|
|
---|---|
Reven |
Som rubriken lyder, vad betyder low beam? är inte på min bil utan på en 525i touring -92. är det något med nivåregleringen? om den nu har sådan=) hur kan man åtgärda felet? Länk |
Halvljus. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Tips: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Reven |
haha hade för mig att beam va tryck? har sett att lampan är trasig, och den är bytt men lyser inte endå? samt att baklyktorna tänds och släcks ibland, elfel? vart kan man leta? språket är på engelska redan=) Länk |
*syntax error* i min skalle ;-) Kolla säkringar, relän och kontaktstycken. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Reven |
hehe =D får kolla det imorgon när det är lite ljust ute! tack för de snabba svaren erik! Länk |
Beam = stråle. | |
Översättning av: beam Engelskt uppslagsord balance beam Svensk översättning {gymnastik} balansbom (substantiv) -------------------------------------------------------------------------------- Engelskt uppslagsord beam a supporting element (of steel, concrete, etc.) used in construction Svensk översättning balk, bjälke, bom (substantiv) bärande del (av stål, betong etcetera) i en byggnadskonstruktion -------------------------------------------------------------------------------- Engelskt uppslagsord beam Svensk översättning leende (substantiv) -------------------------------------------------------------------------------- Engelskt uppslagsord beam Svensk översättning stråla, le, se på någon med ett strålande leende (verb, intransitivt) -------------------------------------------------------------------------------- Engelskt uppslagsord beam Svensk översättning varpbom, vävbom (substantiv) -------------------------------------------------------------------------------- Engelskt uppslagsord beam Svensk översättning [ljus]stråle, ljuskägla, strålknippe, elektronström (substantiv) Stående uttryck be off the beam---vara ur kurs, inte hänga med be on the beam---vara på rätt kurs, förstå -------------------------------------------------------------------------------- Engelskt uppslagsord beam Svensk översättning {gymnastik} bom (substantiv) -------------------------------------------------------------------------------- Engelskt uppslagsord beam Svensk översättning {radiovågor, strålar och liknande} utstråla, sända ut 302 verb, transitivt -------------------------------------------------------------------------------- Engelskt uppslagsord beam Svensk översättning {sjöfart} fartygsbredd, fartygssida, däcksbalk (substantiv) Stående uttryck be broad on the beam---vara bred om baken -------------------------------------------------------------------------------- Engelskt uppslagsord tie beam Svensk översättning {byggnadsterm} takbjälke, huvudbalk, bindbjälke (substantiv) -------------------------------------------------------------------------------- Svenskt uppslagsord balk balken balkar subst. bärande del (av stål, betong etc) i en byggnadskonstruk- tion Engelsk översättning beam, girder -------------------------------------------------------------------------------- Svenskt uppslagsord bjälke bjälken bjälkar subst. (sågad) trästock använd i byggnadskonstruktioner Engelsk översättning beam Sammansättningar/avledningar bjälk|lag -et---joists -------------------------------------------------------------------------------- Svenskt uppslagsord hel|ljus -ljuset -ljus -ljusen subst. strålkastarljus på bil Engelsk översättning full (main) beam, (high beam US) -------------------------------------------------------------------------------- Svenskt uppslagsord myser myste myst mys! mysa verb småle (belåtet) <A myser> Engelsk översättning smile, beam -------------------------------------------------------------------------------- Svenskt uppslagsord strålar strålade strålat stråla(!) verb sända ut strålar (om ansiktsuttryck "se mycket glad ut") <A/x strålar> Engelsk översättning shine, beam Exempel solen strålade från en molnfri himmel---the sun shone from a cloudless sky hennes ögon strålade---her eyes shone /Udo Dirkelsniff Länk |
|
Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
Udo "sända ut 302 verb" Kan du nämna några av de verben? =) |
|
Översättning av: sända ut 302 verb Ordet sända ut 302 verb finns inte i lexikonet! /Udo Dirkelsniff Länk |
|
Har haft samma problem på min E34a. Frågade på BMW och det ska tydligen vara en lödning som går av ,tydligen inte jätte ovanligt samt dyrt att fixa åtminstonde på BMW. Jag gjorde så att jag drog strömmen från det andra halvljuset, mycket billigare. Problemet med den lösningen är dock att det fortfarande varnar att det är trasigt. | |
Det är lätt att laga, sök på LKM och ni hittar svaret. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Reven |
Hej, sökte på Lkm med bra resultat! hittade lite text om lödning på modulen, så jag får tacka för tipset så ska jag kolla LKM imorgon när det är lite ljust ute. hoppas att det är det son felar.. Länk |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.