Upoenbarligen är den här tråden allt annat än purfärsk, men jag gör ändå ett försök att få igång den igen!
Har någon någon aning ifall det finns dessa uppdateringar till mig också med den gamla V8:an innan Vanos eller volym-uppdateringen? Alltså m60b40
Har ju zf5hp30 lådan med grön skylt, och jag kan också tycka att den beter sig lite ryckigt när jag ska växla ned i samband med rondeller eller dylikt. IP: ...[123.245]
För två månader sedan i samband med att ventilpaketet vart utbytt till ett bättre begagnat.
En av magnetventilerna i det gamla gav upp nämligen. IP: ...[123.245]
Min låda växlande bitvis dåligt och lät illa ibland. Det visade sig att o-ringen mellan filter och dess anslutning hade gått sönder när någon mindre skicklig mekaniker bytt olja och filter tidigare. Den sög alltså luft där när man körde och det gav dåliga växlingar.
Ett rätt trist jobb hemma i garaget att fixa till men väldigt skönt att uppleva resultatet av när man rulla ut igen.
Okej. Men om jag läser i tråden från början, så är det väl flera med 5hp30 lådan som fått ny mjukvara installerad också?
Tack för det 944_driver, men jag har jättesvårt att tro att min mekaniker har strulat till det när han bytre ventilpaketet och bytte olja. IP: ...[123.245]