Forum Senaste Sok
Rubrik: Funderingar runt nya M8 GC Competition
Lasse Karlsson 2021-02-22 20:22
Hallå BMW-älskare!

Har bestämt att jag inom 2-3 år ska köpa en beg M8 GC Competition. Hur tror ni marknaden, kommer se ut för dessa , skall vi säga våren 2023?

Tänker mig att köpa på kanske runt 700.000. Tror ni det kommer finnas Svensksålda M8:or, vid det laget som kommit ner till de priserna, o iom detta fått kanske 4-5 tusen mil på mätaren, så att dom kommit ner i de prisklasserna? Eller tror ni att dessa bilar, Sv sålda i stort sett över tid, inte kommer komma ner i denna prisklass pga för få bilar i omlopp, o begränsat användande + att värdeminskningen blir lägre på dessa modeller?

Min första M5:a importerade jag från Tyskland, kanske är dags för ny import, nu när man vill bli med M8:a ? I Tyskland är M8:orna, inte alls än nere i dessa nivåer, men en bra bit på väg!

Vore kul att höra lite hur ni funderar runt detta!?

HA DET!!

modolasse
crille82 2021-02-23 10:14
En M8 kostar från 1,7 miljoner brutto ny och de som är 1,5 år gamla börjar på ca. 1,2.

Tror inte det finns en chans att man för en 3-4 år gammal för 700´ om ett par år. Gissar möjligen på den prisklassen när de är ca. 5-6 år gamla.

MVH Christofer
Pula 2021-02-23 11:00
Det är bara att följa vad som prismässigt hänt med föregångaren M6 GC.

Halva priset efter 3 år[LÄNK]

Finns inget som tyder på att M8 kommer hålla bättre i värde.
Värde tapp på 600K!!! första året.
grundpris 1697500 + keramiska bromsar, Individual Ametrin metallic och annat lull lull.

[LÄNK]

Så 7-800k på en 3 år 6k milare är nog inte omöjligt.

Lasse@Hur mycket loosade du på din GC efter allt strul med den?

EB
crille82 2021-02-23 11:25
M6 är en utgången generation som kom för 10 år sedan och kostade avsevärt mycket mindre ny än M8. En M850 är mer jämförbar med den, en sådan tror jag kommer ligga i prisklassen 700´ när den är tre år har gått ca. 5000 mil.

Att en en galet dyrt utrustad lyxmodell sjunker svinmycket i förhållande till bruttopris direkt den rullar ur hallen är givet eftersom nettopriset på en ny, mycket välutrustad i grunden, är runt. 1,6 miljoner. De flesta kommer inte på tanken att köpa en begagnad bil i den klassen istället för att speca en ny själv för samma pengar.

MVH Christofer
PMH 2021-02-23 16:57
Underbar vagn, så jäkla snygg, de har verkligen lyckats med formgivningen. Enda problemet är de digitala instrumenten... Om nuvarande trender håller i sig ett tag till och med MPs inflytande över skatter för bensin etc, kommer värdet sjunka som en sten, i sek blir det brutalt. Opraktisk slukare av allt dyrare fossilbränsle, Dåligt bagage, den har väl som Panameran bara 2 platser i bak? Extremt liten marknad för denna biltyp och den blir inte större. Vänta tre fyra år är nog en bra strategi.
Lasse Karlsson 2021-02-24 11:30
Pula!

Vad menar du med allt strul, med GC:n? Hade inte ett enda problem med min M6:a! Du kanske syftar på min M5-12, som blev stulen, o med allt skit runt detta! Eller?

HA DET!

modolasse
Pula 2021-02-24 15:19
Aa, tog fel på bil, men visst var det en M6 GC competition 600hk du hade?

EB
Lasse Karlsson 2021-02-24 16:24
Ja, det var det.
Besvara