AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.096

E30 Touring silvermet. STULEN idag i Lerum

Sida 1 av 2
E30 Touring -89 laxsilvermet. STULEN idag i Lerum utanför Edvardsson bil mellan kl. 07:00-12:00.

Regnr. FBZ 759

Bilen stod och väntade på få tröskeljobb slutfört på förarsidan så den saknar kjol och lack nertill på förarsidan.
Hon är kraftigt sänkt och rullar på 17" y-eker.

Länk till lite bilder:
Länk

Jag är mycket tacksam för tips om någon ser eller hör något om min kära ögonsten.

Jag och Edvardson bil har kontaktat polis men det ser inte så ljust ut tycker jag....

MVH,
Anders

anders.mild@gmail.com
Tel. 0709845678
M3
88
M3_odbro
M3-95 Limo 276
320-84
Härskogsvägen va tom iallafall vad jag såg ida!!

Men ska hålla ögona öppna!!

David
LT
673
LTK
E39 525i Touring M-sport -04
Lider med dig.. Ser ut att vara mycket jobb nedlagt på den. Håller ett öga runt Alingsås. Hoppas den dyker upp i oförstört skick.

mvh Johan.

Länk
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Jag tar mig friheten för Anders att svara att bilen är upphittad.
Tjuvarna dök upp igen för att plocka mer delar från bilen när vi höll på att bärga. Sprang efter men hann inte se deras bil.
Jag har massa bilder från platsen där vi hittade den. Tydligen så hittas det väldigt många nerplockade bilar där, foto och exakt vägbeskrivning samt mer info kommer att komma under morgondagen..

Schnelle fahrt, Härliche fahrt.
Visa användare
1.481
W2k
330d Cab M-sport -12
BMWCS 06082
Hoppas få höra mer om detta. Vad hände med bilen? Någon större skada skedd? Fick ni bra signalementen på tjuvarna?

Folk som inte har nån respekt för andras egendom är det värsta jag vet. Hoppas idioterna som stal din bil åker fast och utsätts för några års regelbunden sodomi i finkan...
Bilen är nu bärgad och i mycket dåligt skick..
Hon låg på underredet, bucklad i trösklar och ja, förstörd lite över allt väl gömd i en avlägsen håla i Gråbo.
En del grejor saknas, tex hjul, antenn?!, tuta?!, stereo utan front, högtalare framsystem, luftmängdmätare och filter. Fjäderbenstaget tog de bara pinnen mellan fästena då fästena var bultade med insexbult underifrån så de bara snurrade runt..

När vi höll på att bärga hörde vi en bil komma ovanför backen, sprang efter men hann inte se bilen då den rev iväg i ett stort moln grus..
-Antar att tjuvarna dök upp igen för att plocka mer verktygskrävande delar från bilen och slutföra sitt jobb.

Karta till platsen i Gråbo där det slaktas flera bilar per månad:
Länk

Bilder från bärgningen:
Länk

MVH,
En sörjande Anders efter 7 år med denna underbara bil
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Tragiskt, jag lider med dig!

Sätt ut en köpesannons på t ex Blocket ,och se om någon nappar.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Fyfan vad tråkigt o se o läsa! Men tur att du hittade bilen iaf!!

Min Bil - Länk
Fy fan ... jag lider med ägaren till denna bil ...
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Lider mig dig, åkte själv förbi det där grustaget förra veckan, undrade vad man använde det till, nu vet man....

Tycker synd om din E30, men tycker absolut att du ska fixa iordning den! En sån fin bil borde inte skrotas/säljas

mvh

don_salvatore87
Beklagar det besvär tjuvarna gett dig, får väl säga att dom hade tur som hann undan, när dom ville ha mer delar! Jag hade inte varit direkt snäll i det läget.

Mvh Stephan
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
De röjde sig tillräckligt för att vi till 99% vet vilka de är.

Schnelle fahrt, Härliche fahrt.
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Bra då kan ju rätt personer få rätt sorts stryk.

Min Bil - Länk
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Hur röjde de sig? Vilka tror ni att de var? Hänger de här på forumet eller rör det sig om snorungar från trakten?

Tack för ordet,
DANNE
Min bil: Länk
svintoleffe
Skulle ochså vilja veta om det hänger här, eller så.

Länk Bimmern
MVH Leffe
Usch vilka hänsynslösa kräk. En sak att ta standardbil som ingen har brytt sig om mer än som transportmedel, men att sno vad som uppenbarligen är en entusiastbil som ägeran skruvat på och lagt ner sin själ, det är bara för j*vla lågt. Bara det riktiga bottenskrapet i samhället gör sådana saker.
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Lider med dig verkligen, verkar vara ett beställnings jobb.
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
tror inte att det handlar om ett beställningsjobb, det är nog ett par snorungar som ville sälja lite delar eller ta delar till sina egna bilar...Förj*vligt!

Min Bil - Länk
Vi har våra teorier om eventuella inblandade som i så fall hör hemma i trakten men jag tror inte de hänger här. Om våra 99%-iga teorier stämmer är det proffs men innan bilen hann slaktas totalt skulle det säkerligen se ut som snorungejobb för säkerhet skull.

Nåväl, nu är cirkusen igång med foton, kvitton och allt med försäkringsbolaget men det händer inte mycket denna vecka då det är semestertider både för bilverkstad och kontakt på if. Jag skulle gissa att min kära kärra blir för dyr att laga och jag tror aldrig hon skulle bli sig lik igen... får se vad som händer..

MVH,
En sörjande Anders efter 7 år med denna underbara bil
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
///Anders
Förjävligt! Drabbades själv av en liknande händelse för tre år sen men mycket lindrigare. Bilen stod på verkstad och stod mitt ute i skogen där verkstaden låg. Trots att han sade att han skulle köra in den. Två krossade rutor, alla högtalare borta (t o m små plutt diskanter!), stereo utan front borta. Skadegörelse på instrumentpanelen, sönderklippta bälten (!!!) och slutsteg borta.

De hade även försökt tjuvkoppla men inte hunnit verkar det som. Nåt verkar ha skrämt dem. Även fälgarna var kvar.

Då var jag ganska knäckt. Det innebär ju så mycket krångel och att nån vandaliserar en bil man vårdar ömt är knäckande och kränkande. Dessutom hade jag en självrisk på 5000kr.

Men men, Livet gick vidare ändå...

mvh
Anders:
Stå på dig mot försäkringsbolaget. Ofta så kan du, om du vill få ut pengar för att laga bilen själv från dem, om de själva inte vill laga bilen.
Den såg fräsch ut på korten, och verkar ha många timmar nedlagt på den, så vill de inte laga den, ordna det själv isf.
Även om det inte skulle vara helt ekonomiskt försvarbart i slutänden, tänk på vilken fin bil det är, och se till att få den lagad!

Stravos:
Något som jag läst flertalet gånger på forumet är att folk stulit bilstereos utan front. Jag har fortfarande inte förstått varför, vad vill man ha en sådan till??
Funkar inte som blomvas, inte som prydnad, inte som fotölj.

Möjligtvis som bokstöd. Men om man vill ha en okomplett bilstereo som bokstöd så har man riktigt dålig smak. För mig är det helt obegripligt. Den kan ju knappast gå att sälja?

Suck, vad ska man göra åt ohederligt folk?!
Lider med er.

Mvh Carl

Pärlan: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.