|
|
---|---|
Sixten |
Jag har ett litet men ack så irriterande fel på min taklucka på E39:an. Det går bara att "tilta" upp den, ni vet så där så den bara är öppen i bakkanten,sen går den inta att stänga utan jag måste plocka fram "nödnyckeln" och veva igen den. Om jag öppnar den helt,alltså så att hela hålet är öppet (vilket jag också får göra med veven) så går det inte att stänga den heller, därför tror jag inta att det är brytaren i taket som är kass. Hade nere motorn och såg att det sitter ett par magneter i bakkant på den, kan detta vara någon typ av pulsgivare som indikerar vilket lägge luckan befinner sig i? Snälla hjälp mig!!!! Varför vispa i lådan för hand när bilen gör det ännu bättre??? |
Har ett liknande problem med min motor efter jag hade ner den vid luckfixning. Min går bara framåt. inte bakåtJag satt och kollade funktionen på motorn, den går ett bestämt antal varv då man trycker på Öppna. Den går ett bestämt antal varv åt andra hållet då man trycker på Stäng. Den går ytterligare ett antal varv (inte så många) åt samma håll som vid stäng då man trycker på Vädring. Det hann jag lära mej innan jag slant med handen o den ramlade ur mitt grepp o hände o dinglade i kabelstammen. Nu går den Enbart Framåt.:( någonting hände men vad...känner mej som Lucas(han som uppfann mörkret och lutningsgivaren i taket på BMW:) Min bil Länk |
|
Testa med en 'reset' av luckan. Det görs genom att i radioläge hålla in luckknappen (uppåt mot taket) i minst 20 sekunder. Efter det ska luckan fungera normalt igen. |
|
Hur gick det ?? | |
Skall testa, har haft lite annat pyssel på gång. Återkommer med resultat:-) Tack för tipset /Forry Min bil Länk |
|
Tusen tack för tipset, Det funkade klockrent:-D ///Forry Min bil Länk |
|
Underbart! Hade problem att stänga takluckan. Söker på problemet. Å vips får man hjälp! Bara resetta 20 sek. Tack än en gång autopower! :) |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.