AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.013

Nytt reportage på AutoPower - M6 provkörd

Sida 1 av 2
M6 provkörd inklusive massor av bilder på Länk

//AutoPower.se
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Mycket trevlig läsning!

___
Läs begagnatguiden!
Länk
Ja tack!

/Micke
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Underbaaaaar! Tänk, jag känner faktiskt en som har beställt ... leverans i april ... kanske, kanske kan man få en liten provkörning ...
Visa användare
116
Freddeboy
325iM Touring -02
Spontant känner jag bara...."fyfan vad snygg den är jämfört med 5-serien"....sen känner jag...."fyfan vad jag skulle vilja ha ett nytt exemplar på gården"....sen blir allt svart.....
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Om några år, kanske 5-10 kanske man får råd med en sådan? Fan vad fin den är! Älskar den elaka fronten på den, dock tycker jag inte om inredninen allt för mycket men men, det glömmer man nog snabbt när man får känna på de 507 hästarna... :D

Mycket trevlig läsning anyways!
ni får nog ändra uppgifterna om bensinförubrukningen, 1,46L/10 mil är inte illa pinkat för den motorn annars :D

Stil, Komfort o Sport. Thats BMW
FireTraXX: Skulle bara kolla så att ni var med :) Har flyttat kommat nu.

Mvh
/Janne
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Riktigt trevlig läsning av troligtvis en av världens bästa bilar.
Det enda jag reflekterade över, vilket ledde till den här frågan, var bagageutrymmet.
Att det är stort är givetvis bra men att köparna skulle finna det ointressnt tycker jag verkar märkligt. Vill man inte ha en sådan här bil för långfärdsresor? (om jag nu får vara petig över texten =) )
Blir så matt när jag läser artikeln så jag inte ens orkar springa iväg och köpa ett KNIPPE trisslotter - Vilket man borde göra!

Som vanligt så överträffar Janne sig själv vad det gäller den fotografiska biten!

///Micke
Touringklubben: Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Verkar vara ett skitjobb det där med att testa bilar...MEN någon måste ju göra det ;)

___
//Ulf
Trevligt repotage!
Bra jobbat, i vanlig ordning! Är inte alls avundsjuk på Johan, som fick testa M6. Inte det minsta alls faktiskt............. :'(

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
det värsta var att jag flyttade just den helgen, så jag hann inte lägga mer än 60-70 mil på den. Snacka om att M6:an rullar, jag såg att den hade gått knappt 2000 mil nu när Autobahn testade den i måndags. Den är inte ens 6 månader gammal!
den är verkligen helt jävla sjuk, men för mig är faktiskt M5:an den bil jag skulle välja 10 gånger av 10.
Bagageutrymmet är verkligen bra, jag fick in ett av mina inombordardrev i skuffen utan några som helst problem. samtidigt som min lilla dotter satt i barnstol i baksätet. så vem behöver en pickis och en familjebil när M6 är båda? :-)
hoppas bara att man har råd att köpa ett V10-monster inom några år....

mvh Johan
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Härligt att läsa, man blir ju aningens avis. Undrar vart de här testbilarna tar vägen sen. Kan ju inte vara så kul om man får veta att man köpt en beg M6:a som rullat som testobjekt åt en massa feta tyska motorjournalister med tung högerfot...

" tvätta, tvätta, tvätta.... "

Länk

C.Svensson,

Testbilarna säljs som helt vanliga Beg-bilar. Hemska tanke att råka ut för en sådan :) Förvisso lär den ju få service oftare än intervallen, och troligen levereras de med en hel del nybytta komponenter, men ändå.

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Kalle Hansen

Har en kompis som köpte en rätt ny golf för några år sedan. Efter ett tag fick han reda på att den gått som körskolebil. Den skulle ju inte heller vara så kul att få reda på. Ibland är det nog bra om man inte snokar så mycket i sin bils historia...;)

" tvätta, tvätta, tvätta.... "

Länk

Trevligt, många fina bilder här också;

Länk

Trevligt!
Bra reportage Johan! Man blir ju inte mindre sugen på att mygla sig till en provkörning på något vis... ;)

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Fr
2.504
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Trevlig läsning!

Fina bilder på en otroligt fin bil. Hoppas man kommer den in på livet lite närmare snart, även om det ligger långt bort till en egen. Men kanske en dag om många år kan man köpa en bagagnad.

Måste verkligen vara jättetråkigt att få provköra alla dessa bilar bara för bli tvungen att skriva ett reportage :-)

/Niklas

Fransosen
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Importerades en M6a till Göteborg förra fredagen (svart med rött skinn). Vilket gör att man iaf har fått se 3 rullandes (varav den ena granskats lite närmre på bmw group).

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.