|
|
---|---|
Har precis köpt "nya" sportstolar i skinn med minne, har inte haft det förut i mina gamla sportstolar (helt mekaniska), hur gör jag för att få igång minnet, har hört att någon ny kabel eventuellt behövs? Tacksam för tips... ;o) /Jake | |
Läste i Bentley manualen, hittade ett enkelt elschema och konstaterade när jag kollade in dörrsidan att jag behöver en kabel som jag saknar, verkar inte vara andra kablar som behövs för minnet. Men när jag läst igenom forumet och sökt på "minne" så finns det ett antal inlägg om att förarstolen måste "jordas", är det sant på en E-39? Jag har fått för mig att så var det för E34. Jag har inte hittat något elschema än för förarstolen, någon som kan ge tips om denna "jordning" behövs på E39 och i så fall hur den ska göras?! /Jake |
|
Just det, glömde fråga om minnet även förutsätter att speglar och ratt måste vara anpassade för att det ska fungera, eller om det räcker med att stolen har funktionen? /Jake |
|
OK, så jag rev ut den gamla stolen och körde in den nya, konstaterade att det inte fungerar utan "jordningen"/"pluskabeln" som några har. Hur gjorde ni ? Vart tog ni strömmen ifrån och vart ska lilla tampen in, för att få liv på elmotorerna i sätet? Tips tas emot med stor tacksamhet... ;o) /Jake |
|
Hej! Jag försöker göra en liknande installation med elstolar med minne i en bil där jag inte haft elstolar i tidigare. Minnesfunktionen är för mig helt onödig, men hur kopplar jag kablarna`för att kunna ställa om stolen med knapparna? Det är ju massor med småkablar som jag antar skall gå till minnesenheten någonstans. Kan jag lämna dem utan att kopla in dem eller måste de gå någonstans? Jag antar att ett kopplingsschema för stolen skulle underlätta, någon som har ett? Mvh/ Johnny |
|
Gløm alle småkablar,det sitter en rød og en brun grov kabel fram på stolen.den røda skal ha +12v og den brune jordas i golvet eller i festet til sekerhetsbeltet på stolen.minnet er for mye jobb og krever en ekspert på bilelektro.Så alt som trengs er 1 stk 12v fram til stolen med minimum 20 amp sikring | |
Precis, jag löste mitt med att skita i minnesfunktionen, den kräver dessutom att enheten i dörren byts ut om jag inte minns fel. Så ladda med ström och jord så kan du köra knapparna som du ville. Lycka till! /Jake |
|
Hej! Installerade stolarna idag och de fungerar perfekt! Tack! |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.