Sida 1 av 3
|
|
---|---|
Hej! Som biltokig så har man dragit på sig en hel del biltidningar under åren. Det mesta är Bilsport och även en del andra biltidningar har man lyckats samla på sig. Nu är min fråga. Var gör ni andra av era? Sparar ni dem för framtiden? Ger bort dem? Lämnar dem på återvinning? Eller säljer dem på loppis? Något större värde lär det ju inte vara i dem. Tidningarna jag har är i fint skick. Men jag känner inte i dagsläget att jag vill behålla dem. De tar bara en massa plats! Har ni några förslag på vad jag ska göra? Tackar på förhand! Hälsningar Björn | |
Mina 5-10 senaste AMS och Bayerisches Blatt ligger i facken bakpå framsätena i min bil. Brukar vara mycket uppskattat av baksätespassagerarna. Äldre nummer ligger i en hög på toa... Wilhelm Svenselius |
|
Dem tar faktiskt jättemycket plats, har 2 fulla bananlådor av diverse biltidningar mest bilsport ;) Jag har kvar Bilsport nr 24 1998 där dem testar nya M5:an där rubriken säger THE BEST A MAN CAN GET! BMW M5 :) rätt så roligt att blicka tillbaka :) Tog en tidning från 1997 och här har ni lite begagnadpriser från den tiden: BMW M5 Touring -93 = 239000kr BMW 518i -90 14200mil = 109000kr BMW 540iA -93 12500mil = 169000kr BMW M3 CAB -89 = 210000kr Volvo 740GL -88 25000mil = 62000kr Volvo 740GLE -86 21000mil = 55000kr Mercedes 190 -84 27000mil = 95000kr Min vackra Länk Mvh Dragolito |
|
bmxbjorn: Jag satt häromdan och funderade på samma sak faktiskt :D ///Foppa |
|
det är vell bara att sälja dom på loppis eller något liknande alltid någon som vill ha mycket bra toa literatur :D |
|
Jag brukar bjuda ut mina på Tradera, lite jobb med att paketera och skicka förstås, men de inbringar i alla fall 10-50kr/st beroende på hur gamla de är och vilken typ av tidning det är. | |
Ge dom till er lokala Pizzeria som "trevlig läsning för deras väntande kunder". Då får ni garanterat ett par gratis pizzor och andra förmåner. Det funkar alltid. Om inte annat så slipper man bläddra i Se & Hör nästa gång man är där själv... :-) |
|
Sälj dem, jag hade velat köpa teknikens värld tidningar tex. Har du t.ex. alla nummer av 5 säsonger, så sälj dem för 150kr/ säsong, kommer visserligen inte bli mkt pengar men en 500 - 600 kr kan det ju bli. ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
Har gett bort ca 70 % av mina, och sparar bara dom nyaste (max 2 år gamla) + sånna exemplar som är intressanta (t.ex där E39 M5 var ny o.s.v) Brukar hända att jag handlar lös-ex av Teknikens värld, AMS, Street Xtreme lr Bilsport. Men oftast klarar jag mig med Internet. Min biltidnings-park består idag av en hög bestående av uppskattningsvis 100 tidningar. Mest Teknikens värld och Bilsport. |
|
Hade storstädning för några månader sedan, slängde ca. 100 biltidningar | |
![]() 23.238 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 HVA M29 1952 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
När jag flyttade senast år 2000 gav jag bort motortidningar från mitten av 70 talet till en medlem i Club of American Ford där jag tidigare var medlem. 4 bananlådor av hela årgångar av Start&Speed. Colorod, Wheels, Bilsport .mfl var ganska uppskattat. ///MVH Hasso Länk |
städade en del idag och fick samma dilemma :) har inte så jättemycket tidningar nu då jag har gallrat tidigare men det tar upp plats, spec när man inte läser dom..har funderat på att slänga alla utom dom där det är ngn bmwspecial eller ngt bmwbygge... har funderat på att sälja dom på tradera eller liknande men man orkar ju inte packa och skicka tidningar land och rike runt, kan dock tänka mig att sälja en årgång för 100 kr eller ngt :) MVH Johan K |
|
Farsan har samtliga Teknikens Värld sedan början på 70-talet. Å ja, dom tar plats! Själv har jag Bilsport från 1993-2003 på lager. |
|
Går säkert att annonsera ut på tradera.com eller liknande. Rille330: Eller varför inte till frisören? Brukar finnas dåligt med intressanta tidningar där, åtminstone där jag bor. |
|
Har en enorm kartong med Teknikens värld från 1985>1991 samt flera årgångar av Bilsport,Inte en chans att jag ger bort eller slänger bort sån fin läsning speciellt teknikens värld med alla tester från 80-talet och dess ikoner. mvh 528:Länk |
|
Köpte på mig samtliga Teknikens Värld av en gammal tant för nåt år sedan. 1950-2002, tar en satans plats, + mina egna hundratalet Bilsport och 50-60 BMW-tidningar. Men iaf varje vecka så är jag och gräver fram nåt nybilstest på nån gammal BMW så det gör att ajg aldrig säljer dom. Sen så kan jag också sitta och läsa Fyndbörsen från typ 1995 och det sjuka är att jag minns saker som står i texterna till vissa annonser bara av att se annonsbilden... :) |
|
Har prenumererat på Teknikens Värld sedan 1977. Har kvar merparten av alla (ca. 750st) tidningar i olika lådor i källaren. Det trista är ju att det är en del att lyfta varje gång man flyttar. Har dock bestämt mig att vid tillfälle gå igenom allt och försöka sälja av allt utom de senaste årgångarna. Övriga biltidningar har jag bara sparat om tidningen innehållt något speciellt. ___ //Ulf |
|
har fått ta över farsans tidningar med bilsport och teknikensvärld från 80-talet sen har jag ams ett gäng dem slänger jag aldrig kan vara bra med en köpguide då och då,sen är det kul att ha kvar och läsa ibland.men halva gaderoben är full av dem så det känns av iaf... Mpower |
|
Njuren |
skänk dem till sjukhuset BMW - i nöd och lust? |
Bra och roliga ideér! =) Jag ska ta och sortera upp tidningarna och ta en funderare på deras öde! Tackar för svaren! Hälsningar Björn |
|
Har bilsport sen 92 i flytt kartonger! Sambon älskar de kartongerna! *NOT* :-) Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.