AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 7-Serien ]

RVS Olja en nyhet någon som provat eller

Visad 52.247 gånger
Besvara
Sida: 1 2 3 4 AutoPower Forum Första sidanFöregående sidaNästa sidaSista sidan
Inlagd av Fråga
Antal inlägg6 st
Postad/Inlagd2010-08-17 19:50
Anmäl svaretAnmäl svaret
Jag har provat att hälla i det i min sharan 1,8t som gått snart 16000 mil.
Resultat: efter 100 mil från sista behandlingen av 2 så sjönk bensinförbrukningen från 0.92 till 0.82 liter/mil och har så varit sen dess.
Ren tillfällighet? tror inte det, bilen var servad med oljebyte av Vw verkstad bara ett par hundra mil innan jag gjorde behandlingen.
Jag håller mig till fakta som visar att bensinförbrukningen faktiskt har gått ner. Hur bilen eller motorn känns kan man diskutera hur länge som helst.
-Så till er som tvivlar och tror att människan har nått gränsen för vad som går att upptäcka och förbättra i och med Ottomotorn.
-Det finns mer potential! utvecklingen går faktiskt framåt, vad som var sant för 20 år sedan är nödvändigtvis inte sant idag, men man ska givetvis inte gå på allt som sägs om nya fantastiska grejer.
Har nån förresten hällt i rvs i sin BMW?

Tyska bilar duger           IP: ...[6.6.172]
Antal inlägg3 st
Postad/Inlagd2010-08-17 21:44
Anmäl svaretAnmäl svaret
Det är dags att "rernovera"min XM snart och jag vet att rersultatet blir bra.

Broddis           IP: ...[104.215]
Antal inlägg8.935 st
Postad/Inlagd2010-08-17 22:36
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
XC70 D4 2015
Jaha så nu det blev en SPAM-tråd... =(           IP: ...[235.192]
Antal inlägg10.321 st
Postad/Inlagd2010-08-18 07:16
Anmäl svaretAnmäl svaret
525i Touring -01
Tydligen...Och trovärdigheten för produkten sjönk som en sten. Saker som lagar nötta kuggar som utsätts för extrema yttryck via nån flytande gucka har jag lite svårt att förstå mig på. Inom mitt yrke har det vart hårdpåläggning med elektroder eller plätering och sådana dyra metoder för att rädda mekaniska komponenter.           IP: ...[.147.58]
Antal inlägg22.179 st
Postad/Inlagd2010-08-18 09:27
Anmäl svaretAnmäl svaret
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Nej, det har fortfarande inte presenterats de utlovade vetenskapliga testerna som skall visa på förträffligheten.

Produktens påstådda funktion strider mot normal logik inom såväl tribologi som kemi/fysik. Om den skulle kunna "bakas in" i håligheter måste partiklarna vara tjockare än oljefilmens tjocklek, och då skulle dessa partiklar helt enkelt fungera som ett slipmedel på de oskadade ytorna....

Extra trovärdigt blir det ju när personer som inte har någon "historik" eller naturlig koppling till forumet helt plötsligt känner sig manade att avlägga "vittnesmål" om produktens förträfflighet.....anar man ett visst vinstintresse!? ;o))

Nej, det finns inga genvägar när metallen har nötts bort mekaniskt och ythärdning försvunnit från kamnockar och andra härdade metalldelar i motorn.

En fräsch och bra olja skapar däremot en mycket stark oljefilm mellan motorn rörliga delar som gör att metalldelarna inte vidrör varandra, men det fungerar dock inte längre om det blivit för stort slitage på metallytorna så de inte är någorlunda "plana".

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!           IP: ...[6.6.201]
Antal inlägg6 st
Postad/Inlagd2010-08-18 23:33
Anmäl svaretAnmäl svaret
Ni som säger att det inte fungerar, har ni provat?
Jag vet att det fungerar, jag har provat.

