Sida 2 av 712
|
|
---|---|
Va bra! Då har vi 2 personer än så länge. Jag tänkte boka tid med honom senast i mars. När får du din bil Joakim=? |
|
V12 LeMans |
acey: jajaja , har man ekonomi att handla en välutrustad 335i(som jag misstänker att det handlar om) , dvs minst 500 tusen , och sen ska "modifiera" maskinen + inneha en 330cd e46, så kan man säkert handla en B3 e90 i stället om man nu vill det. |
Finns B3 E90 ännu? Hittar bara D3 på alpinas sida.. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
Heartware: Tillverkning vecka 10 och leverans vecka 14 säger de.. Hoppas snön är long gone då, svårt att mappa på vinterdäck. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
Jo, jag vet, jag känner mig rätt frustrerad när jag knappt kommer ut mitt garage med mina sommarsulor. | |
man får vänta tills det kommit fram något bra chip .. som ger mer hk. .så ökar man laddtrycket lite 1 bar på varje turbo bör räcka :) | |
Heartware: skriv upp mig också - jag borde ha fått på mitt avgassystem tills dess. Kan man få den ena knappen döpt till "Porschedödaren"...? *håll till höger, eller gasa* Länk |
|
V12 LeMans |
Hillstreet: Premiärvisas på Geneve om ca 1 månad |
V12 LeMans: Ah ok, antar att det bara är på coupen dock? Eller kör de sedan och touring också precis som de gjorde med D3? //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
Hur mycket kostar en Alpina? Har en känsla av att man kan få mer för pengarna om man köper en 335 och modda den?! Något som passar ens eget behov, än något som defineras av någon annan. |
|
Intressant! 410hk med original avgas och endast en tilläggsbox, låter lite mycket. Är uppgifterna från USA kanske de bör tas med en nypa salt? Tids nog kommer alla kunna erbjuda olika steg till 335i. Original är denna motorn väldigt optimal med bränsleåtgång gent effekt. Ösa på mer bränsle går bra, då försvinner värmeproblemen i turboaggregaten. Men då är man tillbaka i de gamla tidernas turbomotor igen, och spoljerar det 335i står för. Intressant fortsättning lär följa. |
|
Har ni följt tråden om Xede? 400hk uppnås via: nytt avgas, box, mappning, höjd laddtryck 93oktan bensin. Ni kan läsa den på www.e90post.com. Jag tror på det när jag ser resultatet. Därför vill jag bjuda hit killen! Han modda bilarna och sedan bänka de för att visa resultatet. Vilken firma gör det i Sverige? |
|
///Misano: Bilarna är bänkade på ett 20-tal olika ställen i USA och Kanada. Företaget i fråga åker runt och lånar lokaler av trimfirmor där de sedan trimmar bilarna. Tror att siffror från så många orter bör eleminera eventuella felaktiga dynos. Dessutom är siffrorna med mellan 91 och 93 oktan, hästpiss som de själva kallar det. :-) När Edmuns och Car and Driver testade en 335i där BMW av "misstag" ökat turbotrycket med 0.5psi var den 0.7 sekunder snabbare 0-60 än E46 M3 (Länk och Länk . Det var med 9psi, Vishnu har ökat trycket till 11psi. Bränsleåtgången blir säkerligen lidande precis som du säger. Det finurliga med Xedeboxen är dock att du kan skifta mellan två körprogram och återgå till svenskt ekonomiprogram med en knapptryckning. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
V12 LeMans |
hillstreet: Enligt tyska AutoMotorundSport ska det finns B3or i alla versionerna inom ett år , inkl nya cabrio |
Tänk på att man mäter oktanhalten annorlunda i USA och Europa (Ron= Research Octane Number Mon= Motor Octane Number). 93 oktan i USA motsvarar alltså ca 98 oktan i Europa. |
|
Pratade med Shiv. Det vore bra om vi kan komma upp till minst 5 personer. Vi måste nog fixa en dyno för att testa våra bilar oxå. Några förslag? |
|
var det inte nåt bolag i malmö, som tog 500kr för en dynomätning? jag tror mig ha sätt inlägg om det här på forumet.. *håll till höger, eller gasa* Länk |
|
Jag tänkte att vi kan boka en hel dag. Med lite aktiviteter, det lär ju ta lite tid att göra iordning varje bil. Jag skall se om jag kan fixa något ställe och vara på. -Finns det inte mera folk som är sugna? |
|
Aktiviteter? Du menar yxkastning, karaoke och bärs? Låter ju skoj :-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
Vill inte paja glädjen, men hur ska ni få ner kraften i backen utan diff? Tycker att den redan har rejäla problem med det i standardutförande. | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.