AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Import ]

Hur fungerar det med EuroPlus garanti vid privat köp?

Visad 6.834 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg52st
Postad/Inlagd2005-04-10 18:23
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Jag tänkte sticka ner till tyskland och kolla på en bil om några dagar. Tänkte titta på en bil privat. Killen som säljer den jobbar inom BMW koncernen. Han skulle tydligen förlänga EuroPlus garantin berättade han. Fungerar denna över hela europa som framkommer från namnet eller? Vad omfattas av denna?

Tacksam för all hjälp           IP: ...[132.148]
Antal inlägg1.327 st
Postad/Inlagd2005-04-10 19:12
Anmäl svaretAnmäl svaret
Europlus kan inte överlåtas vid privat försäljning enligt vad jag har fått fram. Däremot om du köper av en firma kan EuroPlus tecknas.

Numera är det du som privatperson som får lägga ut om något skulle hända och du får sedan tillbaka från fösäkringsbolaget som sköter EuroPlus. Tidigare var det din lokale BMW-handlare som skötte detta (det kan finnas lokala avvikelser dvs någon auktoriserad som fortfarande ger dig denna service).

Om jag kommer ihåg rikgit så är det dock inga problam med att få tillbaka pengarna om de tinte rr sig om saker som klassas som slitagedelar.           IP: ...[1.18.69]
Antal inlägg52 st
Postad/Inlagd2005-04-10 19:25
Anmäl svaretAnmäl svaret
Så det där med att EuroPlus förlängs är med andra ord helt meningslöst då jag köper privat? Skumt att man då kan förlänga det.

Killen som säljer skrev:
You will also get a prolongation of guarantee (EuroPlus).

IP: ...[132.148]
Antal inlägg103 st
Postad/Inlagd2005-04-10 20:13
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
335d-E92
Har idag en bil med denna Europlusgaranti(tecknad under mars månad i år) och det finns papper "Besitzerwechsel" som följer med som säger att man kan överlåta denna försäkring vid en vidareförsäljning.

Så det skall nog fungera.

Mvh

IP: ...[.222.87]
Antal inlägg52 st
Postad/Inlagd2005-04-10 20:26
Anmäl svaretAnmäl svaret
Tackar glassgränder. Då ska jag se till att jag får ett "Besitzerwechsel" med mig..           IP: ...[132.148]
Antal inlägg52 st
Postad/Inlagd2005-04-10 20:45
Anmäl svaretAnmäl svaret
Hittade lite info på bmw.de sidan med följande text.. för ren info alltså...

länken: [LÄNK]
(klicka in på EuroPlus guarantee)

Pleasure - even for the next owner.

Which used car offers a real future? Yours. Because the EUROPlus guarantee is tied to the vehicle. If you sell your pre-owned car, the guarantee transfers automatically to the next owner, in accordance with the terms and conditions of guarantee.

Security is more than a promise.

It guarantees pleasure for a long time to come.
You want a vehicle that you can count on and that holds its value.
BMW examines each used vehicle very closely. Our experts test all functions with the most modern diagnostic equipment. Thus you can be sure that everything is in order with your "new" used car. And we even give you a guarantee. So that you enjoy your vehicle for a long time to come.
EUROPlus is a complete guarantee on all mechanical and electronic parts of your vehicle with unrestricted kilometres. This means your used vehicle is just as reliable as a new car. And throughout Europe.

IP: ...[132.148]
Antal inlägg1.327 st
Postad/Inlagd2005-04-10 22:52
Anmäl svaretAnmäl svaret
Hade när jag själv köpte en bil köpt i Tyskland med Europlus som jag i min tur köpte privat i Sverige tron att det skulle gå att transferera garantin.

Mailade med försäkringsbolaget som sa at jag skulle skicka in överlåtelse som jag gjord eoch de kom sedan tillbaka och sa att det inte gick att överföra den försäkringen.

Alltså:
1. ANtingen var det ett försäkringsbolagsbluffbeteende. Svara negativt och om försäkringstagaren hävdar sin rätt, säg att det är OK. I annat fall har de ju fåt en premie som de inte behöver betala ut något för.

2. Det finns något finstilt som säger att säljer man utomlands så kan den inte transfereras där.

Hursomhelst, jag tvivlar på värdet och tycker inte att EuroPlus egentligen är värt något. Det är ändå en hel massa andra parametrar med bilen som skall vara rätt.           IP: ...[.45.242]
Antal inlägg324 st
Postad/Inlagd2013-11-11 22:51
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
bmw M5 2009
HAHAHA varför heter den EURO plus om den inte funkar i europa!?

IP: ...[.170.56]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2020 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 2002  -70
Pris: 85.000:-

BMW 318ti  -03
Pris: 37.000:-

BMW 730 d  -17
Pris: 469.000:-

BMW 320  -94