Forum Senaste Sok
Rubrik: BMW X6 40i
JF. 2021-02-18 15:04
Hej,

Är lite intresserad av den här bilen? Saknar den någon utrustning som är ett "måste"?

[LÄNK]

Tror ni att det går att få ner priset något mer? Är det någon som har någon uppfattning vad värdeminskiningen kan tänkas bli på ett år och ca 1500mil, 150k?

Tack på förhand.
Med känsla 2021-02-18 18:45
Priset är (för) högt anser jag. Jag har själv en X5 40i 2019 med betydligt mera utrustning som jag i somras köpte betydligt billigare när den var ca ett år gammal och ungefär samma miltal. Jag tycker även att X5 bör ha ett bättre andrahandsvärde då den är populärare än X6 rent allmänt. Men en fantastisk motor som du kommer att älska. Har den ex vis luftfjädringen? Kan inte X6 men de har väl ungefär samma standardutrustning som X5? Jag har Laser ljus vilket jag tycker det bör vara i denna prisklassen. Sen vad som är måste är ju personligt. Min hade dessutom ett års extra nybilsgaranti vilket jag värderade då den var ett år gammal och fick därmed två års garanti drygt. Jag ser inte om det är 21" eller 22" och det står inget. Ner mot 750 borde du kunna pressa ned den iaf tycker jag. Det är lite tufft med försäljningen just nu är signaler som jag fått, även på beg och X6 springer väl inte bort direkt?

/Anders
JF. 2021-02-18 19:01
Tack för din feedback Anders.
X5 är nog en mer populär bil som du säger, är inte främmande för den heller.
Men gillar coupé modellen, dock är den mindre praktisk. Har en Mercedes GLC Coupé idag och vill bya främst för att jag tycker den är liten när jag har min dotter och barnvagn med mig. X6 borde vara större än GLC iaf. Kanske en X5 vore ett bättre val.
Har du sportavgassystemet på din bil?
Prutade du hårt på din bil eller var den bättre prissatt från början?
Med känsla 2021-02-18 19:14
Då tycker jag nog X5 är ett bättre val för dig, då du kan lasta betydligt bättre i den samt dessutom en mkt snyggare bil tycker jag :-) Jag har i princip alla kryss på min bil, utom B&W som inte fanns som tillval när den beställdes. Ex vis har jag som sagt sportavgassystem, massage, ventilerade stolar, laserljus, luftfjädring, 22", soft close och en massa annat. Jag köpte min hos en icke märkeshandlare och jag tror jag gjorde ett "klipp", jag är övertygad om att jag får igen pengarna om jag skulle sälja den idag, efter 800 mil. Utbudet av X5 är dessutom bättre så du kan nästintill välja färg och utrustning. Min bil var väldigt fördelaktigt prissatt, så jag köpte den direkt samma dag den kom ut, trots att jag på fm hade köpt även en M4 cab :-) Det blev ett spontanköp helt enkelt då den hade så bra spec och rätt färg (carbonsvart med ljust skinn). Du bör hitta en bra specad bil för mellan 725-750 beroende på dina kriterier. Oavsett så kommer du bli väldigt nöjd, jag har haft många X5 av F15 och G05 är otroligt mycket bättre bil! Motorn är dessutom en juvel, även om den är lite småtörstig, men det bjuder jag på!

/Anders
JF. 2021-02-19 20:58
Aha så det blev en M4 cab också, vad trevligt! =) Saknar min gamla 225 cab, vilken underbar bil på sommaren.
Jo det lutar nog åt att en X5 är ett bättre val för mig. Den här bilen kom ut nu ikväll.

[LÄNK]

Verkar den vara bra utrustad? Vad skulle ett rimligt slutpris vara tror du?
Har du sportavgassystemet på din bil? Stor skillnad? Hade det på min förra 9974s och det var som natt och dag mot en med original avgas.
Med känsla 2021-02-20 11:58
Fin bil och bra spec även om den saknar en del jämfört med min - laserljus, night vision, massage, ventilerade stolar mm. Men det är ju upp till var och en att avgöra och bedöma. Väldigt sent reg för att vara MY 2019. Men bra för dig då nybilsgaranti räcker till 2112 och vagnskada 2212. Samtidigt högre skatten till 2212.

Den borde def ner till 720 men frågan är om de går ned dit. Jag betalade mindre än så kan jag säga men också hos icke BMW åf.

Men en bil som du kommer att gilla! Sannolikt en hyrbil skulle jag tro så kolla där. Borde finnas vinterhjul med.

/Anders
stockbroke 2021-02-23 21:58
Hyrbil hos MABI under ett halvår... 20-05-20–20-12-17...
Slippy 2021-02-24 10:33
Lazer-ljus hade jag saknat, annars är den välspecad. Men om den gått som hyrbil och inte shadowline (Cromat isf svart) men det går ju att foliera. Hyrbilsdelen är svårare att foliera bort...
JF. 2021-02-24 20:16
Hyrbil går bort, tack för infon.

[LÄNK]

Den här ser fin ut, dock en 30d istället, stor skillnad på den och 40i?
Besvara