|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hallå där är tvungen att lufta detta här på forumet.. Jag äger alltså en e39 touring -02 med rostproblem på baklucka.. Bmw tog detta på rostgar. ny baklucka beställdes och sedan skulle detta skiftas på 1dag, smidigt tyckte jag. Det gick tyvärr inte på en dag, men tjatade till mig en lånebil så det problemet löst. Dagen efter ringde dem och bilen skulle vara klar, kommer förbi och tittar på bilen innan jag går in för att hämta nyckeln. Bakluckan har små repor samt ett litet hack, detta går säkert att polera bort men själva bakluckan behöver justeras då den sitter helt fel mot tidigare lucka, även det ena bakljuset i luckan sitter snett, samt ett gäng små repor vid det bakre stolpen, förmodligen ngn som stått och gnidit en oljig arm då det var olja runt det repade området. Vad fan skall man göra?? Visade mitt missnöje och fick behålla lånebilen tillsvidare. Puckot i servicedisken svarade med att säga: Du får köpa ny bil...skulle det var kul på ngt sätt att de har fuckat upp bilen, jag blir sååå trött på detta. Hur går man vidare med detta om de nu inte klarar av att justera denna baklucka tills nästa gång jag kommer???? Tack | |
| Nu känner jag inte till firman i fråga men jag hade struntat i kundmottagaren och pratat direkt med plåtverkmästaren. Håll god ton men påtala missnöjet så bör det ordna sig anser jag. Det är inte alls ovanligt med backjobb i branchen vad jag förstår, så ge dom en chans att ordna detta snyggt. | |
| Du ska släpa ut verkstadschefen till bilen dessutom tala om hur du blev bemött i kundisken, har verkstadschefen inget vettigt att komma med vilket han troligen inte har om det är samma som det det var förut. så finns det chefer över honom | |
| Med PowerMacs råd har du störst chans att komma dit du vill, det är bara gå till sig själv hur man vill bli "påhoppad" om man gjort fel. Hota med än det en än det andra kommer bara att resultera i att du byter verkstad och kommer att racka ner på Solna för all framtid. | |
| Jag har ju inga garantireparationer kvar på mina bilar (fniss) men i dom fall jag anlitar verkstad så brukar en bullpåse göra susen för att hålla stämningen uppe, jag är som kund både krånglig och frågvis så hade jag inte haft bullpåsen skulle jag nog få linolja i tanken... | |
|
Nu har jag hämtat bilen... inget åtgärdat men har fått en ny tid i nästa vecka, sprnag på en mek i garaget som förstod mitt problem och lovade att fixa detta han höll med om att bakluckan borde justerats. Har nu kollat igenom bilen lite extra hemma i mitt välbelysta garage och hittat följande: Nån typ av svart plast clips har gått sönder hittade dessa i skuffen, även 3st skruvar som fäster klädseln i bakluckan saknas, luckan för verktygssatsen hänger ej i sina fästen + en del dammloppar som man känner väl med fingret och en del ytliga men långa repor....fan bilen är ju i sämre skick nu en innan det enda positiva är att rosten är borta. Skall man kräva en omlackning + ny klädsel till baklucka? Bilen skall ju vara i samma skick som innan eller? /Danne |
|
|
Hela grejen var väl att den skulle vara i bättre skick när du hämtade den .... Hoppas det löser sig |
|
| Åk inte till Solna för f-n! Det är min rekomendation! Personalen där är inkompetent! Har bara haft problem med dom ---> Länk Och jag är inte ensam med den åsikten! | |
|
Vilken verkstad skall jag välja istället, detta var mitt första och förmodligen det sista i Solna, man känner sig så jävla maktlös men man får väl ta tag i chefen som är tillbaka på måndag. Tycker ni att de är för mkt begärt att få tillbaka bilen utan repor, dammloppa, och en baklucka som sitter som den skall och med alla tillhörande skruvar? /Danne |
|
|
Jag kör gärna upp till Uppsala och lämnar bilen på Novation. Definitivt värt besväret när det gäller större saker än oljeservice. Baserar detta dels på dåliga erfarenheter av Solna och dels på "bättre än förväntat"-erfarenheter av Novation. |
