AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Import ]

Jag har köpt en "skruvad" bil (The story)

Visad 73.426 gånger
Besvara
Sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 AutoPower Forum Första sidanFöregående sidaNästa sidaSista sidan
Inlagd av Fråga
Antal inlägg601 st
Postad/Inlagd2005-03-03 14:46
Anmäl svaretAnmäl svaret
Sitter på kurs i Malmö vilket jag gjort hela veckan.
Fick ett samtal från en god vän där denna bilaffär beskrivs.

Det är jag som sålt bilen.
Har inte hunnit läsa igenom denna tråd, kommer hem först ikväll då jag ska läsa vad som skrivits och svara mera exakt.

Först: Varför kontaktar dom som köpt bilen inte mig direkt? Vi hade säkert kunna göra något åt detta om det är som du säger...
Jag har kollat bilen själv innan jag köpte den och inte hittat något skumt.
Nu när du hänger ut mig i all offentlighet innan vi över huvudtaget hunnit disskutera situationen gör mig riktigt arg, arg dels över ditt beteende här på forumet, men allra mest arg över att även jag blivit lurad med denna bil.
Jag jobbar som sagt på BMW verkstad och innan jag köpte den gick vi igenom den ordentligt samt kikade på mätarställningen enligt ljusmodul.

Måste tillbaks till kurs nu men svarar mer utförligt ikväll, men först vill jag prata med dig som köpt bilen, kan du ringa mig efter 16.30 då jag är på väg hemåt? Har tyvärr inte ditt nummer med mig. Annars ringer jag dig senare..           IP: ...[233.175]
Antal inlägg2.426 st
Postad/Inlagd2005-03-03 15:02
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
M3 - Phoenixgelb
X5 - Granitsilver
318 - Alpenweiss
Han har inte hängt ut dig. Han har bara presenterat vad han har kommit fram till.
Nu när du har läst tråden tror jag att du förstår.

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas."

IP: ...[7.110.3]
Antal inlägg2.839 st
Postad/Inlagd2005-03-03 15:27
Anmäl svaretAnmäl svaret
Du hänger ju ut dig själv i och med ditt inlägg, modano.
Inga kopplingar till dig har tidigare publicerats i tråden vad jag kan se.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

[LÄNK]           IP: ...[163.194]
Antal inlägg3.237 st
Postad/Inlagd2005-03-03 15:29
Anmäl svaretAnmäl svaret
Kosntigt agernande, Modano. Du var ju anonym till du själv valde att röja din identitet.           IP: ...[.26.157]
Antal inlägg99 st
Postad/Inlagd2005-03-03 15:42
Anmäl svaretAnmäl svaret
Modano:

Om du läser tråden ser du ju att jag inte hängt ut dig. Inte nämnt vare sig ditt namn eller firmans namn. Ej heller regnummer eller liknande.
Skrev även tidigt att om allt detta löste sig så skulle jag se till att ge creds till dig. Beröm till den som förtjänar det och tvärtom.
Har försökt kontakta dig, mailade dig på både jobb och privatadressen igår och idag. Visste ju inte att du var på kurs. Ville heller inte ringa och ta dig på sängen, ville först via mail upplysa lite om vad jag kommit fram till och vad jag tycker.

Ber om ursäkt ifall du känner dig påhoppad här, men läs mailen så ser du att jag försökt få kontakt med dig.

Hoppas vi kan lösa detta utan att bli ovänner. Ska ligga lågt med att driva denna tråden vidare tills dess att vi talats vid.
Som sagt, jag vill lösa allt så smidigt som möjligt och vill inte svartmåla dig om du har rent mjöl i påsen och gör rätt för dig. Är inte rädd för att ta strid när det behövs, men inte heller lat med att ge beröm när det förtjänas.

Robin
          IP: ...[.98.220]
Antal inlägg3.734 st
Postad/Inlagd2005-03-03 15:51
Anmäl svaretAnmäl svaret
520dAT -08
Agerandet är väl inte så konstigt, han är upprörd över att bilen är skruvad, + att det var otroligt lätt att ta reda på detta, och läser således inte inläggen helt och hållet och skriver här lite förhastat.
Tycker att robo inte har handlat fel alls här, har inte nämnt namn eller ens ort som det handlar om, samt skrivit att han inte vill göra det förrens säljaren fått en chans att göra upp om detta.
Nu är det bara att hoppas att modano tar sitt ansvar och tar tillbaka bilen, då det är rätt solklart att han inte har utfört de kontroller som var sagt, då hade ju informationen kommit fram tidigare. OCH hoppas att han inte säljer den igen under förespeglingen att den gått 11kmil...

