AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.878

Jäklar vilka priser det är på E30 modellen!

Sida 1 av 3
Hej vad tycker ni andra om dessa priser på typ 325 e30

Bimmer
...de är fortfarande övervärderade. Bilmodellen i sig var hetare för ett år sen, men frågan är väl när priserna börjar gå ner också...

E28 is the shit.

Gemini__
Populär modell som står högt i kurs.

Denna är rätt dyr tycker jag, visserligen verkar den ha klockren historik och vara i ett gott skick. Samtidigt står det "billligare vid snabb affär", så priset går kanske att att få ner en del.

--------->Länk

För en 325iM -90 i kanonskick kan man däremot begära dessa summor utan att skämmas.

Mvh:
Thomas

Länk
Skrattretande pris på bilen Gemini_ länkar till. Det är ungefär vad som är rimligt för en lågmilad 325iM. "Sänkt 40mm" låter lite diffust, är det kapade fjädrar eller en seriös sänkning med nya avstämda dämpare etc...

Var med och inspekterade en 4dr royalblå 325ik -88 (är inte 100% på årsmodell, men den var faceliftad) förra vintern med underbart vackra och tidsenliga 15" BBS krysseker split. Bilen hade drygt 16 000 mil på mätaren, 2-3 ägare, svensksåld och i princip rostfri. Bilen gick riktigt bra maskinellt och lacken var väldigt fin. Enda nackdelen var ett litet stereobygge, dvs man hade gjort icke-original hål i hatthyllan m.m. men det hade varit förhållandevis enkelt att återställa. Priset var 25tkr och det tyckte jag kändes som en vettig deal.

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Finns det folk som köper för dessa priser så kan man väl inte säga något?
Man får ju anta att man får tillbaka pengarna i princip då man säljer också.

MVH Johan - www.compello.se
Gr
56
Graf111
X3 2.5Si - 07
Det är ju skillnad på säljarens förväntningar och köparens betalningsvilja. Skulle vara intressant att få veta vilka priser utannonserade bilar i verkligheten säljs för.
Visst är det mycket pengar för en så gammal bil, men jag vågar påstå att det är rimligt med säg 45.000 för en fin 325iM. Jag har själv en sådan avställd i garaget och den bilen är den bästa/roligaste jag har kört. Min E46 känns som vilken annan modern bil som helst, medans E30'n har en hel del känsla. E30 känns dessutom betydligt bättre ihopskruvad än vad E46'an gör.
Jag betalade runt 50.000 för min E30 för 3 år sedan och jag hade kunnat betala mer.

Lite kul att min E30 är nästan rostfri och finare i lacken, medans E46'an rostar lite varstans.
Ojoj, längtar till våren.. Blir tvungen att posta en bild :)

Länk
Jag fick ge 25.000 för min E30 325- 87 då jag köpte den för ca 6 månader sen, då hade den bara gått ca 18000 mil och den enda rost som finns är skärmkanterna bak. Annars helt rostfri! Ska köra med den i vinter, men nästa år så åker den in i garaget och möjligtvis en omlackering och byte av lite skärmar o.s.v.
Ska även dit med ett M-Tech 1 kjolpaket :)

BMW CS Nr:06086
Länk
Visa användare
227
Fenriz
bmw 325 -87 trimmad
jag gav 10 000 för min. smått trimmad och 20 000 mil. verkar vara ett hyffsat pris ;)
Na
199
Natas
E61 530 - 06
Vad tror ni om min bil då, 325i M-Tech 1 -87?
Se länken nedan...

Min bil
Länk

GetawayHlm
Länk

40 000:- är inget orimligt pris för en E30, MEN då ska det vara en 325iM -89 eller senare, med M-paketet originalmonterat från fabrik. Bilen ska vara i absolut toppskick och ha gått mindre än 18 000 mil.

Bilen som Gemini länkar till är i min värld cirka 15 000:- för dyr.

Mvh,
Kalle
M5:an: Länk
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Marknaden fungerar så, populära bilar blir dyra även om de är halvgamla svenssonbilar.
Titta på prisbilden för 02or i Tyskland dyrt för vissa, rätt pris för andra.
Min gissning (kanske inte så konstigt...) är att fina e30 kommer att öka i värde.

Jag och brorsan hämtade hem en 318is ifrån Tyskland lite på skoj, en snikutrustad 90a, två ägar bil på ärliga 14000 mil i vad som kan kallas gott skick och en av Tysklands billigaste, pris: 15000:-
Handlaren (BMW intresserad med Alpinor och M5or) påpekade, efter affären var klar, att intresset för fina e30 är högt i Tyskland.

Klaus > INGA sådana bilder får postas, gör bara vintern ännu värre för de som har 90% av sina bilar avställda under vintern...

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
Det är sant Tryggve, och dessutom tror jag inte att min arbetsgivare accepterar att jag sitter och postar porrbilder på arbetstid.

-> Kalle,
varför -89 eller senare? Var det inte -88 som faceliften kom?
Min är iaf en -88 och dessutom till s**u.

/Klaus
Na
199
Natas
E61 530 - 06
Men ni har ju glömt och skriva till mig, vad tror ni om min?! :)

Min bil
Länk

GetawayHlm
Länk

Ac
383
Acous
e21 318i -82
din bil är fin natas :-) lika fin som min, men större motor...
Na
199
Natas
E61 530 - 06
acous: Tack! Fint med fina bilar, så ska det vara...
Ska ju kanske sälja den snart om något år så man undrar ju lite.

Min bil
Länk

GetawayHlm
Länk

Klaus,

Har för mig att M-paketet från fabrik inte kom förrän till -89, men det vet Tryggve bättre...?

Mvh,
Kalle
M5:an: Länk
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Köpte min utan massa paket och trams (ursäkta) för 20 000kr för 5 år sedan.
Får nog fortfarande det idag trots 10 000 mil till på mätaren. Så ja, dom står sig bra 325:orna! :)
M-tech II kom redan 1988
svintoleffe
jag undrar vad det är för extra vinge som sitter p bilen.?

Länk Bimmern
MVH Leffe
Na
199
Natas
E61 530 - 06
svintoleffe: Vilken extra vinge?

Kalle Hansen: Som Makaveli säger, M-Tech kom 88.

Min bil
Länk

GetawayHlm
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.