Forum Senaste Sok
Rubrik: AC-styrenhet + stereo + instruktionsbok E39 540 automat
dylan19 2021-02-26 08:51
Hej!

Hoppas att någon kan besvara mina frågor.
Jag har precis skaffat en BMW E39 540 automat -99.

1. Min befintliga AC styrenhet glappar i displayen samt att knapparna funkar till och från. Kan jag köpa vilken styrenhet som helst även om den suttit i en 520,523,525 eller måste det vara från en 540?

2. Sitter en eftermarknadsstereo nu men vill ha en original. Likadant där passar vilken som, bortsett från kablage?

3. Vilken instruktionsbok är original till 540? Eller är alla modeller med i den?

Tacksam för svar.

Mvh
Andreas
lenwib 2021-02-26 11:54
Hej,

En instruktionsbok borde gå att hitta på Bildelbasen. Jag gjorde en sökning och fick allt detta. Kanske någon passar dig? Skulle inte tro att det är någon speciell för 540. Till min E38-99 är det samma bok för alla motorstorlekar (och utrustningsnivåer).

[LÄNK]

Radion är lite knepigare. Du måste nog ta reda på vad som satt i bilen original. Det fanns flera olika varianter. Det finns nätsidor som anger originalutrustning, när du matar in bilens VIN. Därifrån kan du sedan ta reda på vad som tagits bort.

Om du väljer en klimatmanöverpanel med samma detaljnummer, TROR jag inte att den behöver kodas in.

/Lennart
olaO 2021-02-26 17:15
Jag tror du kan ta nästan vilken som helst. Dock inte från årsmodeller 01 och framåt då det skiljer sig lite med MAX-kyla knappen och solsensor. Men det fungerar ändå hyfsat. Jag har provat men kliman blir lite konstig, speciellt när det är varmt ute.

Har du bensinvärmare i din bil måste du ha en panel från en bil med parkeringsvärmare om du vill att värmaren ska fungera. (Tack Lennart som kom på det för några år sen)

Mvh Ola

Mina bilar:
[LÄNK]

Min låda:
[LÄNK]
Besvara