|
|
Kolla med Borgs Bil i Vällingby! Dom gör ju inte jobbet själv utan lämnar till Kents Bilplåt & Lack i Ulsvunda. Bra och väldigt schyssta. Och håll dig för allt i världen undan Bollmora, fast det var kanske där du var?!? Men du ska självklart ha bilen tillbaka i samma skick som när du lämnade in den, minus rosten då självklart :C) Niklas Fransosen |
|
|
Bmw Solna jobbar ju med Bollmora vilket innebär att min baklucka kommer därifrån. Det lär ju bli svårt att flytta detta case till ngn annan firma eller? Pratade med en mek på Bmw Solna idag och han sa att man får ränka med ngr dammloppor, upp till ca4-5st på en dörr eller lucka, helt sjukt! Fick min förra bil A6 omlacka eft en parkeringsskada så inte ng skillnad alls kanon jobb sp jag blir så j--la sne.. Mvh Danne ************ Tennisbilen |
|
|
mitt tips är att du vänder dig till bmw sverige och uttrycker ditt missnöje.... det brukar sätta sprätt på maskineriet..... kompisen gjorde det samma med ett annat bilmärke, han fick ersättning för förlorade inkomster pga. åka från jobbet etc. och allt som var fel åtgärdades... "When GOD made the 540 he blew in the REMUS trumpet and i became the king of the road" |
|
|
Varför inte blommbergs bil på lidingö aktoriserad bmw verkstad |
|
| Stockholmare är ju ett folk för sig... | |
| När jag fick besked om att min BMW skulle behöva reparationer för 15-20t så sa vermästaren det med ett skadeglatt flin! Sådant glömmer man inte i första taget. BMW Group har dom mest arroganta verkmästare jag sett hos något bilföretag förutom Volvo... Fast det är ju traktorer dom säljer... | |
|
Novation i Uppsala är ett föredömme bland verkstäder tycker jag.Lämnade in bilen där för diverse motorproblem.Fick bilen dan efter.Killen i kundtjänsten berättade för mig vad som gjorts och är det något som inte funkar eller stämmer sen tidigare ,så kom bara till baka så fixar vi det sa han.Dess utom har vi provkört din bil så allt funkar sa han. Dom kommer jag att anlita mer av. BMW e lag |
|
|
Har precis varit på Bmw Solna, och det lutar åt en ny lucka och då har jag inte ens fått tag i chefen... Men det blir ju bollmora som får lacka upp en ny lucka, jag har även märkt att det är skillnad på färgen. borde det inte bli bättre övergång om dem har bilen under lackning? Nu fick jag endast visa upp bilen och sen återkomma för ett byte av baklucka. Är rädd för att dem skall misslyckas igen...pallar inte hålla på med detta mer. Mvh Danne ************ Tennisbilen |
|
|
Håller med Chappy, åk till Blombergs på lidingö, var där o böt på min 523:a i sommras. Guldkillar som jobbar där. Ps:mittemot så ligger det ett bageri, jag blev nöjd å dom blev mätta |
|
|
Hmmm.. har bilen inlämnad på bilcentralen segeltorp för byte av baklucka och lack stötfångare.. har bara bra erfarenheter sen tidigare av personalen på kundmottagningen där så hoppas att man blir nöjd igen.. |
|
Miper335 |
Mina erfareheter utav Malmö är att de kan vara lite nonchalanta ibland,ta mer betalt än lovat vid rep. utan att kunna förklara varför. Har även fått byta huv och baklucka vilket förståss var positivt även om de glömde att byta glasluckan första gången som lovat. Allt tog väldigt lång tid då verkstaden var tvungen att vänta tills lackeraren skulle lacka andra bilar eller delar i samma silvergråa färg...annars blev det för dyrt för Bmw. Totalt tog det ca 7 månader att få bilen klar. Resultatet är felfritt och ett otränat öga ser inte att något är omlackat.. Däremot fick jag reda på senare att några kablar är av i bakluckan som gör att värmen i rutan samt bromsljuset inte fungerar. sladdarna har troligen varit av tidigare men detta borde de har sett då bakluckan bytades. duktiga på området har sagt att det är vanligt att verkstaden struntar i detta och byter bara det som står i garantin. Tycker ju själv att de kunde ha ringt mej. För jävligt med ditt lackjobb m.m ....undrar hur Bmw tacklar det? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.