Antal inlägg8.935 st
Postad/Inlagd2010-08-19 10:20
Anmäl svaretAnmäl svaret
XC70 D4 2015
Tror jag ska köpa en påse chips nu...           IP: ...[235.192]
Antal inlägg6 st
Postad/Inlagd2010-08-21 10:44
Anmäl svaretAnmäl svaret
Det är en sak att skriva tusentals inlägg och att kunna mycket om motorer och olja, jag säger ändå, om man inte själv har provat så vet man fortfarande inte om det fungerar eller inte, i synnerhet om man per automatik nonchalerar alla resultat som de som provat själva har kunnat mäta skillnader på. Bensinförbrukning som sänks 10% är tydligen ingen fördel för dessa herrar som hellre skriver inlägg om att det inte kan fungera. Sen att man tror att alla som skriver något positivt automatiskt skulle vara delägare i RVS eller blivit köpta på något sätt är rent absurt. Teorier om att det inte skulle fungera bevisar ingenting.
Jag skriver bara för att upplysa folk om att det fungerar, jag tycker faktiskt synd om de som inte vågar eller vill prova pga sina negativa övertygelser.
Erfarenhet av att ha provat och märka att det inte fungerar har de ju bevisligen inte!

Antal inlägg3.286 st
Postad/Inlagd2010-08-21 10:56
Anmäl svaretAnmäl svaret
Min övertygelse är att majoriteten av dessa mirakelprodukter kan klasifieras som "snakeoil".

mvh/ Anders           IP: ...[119.183]
Antal inlägg37 st
Postad/Inlagd2010-08-21 16:11
Anmäl svaretAnmäl svaret
728iA E38
Skönt när folk reggar sig på forumet bara för att skriva bra saker om denna produkt. Ytterst trovärdigt.
          IP: ...[60.6.46]
Antal inlägg6 st
Postad/Inlagd2010-08-21 21:47
Anmäl svaretAnmäl svaret
Frågan "RVS Olja en nyhet som någon provat eller?"
Verkar ha fått många svar från besserwissrar som inte har provat varan, det blir många oseriösa och ovidkommande svar från folk som inte har provat och som inte vet vad de pratar om. Jag kanske skulle ta och gissa och tycka lite också och påstå att en 320i är en ful bil med kass motor och skriva lite om det nån annanstans i forumet, jag har ju ingen 320i men vad spelar det för roll, man kan tydligen veta mycket utan att ha provat något i detta forum.

Antal inlägg8.935 st
Postad/Inlagd2010-08-21 22:58
Anmäl svaretAnmäl svaret
XC70 D4 2015
Jag har provat och det funkade inte. Tror du att någon tar din spamming på allvar? Sluta att förstöra tråden.           IP: ...[235.192]
Antal inlägg22.179 st
Postad/Inlagd2010-08-21 22:59
Anmäl svaretAnmäl svaret
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tja det finns dokumenterade fall där dödssjuka cancerpatienter plötsligt har tillfrisknat med hjälp av sockerpiller med....och det beror på att de TROR att pillret verkar!

Placeboeffektens kraft och viljan att tro på mirakel är stark bland de troende...det var också många som svor dyrt och heligt att de minsann såg filmen i färg när de drog en nylonstrumpa över den svartvita TV:n...

OM man mot förmodan lyckas ta fram en produkt som lagar trasiga/utslitna produkter genom att slå lite finmalet slipmedel i oljan och den verkligen fungerar - då får man nobelpriset och blir multimiljadär på en gång.

Om något verkar för bra för att vara sant, är det nästan alltid det - särskilt om löftena strider mot allt förnuft och alla kända vetenskapliga fysiska lagar.

Jag kallar det sunt kritiskt vetenskapligt förhållningssätt, baserat på fakta, kunskap och sunt förnuft!

För ett antal år sedan när RVS lanserades, "väntade tillverkaren bara på att få de sista vetenskapliga oberoende testresultaten, som en gång för alla skulle tysta alla tvivlande belackare...."
Det har säkert gått tio år nu och vi väntar fortfarande på riktiga vetenskapliga tester! Varför har vi inte fått se dessa resultat om det bara var att analysera och lansera testresultaten av redan genomförda vetenskapliga tester? Varför nöjer man sig med olika kunders vitnesmål om produktens förträfflighet, kunder som vi inte ens vet om de existerar i verkligheten?

