AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 7-Serien ]

RVS Olja en nyhet någon som provat eller

Visad 52.243 gånger
Besvara
Sida: 1 2 3 4 AutoPower Forum Första sidanFöregående sidaNästa sidaSista sidan
Inlagd av Fråga
Antal inlägg5.185 st
Postad/Inlagd2006-05-19 22:44
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

OK!
Mycket tveksamheter på denna tråd!
Jag har provat detta "mirakelmedel" på inte en av mina bilar, utan 4 st!!!
På alla har jag märkt nämdvärd förändring på motorns gång och bränsleförbrukning.
På 2 st av dem har de gått tillbaka till samma som innan efter ca 500 mil, men de andra 2,lite äldre i ålder går fortfarande motorn jämnare och är mer dragvilliga fortfarande.
När jag såg deras hemsida,tänkte jag, vilket j...a humbug.
Men vad har man att förlora, man kan ju prova tänkte jag.
Visserligen inga billiga saker men...
Köpte en laddning till min Volvo 850Glt -92 med 36k mil på mätaren, gick väldigt oroligt i gång och dog imellanåt på tomgång.
Slog i medlet, halva laddningen som man ska, tomgången stabiliserade sig från ojämna 500-1000rpm till stadiga 700rpm efter bara 5 min!!!
Efter andra laddningen så började jag känna stor förändring i vridmoment på hög växel i uppförsbackar.
Bensinförbrukningen har idag gått ned från 1,3-1,4l/mil tillstadiga 1,0-1,1l/mil vid blandad körning!!
Köpte omedelbart ett antal till kurer.
Brorsan min fick en till sin Folka Bubbla cab -72 av mig.
Innan han använde detta fick han använda startgas och nästan nöta batteriet varje gång han skulle starta den, och när man åkte i den kändes det som det var sirap istället för olja i motorn!!
Efter denna behandlingen, startar bilen genast utan att stanna på en gång som den gjorde innan, samt det finns faktiskt mycket mer dragvilja i motorn trots en fet bränsleblandning som den har pga ej justerade förgasare!
Jag har definitvt inget samröre med denna produkt på något sätt, men jag har faktiskt blivit förbluffad av resultatet detta givit iallafall på mina bilar!!!
Tro vad ni vill! Jag kommer iallafall köpa medlet till nästa oljebyte i Volvon!
PS Vill dock inte använda detta i min M635:a, först ska bilarna jag använt detta i få rulla minst 2000 mil utan komplikationer innan!!

MVH Patrik
          IP: ...[24.7.99]
Antal inlägg5.185 st
Postad/Inlagd2006-05-19 22:49
Anmäl svaretAnmäl svaret
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Självklart tror jag inte att motorn får sig en renovering av detta!!!
Men efter vad jag märkt så har friktionen i motorns rörliga delar minskat massor!!

MVH Patrik
Antal inlägg130 st
Postad/Inlagd2006-05-21 00:38
Anmäl svaretAnmäl svaret
750ial -88
735ia -87
524td -86
UrbanP: Jag håller me dig jag tror inget är omöjligt. Jag håller me dig att det blev bra resultat som du säger. Skulle va rätt lönlöst och sälja en produkt som inte fungerar egentligen. Men eftersom du sett resultat att det funkar så ska jag testa på min diesel och 750 snart :P

Ni som säger det inte fungerar citerar ni bara eller jag tror inte ni provat det varför är en del så j-vla negativ mot allt!

IP: ...[.241.66]
Antal inlägg130 st
Postad/Inlagd2006-05-21 00:45
Anmäl svaretAnmäl svaret
750ial -88
735ia -87
524td -86
M635: Du vad köpte du renoveringssats el vanlig ?

Tror jag ska köpa båda sorterna å testa , men det kostar ju ligga på topp.

