|
Inlagd av |
Fråga |
40st
2002-04-03 22:04
Anmäl inlägget
 Äger följande bilar:
520dAT -11
|
Hej,
Jag håller på och fixar med mitt defekta c-lås och undrar ifall bakluckan låser alla dörar? Det gäller ett originalmonterat c-lås. Anledningen till att jag frågar är att min låscylinder till skuffen har rostat ihop...
/Terminator IP: ...[238.5.5] |
|
889 st
2002-04-04 08:16
Anmäl svaret
|
Du ska med ett fungerande c-lås kunna låsa/låsa upp från vilket lås som helst, såvida du inte låst med "spärrfunktionen" (90graders vrid) på förardörren. Då måste du låsa upp på förardörren. Om du inte har originallarm monterat så finns en "relativt amatörmässig" lödning på kortet till c-lås-styrenheten som kan ha släppt. Styrenheten sitter under ett lock under högtalarutrymmet vid vänster förarfot. IP: ...[56.10.2] |
40 st
2002-04-04 08:24
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
520dAT -11
|
Tack för informationen!
Styreneheten har jag hittat och plockat fram men hur får jag upp den utan att den går sönder?
889 st
2002-04-04 11:08
Anmäl svaret
|
Ta bort kontakten mha en liten flat skruvmejsel som du kilar in vid "snäpphaken". Skruva bort den från metallbygeln och dra sedan isär "hatten" från "kontaktdelen". Dra sedan ut kretskortet ( stiften ska följa med ). När du håller kortet vågrätt så att de båda reläspolarna är nedåt och stiften till höger så har du ett motstånd som "står" längst nere till höger och nedanför detta ett "stående bleck som ska vara fastlött på motståndets övre del ( detta har släppt i tre fall som jag känner till ). Om det sitter ihop så syna kortet efter andra dåliga lödningar eller trasiga komponenter, det kanske finns fler svagheter som inte jag känner till, men kortet är annars pålitligt ur komponentsynpunkt. // lycka till IP: ...[56.10.2] |
141 st
2002-04-04 11:22
Anmäl svaret
|
Angående om man kan låsa centrallåset från alla lås vill jag dela med mig av följande roliga historia. Hade en 325 -90 tidigare och ahde varit borta över helgen, fullpackad bil och skulle släppa av en kompis hörnet Flemminggatan/ST Eriksgatan i Sthlm, parkerar i början på busshållplatsen utanför Select-butiken. Vi går alla ur packar ur lite saker ur bakluckan, jag smäller igen luckan och hör centrallåset klicka till ..... går till förardörren, låst, passagerardörr låst, nycklarna i tändningen och bilen går på tomgång .... YES, perfekt.
Hade dock tur, svärfar hade extranycklar till lägenheten och där fanns extranycklar till bilen, tog bara 30 minuter, 12 tutande bussar och 1 polisbil ;) Men jag fick en fika på Select .... IP: ...[9.49.34] |
40 st
2002-04-04 11:47
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
520dAT -11
|
Ytterligare en gång tack för tipset men "tyvärr" så såg styrenheten väldigt frisk ut.
Dock så har jag hittat en mycket informativ artikel på den här adressen: [LÄNK] som jag hoppas ska kunna hjälpa mig vidare.
|