/Christofer           IP: ...[5.198.1]
Antal inlägg8.714 st
Postad/Inlagd2005-03-03 16:02
Anmäl svaretAnmäl svaret
Volvo V90 D4 AWD -17
Porsche 991.2 GTS -18
Iom att Modano inte längre är anonym så hoppas jag för bägge parter att detta kan lösas på ett bra sätt. Återköp känns som det enda rätta eftersom det är helt omöjligt att säga hur långt bilen rullat nu.           IP: ...[243.129]
Antal inlägg267 st
Postad/Inlagd2005-03-03 17:07
Anmäl svaretAnmäl svaret
Återköp eller inte det är väl upptill köpare och säljare och ingen annan .           IP: ...[142.153]
Antal inlägg281 st
Postad/Inlagd2005-03-03 17:20
Anmäl svaretAnmäl svaret
Varför skulle det bli aktuellt med återköp? Så vitt Modano visste, så hade bilen gått 11k mil eller vad det nu var. Jag vill inte lägga mig i just detta fall men undrar rent allmänt på vilka grunder vissa förutsätter att Modano köper tillbaks bilen.           IP: ...[.63.190]
Antal inlägg1.902 st
Postad/Inlagd2005-03-03 17:21
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 520d xDrive Sedan Business Comfort Edition. (F10) Tjänstebil
[LÄNK]
Lite bakgrund...

/Udo Dirkelsniff

[LÄNK]           IP: ...[4.31.79]
Antal inlägg9.982 st
Postad/Inlagd2005-03-03 17:49
Anmäl svaretAnmäl svaret
Mycket besynnerlig historia detta.
Hoppas den löser sig på smidigast möjliga sätt för båda parter.

Givetvis ifrågasätter den vem som egentligen går att lita på i detta avlånga land. Jag inväntar med spänning fortsättningen.

Var god att bruka sökfunktionen!
[LÄNK]           IP: ...[149.235]
Antal inlägg203 st
Postad/Inlagd2005-03-03 18:54
Anmäl svaretAnmäl svaret
Hm, undrar vilken anonym hjälte vi kan utnämna till "veckans klant"? Anfall kanske är bästa försvar..?

Min 328 (E36) har gått strax över 16.000 mil och på den har dämparna inte bytts. På min förra 318 (E30) bytte jag dämparna fram strax efter 19.000 mil. Som en vägledning.

På plussidan kan dock noteras att nämnda delar förefaller vara nyligen bytta på robos bil, och då kanske 10.000 eller 20.000 mil inte spelar så stor roll.

Nåväl, hoppas att det löser sig på ett sätt som båda parter är nöjda med.           IP: ...[.11.109]
Antal inlägg1.828 st
Postad/Inlagd2005-03-03 20:26
Anmäl svaretAnmäl svaret
ml99: Jag menad att bilen kan ändå vara bra, MEN självklart ska han ekonomisk kompensation, eller häva köpet. Menat som en "klen tröst"           IP: ...[.112.80]
Antal inlägg1.902 st
Postad/Inlagd2005-03-03 20:36
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 520d xDrive Sedan Business Comfort Edition. (F10) Tjänstebil
[LÄNK]
Kanske folkes teori stämmer...

/Udo Dirkelsniff

[LÄNK]           IP: ...[.60.199]
Antal inlägg22.536 st
Postad/Inlagd2005-03-03 20:50
Anmäl svaretAnmäl svaret
325iAT -06 Sonorametallic
Ford KA Collection -2010
Lincoln Mark VIII LSC 4,6L Intech V8/32V-1998
BMWCS 04247
Det här är en intressant tråd tycker jag. järnkoll eller inte alls ??
[LÄNK]

///MVH Hasso
[LÄNK]           IP: ...[7.29.84]
Antal inlägg601 st
Postad/Inlagd2005-03-03 21:17
Anmäl svaretAnmäl svaret
Nu tillbaka från Malmö.