Men ni som är så negativ och säger det inte fungerar, ni kan väl då inte påstå ni hällt i villaolja då?           IP: ...[.241.66]
Antal inlägg7.053 st
Postad/Inlagd2006-05-21 05:12
Anmäl svaretAnmäl svaret
... tänk på att 80% av verkan av en medicin - inklusive Treo "dagen efter" - ligger i placeboeffekten. Ju dyrare medicin dest större placeboeffekt.
Har man supit så jäkligt att Treo inte funkar kan man knalla till närmaste kyrka och be en stund ... och vips så mår man bättre.
Ära vare gud i höjden! ... att det sedan var 3 km enkel till altaret och frisk luft gör alla gott och då speciellt kanske när man é ordentligt på lyset tillförs den goda verkan den guds konto man just för tillfället bekänner sig till.

Samma gäller för RSV.

Nu får ni väl ändå lämna syjuntenivån! ... det finns dock folk som än idag är helt övertygade om att jorden är platt och solen går på ett rep runt varför det blir mörkt på natten när den är på baksidan. (OBS jag har dock inte själv kontrollerat det ty jag har inte haft råd att flyga klotet runt.)

MVH /// Paap R           IP: ...[175.187]
Antal inlägg5.185 st
Postad/Inlagd2006-05-21 09:09
Anmäl svaretAnmäl svaret
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Paap!
När man använder sig av medlet så slår man i det i en arbetstempererad motor.
Jag kan lova dig att placeboeffekten inte behövs, när jag slog i detta i 3 utav mina bilar, försvann ventilslammeret nästan helt inonom 15 min.
När min Volvo fick denna behandling, var både min bror och en av grannarna närvarande.
Vi alla kunde inte tro våra öron när slammret från ventilerna tynade mer och mer under så kort tid. (slammrade rejält högt kan jag lova)
Jag använde detta på min Hyundai H1 som låtit som ett tröskverk ända från ny.
Den blev inte helt tyst men nämndvärt tystare samt att bensinförbrukningen har minskat med 0,1-0,2l/mil blandad körning.
Att medlet tillfälligt gör en positiv verkan på motorn har jag absolut ingen tvekan om, men jag är mer angelägen om att veta hur bra detta medel är på sikt!

Bimmerboy 735!'
Jag har använt renoveringsats i samtliga bilar. Använde mig även av deras medel i en Automatlåda (den för A.låda självklart).
Jag har dock inte märkt någon skillnad på den.

MVH Patrik
Antal inlägg562 st
Postad/Inlagd2006-05-21 10:27
Anmäl svaretAnmäl svaret
Jga har ju en gammal Sierra som tickar rejält nu. Man kanske skulle göra ett expriment då och prova??

Conan999           IP: ...[0.19.27]
Antal inlägg643 st
Postad/Inlagd2006-05-21 10:36
Anmäl svaretAnmäl svaret
735iA -87
Conan, jag tror nog inte det går till din motor.
Det är ju en Ford !!! :D

/Mats           IP: ...[185.142]
Antal inlägg5.185 st
Postad/Inlagd2006-05-21 10:46
Anmäl svaretAnmäl svaret
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Jag antar att medlet gör sig bäst i motorer med hydrauliska lyftare!
En nedgången kam blir knappast bättre av medlet.

MVH Patrik
Antal inlägg562 st
Postad/Inlagd2006-05-21 10:54
Anmäl svaretAnmäl svaret
Japp ni har nog rätt. Inte värt att slösa extra pengar på en Ford. Han får väl fortsätta att ticka till den pajar.

Conan999           IP: ...[0.19.27]
Antal inlägg273 st
Postad/Inlagd2006-05-21 14:20
Anmäl svaretAnmäl svaret
Man kan misstänka att detta mirakelmedel har samma "effekt" på friktionen i motorn som Slick50. Oberoende tester visade att friktionen i motorn minskade p.g.a att partiklar i oljetillsatsen satte igen oljefiltret med oljetrycksfall som följd.

[LÄNK]

/Anders           IP: ...[.72.159]
Antal inlägg22.177 st
Postad/Inlagd2006-05-21 15:16
Anmäl svaretAnmäl svaret
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Den gemensamma nämnaren för alla dessa "mirakelmedel" är att de dels inte presenterar fullständiga och oberoende tester av sina produkter. En annan gemensam nämnare brukar vara att de faktiskt har någon eller några positiva effekter när de tillsätts, vilka de inte är sena att framhäva MEN de har nästan alltid samtidigt ett antal negativa effekter som de givetvis aldrig nämner....t ex ökat slitage.

