AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 7-Serien ]

RVS Olja en nyhet någon som provat eller

Visad 52.246 gånger
Besvara
Sida: 1 2 3 4 AutoPower Forum Första sidanFöregående sidaNästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg22.179 st
Postad/Inlagd2011-09-04 18:20
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Problemet med just Slick50 och andra teflonmedel är att de mycket väl kan åstadkomma vissa positiva effekter MEN de orsakar också en hel del negativa sådana också....inte minst ökat slitage på metalldelarna i motorn pga utebliven smörjning (vilket är bevisat i flera olika oberoende tester)...

Och de negativa effekterna nämns naturligtvis aldrig i marknadsföringen!

Med den kunskap jag har om dylika produkter, skulle jag personligen aldrig använda Slick50 eller motsvarande i en motor!

Däremot finns det andra smörjtekniska applikationer där teflon i oljan kan vara riktigt bra, men som sagt i en motorolja vill inte jag ha teflon i alla fall pga de negativa effekterna det leder till...

Eftersom smörjningen i en motor utgör ca 10% av de totala effektförlusterna (snarare mindre i en modern lågfriktionsmotor) är det bara att inse att om Slick50 står för 100% av minskningen i förbrukning, har den produkten lyckats eliminera mer än 100% av friktionsförlusten i motorn - inga dåliga grejor! ;o)

Det jag vill säga är att det måste finnas minst en annan okänd parameter som har inverkat på den minskade förbrukningen än minskad friktion i motorn...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!           IP: ...[6.6.195]
Antal inlägg850 st
Postad/Inlagd2011-09-06 01:34
Anmäl svaretAnmäl svaret
750il-95
Johan S skicka några satser av din bensintillsats! Det kostar ju ingenting att prova?/ Optimisten.           IP: ...[.106.66]
Antal inlägg1 st
Postad/Inlagd2014-06-21 20:43
Anmäl svaretAnmäl svaret
Pinsamt vilka trångsynta individer som dessutom tror sej "veta" att RVS inte fungerar. Jag hade en Audi S6:a med turbofemman, ett direktimporterat autobahnlok med 18000 mil på mätare, säkert 10000 till på riktigt. Den hade följande komp innan behandling 1:an 10,5 2:an 10,0 3:an 9,3 4:an 10,0 5:an 10,5 en klassisk väl sliten 5:a. Efter behandlingen var det 11,5 på alla cylindrar och alla missljud var borta. Behandlade även automatlådan då den hade börjat vina, vinandet försvann. Jag hade bilen i 7 år efter det. 4 år efter behandlingen var kompet 12,5 på alla cylindrar. En kompis till mej har bilen idag och den går lika bra än. Har även nyligen behandlat en MAN tung lastbil, där förbrukningen under 2000 mil alltid låg på 2,25 l/milen, och nu efter behandlingen under 1000 mil har den dragit 2,05 l/mil. Jag kommer alltså tjäna in den behandlingen på 4 månader. Jag VET att det fungerar och behöver inte gömma mej bakom en massa lustigheter, men jag kan så klart inte garantera att det fungerar för dej, du kan ju ha tummen mitt i handen.

IP: ...[200.134]
Antal inlägg3 st
Postad/Inlagd2014-06-21 21:29
Anmäl svaretAnmäl svaret
Det är inget märkligt med produkten. Jag använde den i växellådan i min husbil. När jag köpte den var den mycket svårväxlad med efter att ha följt instruktionerna och kört några dagar så var den bra och blev bättre och bättre för varje vecka som gick.

Broddis           IP: ...[3.58.99]
Antal inlägg53 st
Postad/Inlagd2018-09-01 14:24
Anmäl svaretAnmäl svaret
M235i xDrive Coupé -14
Väcker upp en gammal tråd här för att kolla om några under senare år testat RVS?

Har själv en BMW 235a jag tog ut i slutet av 2014 som i dagsläget gått ca 6500 mil men hoppas kunna köra bra många år och mil till utan dyra reparationer eller andra problem med motorn.

Blev därför lite intresserad när jag ramlade över RVS's hemsida. Låter ju väldigt bra allt de skriver och visar men samtidigt är jag självklart lite skeptisk och skraj för att ev ställa till dyra problem ifall behandlingen inte får avsedd effekt och i värsta fall orsakar skada i någon form istället för nytta.

Skickade samma fråga direkt till RVS som svarade att risken för ev skador var obefintliga.

Tack på förhand för lite fräsch input!           IP: ...[4.3.194]
Antal inlägg22.179 st
Postad/Inlagd2018-09-01 15:05
Anmäl svaretAnmäl svaret
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
För typ tio år sedan lovade de presentera banbrytande oberoende testrapporter - har de gjort det än....?

Med tanke på produktens påstådda otroliga egenskaper, borde det företaget varit gigantiskt och generera otroliga vinster och/eller vara uppköpt av någon av de stora oljebolagen om den höll vad den lovade! Så är väl inte fallet...!?

Byt olja regelbundet (i växellåda, fördelningslåda och diffar kan det vara klokt att göra det var 10.000:e mil eller så) och använd olja och filter av rätt kvalitet, så har du skapat optimala förutsättningar för lång livslängd hos bilen.

Det som är lite roligt är att när dylika halvobskyra produkter diskuteras, brukar det plötsligt dyka upp några "rätt-troende" som försvarar produkten med näbbar och klor för att sedan försvinna likt en avlöning och aldrig dyka upp på forumet igen... ;)

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!           IP: ...[.209.62]
Antal inlägg53 st
Postad/Inlagd2018-09-01 16:09
Anmäl svaretAnmäl svaret
M235i xDrive Coupé -14
Tack för din input Johan!

Tyvärr finns ju risken (som kanske t om är överhängande) att RVS inte är mycket annat än en i raden av många "snake oil"-produkter.

Samtidigt kan jag tycka det är lite märkligt att en produkt finns kvar på marknaden under så lång tid som RVS ifall den bara under hela denna tid varit och fortfarande är en total bluff.

Att inte oljeproducenter eller bilbranschen i det stora är intresserade är väl inte så konstigt med tanke på att den här typen av produkt om den gör vad som utlovas riskerar att minska deras vinster. Oljeproducenter vill självklart sälja så mycket olja som möjligt samtidigt som biltillverkare tjänar mest på service, reparationer och reservdelar...inte att folk kan köra omkring utan problem i tio tusentals mil med sina fordon.

Ska försöka leta upp lite mer info och tester. Tyckte jag såg att produkten kommer från USA vilket ju är en extremt stor marknad. Därför kanske det går att hitta betydligt mer info på amerikanska sidor.           IP: ...[149.213]
Sida: 1 2 3 4 Första sidanFöregående sidaNästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2019 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 523  -00
Pris: 7.500:-

BMW 335 Diesel  -08
Pris: 79.000:-

BMW 540ia  -95
Pris: 59.000:-

BMW M3  -95