AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 3-Serien ]

Tillökning i familjen!

Visad 684 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg71st
Postad/Inlagd2006-04-18 10:18
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
320i -01
i I November får vi vårt första barn. Jag har en 320i -02. Det är en vanlig sedan. Nu till frågan; Någon som vet om man får in en barnvagn där bak? Eller måste vi kolla efter en touring kanske...? Tacksam för tips!

[LÄNK]

Raymond
----if it ain´t broke don´t try to fix it-------           IP: ...[0.83.37]
Antal inlägg6.706 st
Postad/Inlagd2006-04-18 10:20
Anmäl svaretAnmäl svaret
M2 LCI -18
Och jag som trodde att jag skulle få läsa om en nyinköpt BMW..!

Keep Your Distance!           IP: ...[121.236]
Antal inlägg2.160 st
Postad/Inlagd2006-04-18 10:36
Anmäl svaretAnmäl svaret
911 GT3
Grattis Raymond_71!
Tror du skall satsa på en Touring, tror att en sedan är absolut i minsta laget när det gäller barnvagn. Den går säkert i om den är av modell mindre men hur kul är det att hålla på att trixa varje gång när familjen skall iväg !? Har själv ett barn på 6 månader och vi får plats fint i våran Touring E46.           IP: ...[.52.118]
Antal inlägg71 st
Postad/Inlagd2006-04-18 10:42
Anmäl svaretAnmäl svaret
320i -01
Ja en touring är väl kanske det man ska satsa på.....Grandy, det ser ut som vi har samma färg på våra bilar. Jag fick byta huven fram, samt ena dörren. Givetvis på garantin. Samt att jag har köpt en ny framruta, det på självrisk. Sen är det lite smått och gott som är utbytt, och nu är den som ny!

Raymond
Antal inlägg10.942 st
Postad/Inlagd2006-04-18 10:53
Anmäl svaretAnmäl svaret
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Håller med Grandy men jag rekomenderar dig att även titta på en 5-serie touring. Barn behöver mycket kringutrustning samt att du med all säkerhet behöver fixa en del prylar för hemmet och plats är aldrig fel...Det mesta går ju som sagt att lösa men en mindre bil, och alla som växte upp på 70-talet kommer väl i håg hur folk körde runt i folkabubblor med barnvagnsunderredet monterat bak på bilen, men som småbarnsförälder idag så uppskattar man det praktiska i en större kombi...

Sen får man väl säga GRATTIS!

___
//Ulf
          IP: ...[.194.26]
Antal inlägg71 st
Postad/Inlagd2006-04-18 10:57
Anmäl svaretAnmäl svaret
320i -01
Tackar, ja det blir en ny upplevelse med barn....nu ska väl detta inte bli något barnforum, men faktum är ju att man förmodligen måste byta. Programmer; ja det kanske inte är dumt att titta på en 5 serie som alternativ. Annars är jag väldigt nöjd med 3 serien.

[LÄNK]

Raymond
Antal inlägg10.942 st
Postad/Inlagd2006-04-18 11:13
Anmäl svaretAnmäl svaret
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag har ju en av varje och en Briovagn (Nova) går in i båda bilarna utan att behöva montera av något men det är en del plats mer i 530'n för att lasta andra saker runt vagnen, dock är båda bilarna långt ifrån så praktiska som en V70 där du utan problem kan lasta vagnen på längden och i stort sett ha halva bagaget kvar till övrig packning. Nu när sonen snart är två år så är platsbehovet betydligt mindre då man oftast har en mindre sittvagn istället och då är det inga problem att få plats i en sedan men det är svårt att byta när man vant sig vid "lyxen" att köra kombi...

Komfortskillnaden mellan 5- och 3-serien är stor, större än jag trodde men visst 3-an är lite mer direkt och ger mer respons till föraren.

___
//Ulf
          IP: ...[.194.26]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2021 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 320 cab M Tech II  -92
Pris: 200.000:-

BMW 635 CSI  -80
Pris: 50.000:-

BMW 325i  -08
Pris: 68.900:-

BMW 530i  -02