Har läst det ni skrivit samt 2 mail från köparen.
Även pratat med köparen.

1.
Jag är mycket irriterad över att köparen inte kontaktat mig i första hand. Han säger han har mailat och jag inte svarat på dessa 2 mail som skickats med en dags mellanrum. Jag har varit på kurs denna vecka, uppgift om detta kan styrkas om så "krävs" därav har jag inte kunnat svara på mail.

2.
Jag köpte denna bil i augusti förra året, jag tyckte bilen var mycket fin, miltalet verkade stämma (ljusmodul och Tysklandskontroll).
Jag vill inte hänga ut killen jag köpte den av för han verkade mycket reko.

3.
Köparen säger att en leasingfirma i Tyskland har uppgift om att bilen gått ca 19000 mil. Låter fantastiskt konstigt i mina öron.
Jag har som sagt kollat bilen mot BMW Tyskland och uppgifterna där säger inga 19000mil.

4.
Köparen "utgår" ifrån att jag ringt alla ägare av bilen samt att jag begärt kopior från alla besiktningar bilen varit med om. (Jag har aldrig någonsin gjort detta när jag köpt bil, kommer däremot göra det fr.o.m. nu). Om jag gjort fel i att inte kolla alla dessa uppgifter kan vi väl låta vara osagt. Jag tyckte de uppgifter jag redan kontrollerat var ok så varför gå djupare? Jag är väl alldeles för blåögd troligtvis, kommer inte vara det igen.

5.
Jag är precis som köparen fullständigt vansinnig över att bilen är skruvad MEN är jag den som ska bära ansverat för det?
Jag har inte haft en aning om detta och aldrig haft anledning att misstänka det.

6.
Rättsligt sett, detta är en affär privatpersoner emellan. Köparen har blandat in det företag jag jobbar på vilket ger mycket negativ badwill och har påtalat detta för honom. Han har lovat att ta bort det han skrivit som direkt refererar till mitt arbete.

Det är som sagt privatpersoner emellan, min yrkesstolthet har i och med detta fått ta sig en rejäl törn men jag har dels köpt och dels sålt i god tro.
Den som borde ställas ansvarig är den som verkligen skruvat bilen, men frågan är hur.

Disskusionen mellan mig och köparen tar jag allra helst verbalt (gillar inte pajkastning på nätet) vilket jag påpekat för honom varpå jag nu gett er här på forumet min syn på denna affär.

IP: ...[.92.242]
Antal inlägg267 st
Postad/Inlagd2005-03-03 21:23
Anmäl svaretAnmäl svaret
Helt rätt det är en sak mellan säljare och köpare.           IP: ...[142.153]
Antal inlägg1.959 st
Postad/Inlagd2005-03-03 21:23
Anmäl svaretAnmäl svaret
535i -89
Modano - det är väl ändå DU som har blandat in företaget genom att utnyttja Levins namn i annonsen?!           IP: ...[117.248]
Antal inlägg601 st
Postad/Inlagd2005-03-03 21:34
Anmäl svaretAnmäl svaret
liste;
min mailadress går till den firma jag jobbar på. Firman har inget som helst med denna bilaffär att göra.           IP: ...[.211.44]
Antal inlägg1.959 st
Postad/Inlagd2005-03-03 21:44
Anmäl svaretAnmäl svaret
535i -89
Modano - Jag kollade på din annons strax efter du satt ut den och jag minns att jag tänkte "Hmhm, jobbar han på BMW så är ju det till viss del en kvalitetsstämpel på bilen". Det stod ju också att bilen var kollad både här och där.

Om du inte kollat upp bilen ordentligt borde du inte ha nämnt var du jobbar, eftersom det ligger en stor risk i att ange sin arbetsgivare som referens om något går snett. I detta fall gick det REJÄLT snett, men jag tror inte att Levins skadas alls av historien, då alla förstår att det inte är Levins som gjort något fel, utan att det är du personligen som råkar mest illa ut.           IP: ...[117.248]
Sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Första sidanFöregående sidaNästa sidaSista sidan
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2017 AutoPower.se

Däck365

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 840ci  -96
Pris: 189.000:-

BMW 528  -99
Pris: 5.500:-

BMW M135i xDrive  -16
Pris: 330.000:-