Dylika bluffprodukter som lurar godtrogna, dyker upp med jämna mellanrum. Det har t ex varit:
Magneter på bränsledningar, propellerblad i insugslangar, metallpiller i tanken, teflon eller keramiskt slipmedel i oljor och gud vet vad (inte att förglömma den klassiska "antistatremmen")....gemensamt för alla dessa produkter är:
1. De har en troende skara kunder som kan svära på dess förträfflighet och att produkterna fungerar som utlovat.
2. Ingen av produkterna har kunnat visa på att de fungerar i vetenskapliga oberoende tester. I bästa fall (som t ex Teflon i motorolja) har de viss positiv effekt på något enstaka område (vilket givetvis lyfts fram i marknadsföringen), men olyckligtvis samtidigt en eller flera negativa effekter (ibland rent skadliga som i teflonfallet) på andra områden (vilket tillverkaren är medveten om men tiger om).
3. I princip alla bluffprodukter bygger dessutom på teorier som går tvärs emot redan vetenskapligt bevisade och vedertagna dito....
4. En sista faktor verkar vara att ju dyrare produkten är, desto svårare har kunderna att erkänna att de blivit lurade...och vips har man fått en kund som TROR på produktens förträfflighet och tillskriver alla positiva upplevelser till denna och samtidigt blundar för ev. problem som den för med sig.

Sedan är det givetvis upp till var och en att tycka olika saker om en bils utseende, då detta är en personlig smak....oavsett hur välgrundad den än är.

Internettroll dyker för övrigt upp när man minst anar dem.... ;o))

Mvh

Antal inlägg6 st
Postad/Inlagd2010-08-22 11:39
Anmäl svaretAnmäl svaret
Oj, detta var tydligen känsligt, så alla som har hällt detta i sina bilar och fått positiva effekter såsom lägre bensinförbrukning, har vi fel?
Har vi alla drabbats av masspsykos och sett fel när vi tankat kanske?
HaHaHaHaHa!

Antal inlägg22.179 st
Postad/Inlagd2010-08-22 12:18
Anmäl svaretAnmäl svaret
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Och hur många kan vetenskapligt bevisa att de verkligen fått lägre förbrukning OCH att den minskningen berott på just produkten?

Den listan blir kort, kan jag lova! Det är ju just de testerna som tillverkaren för ca tio år sedan "strax skulle lansera", men fortfarande inte har gjort!

Problemet är att placeboeffekten får folk att omedvetet ändra beteende (kan t ex vara att man inte gasar lika hårt) och vips har man fått "bevis" för effekten av produkten.

Det finns även mängder med "vittnesmål" från nöjda kunder som dyrt och heligt svär på att några magneter på bränsledningarna gett dem 10-20%:iga bränsleförbrukningsminskningar....jag tror inte på dem heller, eftersom det är lika dumt ur ett vetenskapligt perspektiv!

Ett enkelt oljebyte kan för övrigt ge en markant skillnad mot när motorn har gammal dålig olja.....om man då slår i RVS samtidigt med den nya oljan och får förbättringar i motorns karaktär, är det mer troligt att det är den nya fräscha oljan som står för den effekten.

Det finns helt enkelt för många okontrollerbara parametrar som inverkar på ditt "resultat"!

Men det är positivt att du kan skratta åt att ha blivit lurad på pengar...

Mvh

Antal inlägg6 st
Postad/Inlagd2010-08-22 13:42
Anmäl svaretAnmäl svaret
Ja, jag skrattar inte men ler varje gång jag tankar för då har jag sparat ca 75 kr per tankning jämfört med om jag inte hade använt RVS.
Men det kanske inte är roligt för alla att tanka billigare.
Jag skrev också i mitt tidigare inlägg att oljan i motorn inte var gammal innan jag började med behandlingen, så den punkten är faktiskt kontrollerad.
Om jag gasade lika hårt som förut så skulle jag bara köra mer olagligt än tidigare. Effekten av medlet är just att motorn får bättre effekt och verkningsgrad och då behöver man inte gasa lika mycket för att uppnå samma hastighet, därav den lägre förbrukningen.
Det är roligt att du ändå gläds åt att jag har positiva erfarenheter av medlet.

