknande styrsystem på volvo,han menar det att det är mycket otroligt att det skulle vara någon skillnad i styrsystemet vad det gäller boost/bränsledelen. Jag kommer att ta hjälp att kolla sådana saker när jag monterar, leverarar dom bara tar jag risken och testar |
|
pea: Meddela när du får den, och hur det har gått... *håll till höger, eller gasa* Länk |
|
Vad kostar det normalt sett att bänka en bil i sthlms-området? | |
För allas info: 03-03-2007, 08:37 PM Quote: Originally Posted by Heartware Hi Shiv. I just heard from one of the guys in our group buy that he just ordered the ProCede and it will be delivered to Sweden in mid March? If that's the case I think I should cancel the group buy. Please advice! Regards Barry Hi Barry, I think Calvin@vishnu might have told him that without knowing that we first need to test the PROcede on a European spec car before we can ship it there. I'm currently on the east coast right now (for a dyno day of course) but will be get back to work on Monday and contact the customer. I'm certainly interested in coming there given enough interestest. But even if I don't come there, there are ways for me to test the map remotely with one or two testers. But I'd much prefer doing the calibration in the field. -shiv __________________ The PROcede is not a chip www.vishnutuning.com 1-866-584-7531 Innovate, don't imitate |
|
Jag har inte fått några vettiga priser på att hyra en rullande landsväg än. Tycker att vi skall sammanstråla alla resurser. PEA- är du intresserad av att bli en remote testare? återkom till mig så fort som möjligt! Innovate, don't imitate |
|
Hej igen angående bromsbänkar i Stockholmsområdet, kom jag på att jag känner en kille, Marco Alsterfalk, MTE. De har en Rototestanläggning i Spånga och utför bromsningar förutom att utveckla programvara till Volvo's turbomotorer. Kolla med dom: Länk Telefon: 08 - 621 01 00 Mobil: 0706 - 93 11 33 Janne E91 330D 2006 med Promotech CR5-box |
|
Hej Fick ett mail idag från calvin idag där han säger att jag kan räkna med leverans, om c:a 3 veckor, det är vål inga problem att bli remotetestare, det enda är väl hur man löser det rent praktiskt, är det via fjärrskrivbord och en uppkopplad dator , jag antar det behövs köras på en dyno samtidigt så det är väl lite mekk. |
|
Hej, Alla ni lyckosar som har eller har bestaellt en 335i. Om ni kollar youtube, sa hittar ni manga videos fran Shiv och hans vishnu trimm. Länk Mvh marineutter |
|
marineutter: Är inne där dagligen och söker på 335, 335i, bmw 335 :-P qdtjant: Är inte ett rototest lite väl ambitiöst? Kanske tar för lång tid att rigga upp varje bil. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
Har ringt MTE och BSR. Lämnat meddelande till båda. Hos MTE var det inte någon som svarar! HELA förmiddagen har jag ringt!!! |
|
Hillstreet: Kanske något längre tid än traditionell rullande landsväg, men blir enligt min mening mer exakt i mätningen. Och ni är väl ute efter korrekta siffror ? Janne E91 330D 2006 med Promotech CR5-box |
|
qdtjant: Rullande landsväg är väl så ärligt det kan bli :) Men du har nog rätt i att om man ska optimera saker är det nog lättare att få jämna resultat med rototest. Heartware: De kanske fikar? Fika är skitviktigt.. Mycket viktigare än kunder. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
Verkar som nåt är på gång, kolla denna länk. Länk Kanske kan nån som kan tyska kommentera?? Tack på förhand. |
|
Efter lite ytterligare läsning så fattar jag det som att detta var gammal info? I så fall ber jag om ursäkt |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.