Slick 50 är ett exempel, där olika oberoende tester visade på ett ökat slitage i motorerna pga just igenproppad oljecirkulation.

Personligen skulle jag aldrig lägga pengar på denna typ av produkter och det beslutet bygger jag på logiskt tänkande och kunskap om smörjmedel.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!           IP: ...[118.231]
Antal inlägg3 st
Postad/Inlagd2010-06-13 14:11
Anmäl svaretAnmäl svaret
Jag köpte en Peugeot diesel husbil med vad som visade sig vara bara skit från luftfiltret till hjullager. Växellådan gick så dåligt att jag ofta fick stanna och börja om då tvåan inte gick att lägga i. Det fick bli ettan till trean i stället.
Jag bytte olja 4 gånger och visst blev den bättre men med RVS började växlarna gå i bättre för varje mil jag körde vilket var tokmånga varv med massor av växlingar i Idre. Minns ni i Idre husbilen som åkte runt runt? Ursäkta.
Växellådan blev nästan 100% bra och motorn fick också en behandling och blev även den bättre.
Nu skall jag göra samma sak med min Citroen XM så får vi se.

Broddis           IP: ...[.140.91]
Antal inlägg778 st
Postad/Inlagd2010-06-14 00:12
Anmäl svaretAnmäl svaret
540iM 6vxl -97
Har köpt tillsatsen jag med..
Märkte ju ingen skillnad på missljud från motorn
då det inte var något tidigare heller.
Tänkte får väl dra ut på E4:an och se då.
Smög upp bakom en M5 i 110 knyck och tryckte i 3:an.
Tryckte fullt och.. JAJAMEN! Kom om fanstyget!
Så tydligen har jag över 400 kusar i motorn nu. Faktiskt
rimligt med tanke på att det bara är 20% upp
(sedan chippningen). Det är ju bara addition det är frågan om!
;-)

Svekke           IP: ...[221.250]
Antal inlägg6 st
Postad/Inlagd2010-06-14 06:52
Anmäl svaretAnmäl svaret
320d M Touring -08
Kan med 99% säkerhet säga att denna produkt ej fungerar som ett mirakelmedel. Då jag läste en tribologikurs på universitetet gjorde vi ett "projekt" där vi testade detta mirakelmedel och mätte friktion och nötning i ett labb med hjälp av avancerad utrustning. Kan meddela att vi fick samma friktion som med andra kända oljor som Mobil 1 ex.. Jag skulle då inte lägga mina pengar på en sådan produkt...           IP: ...[.231.66]
Antal inlägg413 st
Postad/Inlagd2010-06-14 08:44
Anmäl svaretAnmäl svaret
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Wow.

Såg att man kan minska bränsleførbrukningen mellan 5-20%, før att inte tala om den positiva miljøeffekten...

Tænk om man skulle köpa en laddning till våra stora tvärstycksdieslar (fartygs maskiner) som har en snitt bränsleförbrukning på ca 30m3/24 timmar.
På 24 timmar skulle jag då spara, i bästa fall 6000 liter soppa per båt. Vi har knappt 100 båtar i føretaget... Jag kommer f**n få en gigantisk julbonus... Plus att vi kan kanselera kanske 50% av underhållsbudgeten på maskineriet.

Hel otroligt. - Kanske lite för otroligt..!

//Pontus

IP: ...[3.87.94]
Antal inlägg8.935 st
Postad/Inlagd2010-06-14 10:03
Anmäl svaretAnmäl svaret
XC70 D4 2015
Det som denna produkt eventuellt kan hjälpa med är motorer med dåligt komp på en eller flera cylindrar - kommer ihåg ett nummer i Teknikens värld där de lyckades få upp kompet på en dålig cylinder på nåt vinter/sommarskott till nästan likadan nivå som resten av cylindrarna...