Antal inlägg408 st
Postad/Inlagd2010-08-25 16:09
Anmäl svaretAnmäl svaret
740 iA 99
SÅSÅ gott folk, nu får vi alla ha våra åsikter:)
Medlet är utvecklat av den finska militären pga att det blev för dyrbart att renovera deras motorer till pansarvagnarna. (detta har jag läst på internet)
Jag har själv av en slump testat medlet så sent som för en månad sen.
Min reservdelsbil "volvo 850 t5" brakade och började slira/slå i lådan. Startade på 2-3an etc och jag var skitnervös i rusningstrafik.
Lyckade pkomma till söder och parkera den där.
Nästa dag så drog jag förbi mc-huset och frågade efter RVS till en automatlåda. De hade bara en liten sats till en MC..skitsamma tänkte jag det borde väl funka något.
Efter att ha hällt i skiten i lådan via (pipen) så körde jag med brorsan efter mig, redo att bogsera.
Håll i hatten nu, lådan började växla bättre och sjysstare. Fortfarande lät kopplingen som skit på 1an,skrapade etc. men den växlade nästan helt normalt efter ca 1-2 mil. Jag körde därefter med bilen i 10 dagar till, och startade på W-läge sen växlade jag upp. Tråkigt att säga så höll inte lådan (det gör de inte när de är så skadade i kopplingen) MEN jag har inga som helst tvivel på att medlet räddade mig hem, och att lådan fick en förbättring. Min bror blev så imponerad att han körde i en sats i sin van, som numera inte (rycker/hugger) längre.
Jag undrar vad som hänt med lådan om jag i förebyggande syfte hällt i (rätt sats och inte en pytteliten MC sats)..Vem vet.
Min andra bror slängde i medlet för ett år sedan i sin citroen, och hans tickande slutade och han tyckte den gick jämnare. Hans bensinförbrukning var marginell dock.
Kan också säga att dessa studier som ÅF-killen skulle presentera(inte gjort) kan grunda sig i att mycket negativitet ,sänker det bästa affärskonceptet.
Jag har provat mycket skit i mina bilar. (ALLT) 99% är båg o bluff, men man skall inte underskatt den 1a% ten..Förräns man testat själv..
IDE..Ring automotorsport och be dem göra ett reportage, vore kul att läsa och då får man ju svar en gång för alla.
          IP: ...[.52.222]
Antal inlägg285 st
Postad/Inlagd2010-08-25 20:53
Anmäl svaretAnmäl svaret
Har provat RVS i dels en Volvo 745 - 86, och dels en Saab 900 - 92. I både Volvon och Saaben hällde jag detta i motor och transmission , och har inte märkt nån större skillnad på förbrukning eller oljud. Dock så känns det rent psykilogiskt bra att ha nybytt olja , i synnerhet i transmissionen.

/Peder           IP: ...[.91.189]
Antal inlägg25 st
Postad/Inlagd2011-09-04 13:10
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 530iA touring -02
Det som är intressant i trådar som dessa är att de som hävdar att det inte fungerar, är de som inte testat medlet. De som testat är oftast positiva.
En av mina bästa vänner, som är fullfjädrad pedant har kört slick 50 i alla sina motorer och han är övertygad om att det funkar. Han köpte nyss en x3 aut och då bestämde vi oss för att verkligen kolla bränsleförbr. före och efter. Körde på en slät vägsträcka fram och tillbaka ett gäng gånger med varm motor i 90km/h. Före kom vi inte under 0,9 hur vi än gjorde. Snitt på försöken var 0.91. I med slick50 körde runt ett tag ca 1 h. Sen gjorde vi om testet på samma vägsträcka. Resultat...? Hör och häpna, 0,79 i snittförbrukning. En minskning med 0,12L/mil..! Det övertygade mig! Jag ska behandla min 530ia -02.           IP: ...[.148.10]
Antal inlägg25 st
Postad/Inlagd2011-09-04 13:10
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 530iA touring -02
Det som är intressant i trådar som dessa är att de som hävdar att det inte fungerar, är de som inte testat medlet. De som testat är oftast positiva.
En av mina bästa vänner, som är fullfjädrad pedant har kört slick 50 i alla sina motorer och han är övertygad om att det funkar. Han köpte nyss en x3 aut och då bestämde vi oss för att verkligen kolla bränsleförbr. före och efter. Körde på en slät vägsträcka fram och tillbaka ett gäng gånger med varm motor i 90km/h. Före kom vi inte under 0,9 hur vi än gjorde. Snitt på försöken var 0.91. I med slick50 körde runt ett tag ca 1 h. Sen gjorde vi om testet på samma vägsträcka. Resultat...? Hör och häpna, 0,79 i snittförbrukning. En minskning med 0,12L/mil..! Det övertygade mig! Jag ska behandla min 530ia -02.           IP: ...[.148.10]
Sida: 1 2 3 4 Första sidanFöregående sidaNästa sidaSista sidan
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2019 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 523  -00
Pris: 7.500:-

BMW 335 Diesel  -08
Pris: 79.000:-

BMW 540ia  -95
Pris: 59.000:-

BMW M3  -95