Forum Senaste Sok
Rubrik: Bästa dongle för att registrera nytt batteri
Lars1 2021-02-23 17:43
Vilken är den bästa dongle / hårdvaruenheten för att registrera ett nytt AGM-batteri till min BMW X3 2013 F25 20d? Någon som vet en som fungerar bra?
Byter man batteri tänds väl en massa varningar på instrumentbrädan. Den måste klara av att släcka alla dessa.
Bianca 2021-02-23 18:18
Varför skulle det tändas en massa varningar, bara för att du byter batteri?? :))
olaO 2021-02-23 18:39
Klart smidigaste tycker jag är Bimmerlink för registrering av batteri. Mycket bra app som förutom det har riktigt bra livedata och givetvis kan läsa och radera felkoder.
Kompletterar man med Bimmercode så kan man lika enkelt koda funktioner på bilen.
Inga löjliga återkommande licenskostnader heller som på Carly utan apparna är engångsköp.

Rekommenderad dongel finns för omedelbar leverans här: (jäv)
[LÄNK]

Mvh Ola

Mina bilar:
[LÄNK]
AlexanderK 2021-02-24 10:56
OlaO: vilken adapter använder du, och använder du den med Bimmerlink?
olaO 2021-02-24 11:37
Alexander, jag har ju en liten hobbyrörelse så ett visst jäv finns ju i detta.
Men jag gjorde som så att jag kollade med Bimmercode själva och de rekommenderade denna [LÄNK] så då tyckte jag det verkade som ett bra val. Den går ju också till både iOS och Android samt att den täcker alla modeller som appen täcker så att säga. Sen är den så liten så man kan stänga det lilla skyddslocket över OBD uttaget vilket är praktiskt. Jag har grejer i lager och kan leverera snabbt.

Jag har använt både Bimmercode och Bimmerlink på min e61 och en kompis F11.
Mycket trevliga appar.
Det finns omfattande livedata i Bimmerlink och möjlighet att ta upp utvalda data att övervaka. Tex på min e61 saknas ju tempgivare. Så jag har både oljetemp och kylvätsketemp uppe hela tiden på telefonen.

Mvh Ola

Mina bilar:
[LÄNK]

Min låda:
[LÄNK]
tsint 2021-02-24 13:35
Jag har samma dongle, funkar fint med bimmercode. Men jag köpte min från obd-2 shop i Tyskland.
gokar 2021-02-24 20:31
OlaO:
Varför kommer jag inte vidare på din hemsida, om jag vill handla?
Fraktsätt saknas, men ser inte att det går att välja på nåt sätt..

//Göran
olaO 2021-02-24 20:40
Tack det är något fel där. Jag fixar!

Mina bilar:
[LÄNK]

Min låda:
[LÄNK]
olaO 2021-02-24 20:43
Nu är det fixat!
Tackar för uppmärksamheten.

Mina bilar:
[LÄNK]

Min låda:
[LÄNK]
gokar 2021-02-24 20:46
Antar att man inte behöver nån kabel till UniCarScan UCSI-2000 Bluetooth?

Man sätter den direkt i uttaget?
olaO 2021-02-24 21:33
Ja precis Blåtandsöverföring till telefon eller iPad.
Inga sladdar.

Mina bilar:
[LÄNK]

Min låda:
[LÄNK]
Besvara