Mvh           IP: ...[.140.55]
Antal inlägg22.177 st
Postad/Inlagd2010-06-14 11:00
Anmäl svaretAnmäl svaret
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Att påstå att förbrukningen kan minska med mellan 5 och 20% är i sig remarkabelt! Särskilt med tanke på att den totala friktionsförlusten i en motor är ca 10% av den totala bränsleförbrukningen... med andra ord har man skapat en produkt som inte bara kan övervinna ALL friktion utan också tillför kraft i motorn....

Redan här bör väl en nykter person ana oråd! ;o)

Kom ihåg att för ett par år sedan när produkten lanserades, väntade den svenska generalagenten på några stora oberoende tester som skulle bevisa produktens funktion och överlägsna egenskaper - därefter skulle man gå ut och marknadsföra RVS på bred front....har inte sett röken av vare sig undersökningarnas resultat eller den massiva försäljningen.

Vill man ha minskad friktion i en motor, är det bara bättre smörjmedel och bättre filtrering som fungerar.
Med en bra syntetolja kan förbrukningen minska med ca 2-3% i bästa fall och har man ett högeffektivt by-passfiltersystem som håller oljan "helt ren" hela tiden kan man räkna med några procent (ungefär 3-5%) lägre förbrukning i förhållande till när oljan börjar bli lite förorenad.

Självlagande motorer finns tyvärr inte.

Dålig komp. kan förbättras om man kör en skitig motor lite mer aktivt med bra bensin - då kan beläggningar på ventiler och ventilsäten minska/försvinna, så jag är lite skeptisk till Teknikens Världs "resultat". Det är inte säkert att RVS hade ett skit med förbättringen att göra...och i ärlighetens namn skulle läckande ventiler inte kunna rengöras av den produkten enligt hur de beskriver att den verkar. Enda teoretiska möjligheten (om produktens effekter verkligen finns!) som RVS skulle kunnat fungera i det fallet är om det dåliga kompet berodde på läckande kolvringar...betydligt mer ovanlig än läckande ventiler!

Personligen skulle jag lägga pengarna på något annat - ja faktiskt vad som helst...för jag är helt övertygad om att köpa RVS är samma sak som att i bästa fall slänga pengarna i sjön!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!           IP: ...[7.97.38]
Antal inlägg850 st
Postad/Inlagd2010-07-05 01:46
Anmäl svaretAnmäl svaret
750il-95
Vajert, äntligen en ny "piller i tanken" tråd. Måtte denna bli lika rolig som den förra./ Lustigkurren.           IP: ...[104.146]
Antal inlägg1 st
Postad/Inlagd2010-07-29 11:20
Anmäl svaretAnmäl svaret
Har testat får därför uttala mig ,, L
Funkade bra som FAN,, sorry för språket , ångrar att jag inte testade motorn innan typ komp m,m , men den gamla diseln ,, FD taxi i hamburg ,,, gick knappt att starta längre, klarade sedan änu längre inte att bli bes i sverige , pg av partikel utsläppen.
Lådan började låta på 2 och 3 ,, låta mycket,,
Om den ej varit skruvad i tyskland ,, så körde jag i rvs vid ca en halv milion km, Vart som ny ,, ingen blå rök längre ingen skrammel,, växellådan vart tajt och ljudfri,, startade som nästan ny...
OBS hade redan testat byte oljor m,m .. så släpp det,
Bestämde på stående fot att köpa andelar i företaget,,:-) men min svenska tveksamhet stoppade mig och jag började undra hur länge detta mirakel kunde hålla i sig ,,
Sålde bilen ,, vid ca 850 000 km fortf inga ljud ,,
så jag skulle varmt rek prod ,

German (car) Power foever,,,           IP: ...[33.8.97]
Sida: 1 2 3 4 Första sidanFöregående sidaNästa sidaSista sidan
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2019 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 523  -00
Pris: 7.500:-

BMW 330i m-sport  -01
Pris: 28.000:-

BMW 335 Diesel  -08
Pris: 79.000:-

BMW 540ia  -95