AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.718.611

Ökad effekt på min 335i

Sida 3 av 712
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
soler: 345or bak? :-) Om det funkar på Viper SRT-10 så..
Nä men seriöst. När jag provkörde 335 coupe, med vinterdäck, på torr asfalt med antispinn av spann den lite i ettan och lite i tvåan men så farligt var det inte. Med sommar 255or tror jag nog det funkar fint.

Kolla själv :-) Länk

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Soler, Det beror på, jag kommer att slänga bort mina RFT däck så fort jag kommer över något bättre! Jag tycker att man tappar mycket känsla på dem.

Det blev en stor skillnad när jag bytte på min 325i till P.Zero Nero

Men om man skall få ut det mesta så självklart en DIFF!
jag skall spara till en i alla fall.

//
584
///Misano
520d Touring M-sport -18
M5 -89
Jag tippar på att de flesta tuningföretag kommer kunna erbjuda lamelldiff till dem sedan, och kanske om man har tur även med lite fördelaktigare utväxling.
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Om ni vill ha diff så kan jag ordna fram det. Jag håller på att förhandla fram bra priser på sådanna. Jag skall ha en i alla fall. Man får ju mycket mera körglädje! Det vet nog alla som har kört M bilarna!
so
44
soler
530xd-06
ja, det bör ju trolla bort problemen. Grattis till bilarna förresten. En sak är iaf säkert, de är fantastiskt vackra. Lägg gärna in lite bilder.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
fin bil - dålig fotograf, men några bilder i galleriet iaf.. :-)

*håll till höger, eller gasa* Länk
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Jo jag skulle vilja lägga in lite bilder, men det kostar pengar att lägga in bilderna! Jag skall uppdatera mina bilder på E90post snart. Bilen är inne på rekond hos Mr Cap. VIT är inte roligt att köra altså, men ack så vackert.

För er som är intresserad så kan ni gå in på denna länken till min gamla bil:

Länk

Innovate, don't imitate
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
Heartware: Hur är det med garanti om man börjar fiddla med diffar o dylikt? Känner mig tillräckligt busig med planerna på trimningen och vill inte riskera att BMW tackar nej till garantiservice pga modifikationer på bilen.

//Joakim

He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Mistafrizz: Din bil är snygg! Men jag gillar att E90 är tystare i kupén och så fanns inte M packet till E92, därför valde jag E90.

Har sett M packetet till E92 nu i dagarna.. måste säga att min nästa bil blir lätt en E92.

Innovate, don't imitate
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
heartware: jag hade tankar på m-paketet, men tycker det blir lite för mycket för min smak.
Men jag tror att med nytt avgassystem - och att sommardäcken (19", fälg 230) kommer på, så tror jag det blir en sjysst sleeper med 430hk.

*håll till höger, eller gasa* Länk
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Asså, jag hade H&R coilovers med racing fjädrar och REMUS avgasystem på min 325i och de jobbade sig när jag nämde att framvagnen lät konstigt.

De sa att pga att jag har sänkt min bil så blir det mera belastning på kränkningshammaren. "BS"

När de tittade närmare på det så var det en packning, så det var lungt.

Men det är så att så länge de inte kan härleda att felet beror på modifikationen så är det rätt lungt.

Ärligt så beror det helt på vart du köper din bil och service chefen där.

Jag köper endast prylar utav företag med gedigna bakgrund. Helst TUV godkända.

I xedes fall så är det bara de som har denna produkten. Ingen annan har kunnat påvisa lika bra och stabilt resultat som dem.
det

Innovate, don't imitate
pe
771
pea
BMW M3 E92
Heartvare!
Tänkte chippa min 335 så snart det finns något vettigt chip tillgängligt, lägg gärna ut info om du får tag på något

ha de

He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Pea: Jag försöker boka ett datum med Shiv på Vishnu tuning i USA.
Om det är någon som jag litar på så är det de faktist.
P.g.a. att de har många kunder som redan modifierat sina bilar.
Deras produkt Xede är ingen Chip!!!

De har just börja få in de första fabriksproducerade enheter här i dagarna.
Det dröjer nog en månad innan de hinner komma ikapp efterfrågan.

Ni kan kolla på deras tråd här: Länk

Om du vill läsa mera om Xede så får ni kolla på:Länk

...Enligt Shiv så bör vi ha minst 5 personer som skall utföra modifieringen.
Modifieringen kommer att gå till enligt följande:
1.Vi bokar en dyno och bänka våra bilar
2.Montera in enheten
3.Mappa motorn
4.Bänka bilen igen för att se resultatet.
5.Åker hem med mål att behålla körkortet!

