Forum Senaste Sok
Rubrik: Connected Drive, serviceinfo
Garpen 2021-02-20 09:17
Jag servar bilen själv och nollställer via tripmätaren. Serviceinfon i connected drive uppdateras inte. Är det bara en äkta (dyr) BMW service som ändrar detta eller finns det nåt fiffigt knep? Vid nåt tillfälle när jag har haft telefonen inkopplad med laddkabel så har mätarställningen visats i connected drive.

Generellt tycker jag att systemet är rackligt, bra bilar med usla it tjänster...
ferlin 2021-02-22 08:57
Jag undersökte också detta, det korta och tråkiga svaret jag kom fram till är att det är bara BMW som kan få in service där. Jag kollade med bla Mekonomen.

thekinglives 2021-02-22 18:12
Jag har sett att det finns en åtgärd i Ista+ programmet som heter "skriva service historia"
Är det den tro?

Isåfall, köp en variant av Ista+
Bianca 2021-02-22 18:49
Vissa större verkstäder såsom vianor osv kan skriva service historik i den digitala serviceboken, men det lagras ändå inte centralt hos bmw, endast i bilen (grönt OK) samt datum, miltal
För att de även ska synas centralt hos bmw, så måste verkstäderna köpa licensen
TJ1965 2021-02-26 22:12
I Helsingborg kan Jarls bilservice skriva in det så det syns i BMWs databas samt i bilen.

Jag har fått en utskrift från BMW Helsingborg som visar servicehistorik med just Jarls bilverkstad, därför är jag säker på att det inte bara lagras i bilen
Bianca 2021-02-26 22:26
Då betyder det att Jarls har köpt licensen av BMW
Besvara