Än så länge är det:
1.Jag
2.mistafrizz
3.Hillstreet
4.---
5.---

Priset kommer att ligga på runt 11.000kr enligt deras prislistan i USA.
Plus pris för hyrning av Dyno. Vad Vishnu skiljer sig från de andra företag är
att de ger gratis uppgradering! (Det är altså hela NYA enheter!)

De kommer också att lansera en Webtjänst där du kan ladda ner Mappningar efter ditt behov. en för gatkörning, en för ekonomi, och en för Bankörning.

Jag återkommer så fort jag hör något nytt.

Tills dess, så jobbar jag vidare på en Diff..

Innovate, don't imitate
pe
771
pea
BMW M3 E92
Hej skickade ett mail förra veckan om det fanns tillgängligt redan nu för europa, fick det här svaret...

Keep in touch with us, as we will soon be testing the unit on the European spec BMW 335i. For the time being the current unit is available for US models only.

Team Vishnu

www.VishnuTuning.com

(866)584-7531

sätt upp mig på listan, jag bor i gbg hur är tanken med samordning?

ha de

Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
Uppdatering:
Vishnu nådde gränsen för vad Xede-enheten klarade av och har nu tagit fram en egen box. Det kommer en ny Xedebox till hösten men de orkade inte vänta :-)

Här är resultatet -> Länk
ca. 450 hästar med 93 oktan.

"The Vishnu PROcede Tuning Computer not only provides you the ability to custom tune your own car, it also allows to you to toggle between two calibration files. This means that you can upload a standard driving file as well as valet file. Or a drag race file and a road race file. Or a pump gas file and a high octane race gas file. When running 100+ octane race gas, activating the race gas file rewards you with an additional 20-30 wheel horsepower by a simple flip of a switch. The Vishnu Tuning Computer also offers additional output drivers for secondary injector control, intercooler water spray, methanol injection, etc,. Other special features include user-definable launch control parameters, MAF scaling options, valet modes and so on. "

//Joakim

He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

2 personer till, sedan är kan vi boka in Shiv...!!!
Inga fler som är intresserad?
ro
133
rolle10
335ci M Xdrive -11
Hej. Jag skulle gärna bli nummer 4:a på listan , men mitt problem e att jag inte fått min 335 coupe än, fast ja beställde bilen den 27:e september, och problemet för mig e att jag kanske får bilen i juni eller nått sånt... Men om ni inte fått ihop fem innan jag fått bilen så e jag helt klart med!!!

En som väntat för länge...
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
rolle10: Åfan. Vad har du fått för leveransbesked? Beställde själv i mitten av december och har blivit lovad leverans vecka 14..

//Joakim

He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Fick meddelande från Shiv igen.
Allt är klart att köra under mars månad.
Jag tänkte senast v15

(Hillstreet: Jag vet att du får din bil den 14. Detta är lugnt enligt shiv)
Man kan koppla ur systemet, alternativ köra med standard mappen.
tills du känner att du har kört in bilen.

Frågor:

-Är alla redo för en beställning?

-Betalning?
1.Kort direkt till de själva
Insamling av pengar till konto och
2.Betala kontant i "USA DOLLAR" då shiv kommer?

Hej Rolle.

Jag tror att vi kommer att köra igång med modifieringen v15
Shiv har rätt fullt på schemat för resten av året. Det är rätt mycket efterfrågan på dessa enheter. Han försöker desperat planera in sin semester!

Vi kommer att mappa både sedan och Coupe så att boxen passar de svenska förhållanden. Man behöver altså inte göra en individuell mappaning för varje bil.

Boxen kommer att vara plugg and play så jag kommer att kunna sköta installationen av den när du får din bil. Dock måste beställningen göras nu så att den hinner komma till Sverige V15.

Om du vill bekräfta kraftökningen så kan vi göra det hos SQR
Länk

Jag har ej fått tag på killen, så jag kan ej bekräfta något i dagsläge.

Jag uppmana att alla skall kolla efter företag som har bra bänkar som vi kan använda till vår mappning. Ringa runt och jämför priser!!!
Det är det enda som fattas innan vi kan sätta igång.

MVH
Heartware
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Jag beställde min i slutet av nov. och fick den i mitten av januari?
Vart köpte ni bilarna någonstans?

Fråga:
Jag har lite spårrigheter på frambromsar, de är inte så djupa men jämfört med bakbrommsarna som är spegelblanka så känns det lite konstigt?!

Har ni samma fenomen?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.