Forum Senaste Sok
Rubrik: e60 startar inte
Eken55 2020-11-25 01:02
jag körde in bilen i garage för att byta handbromsbackar och även byta till vinterdäck. Flyttade även bilen i garaget . När jag var klar och skulle köra ut den så startar den inte.Startmotorn går runt,vad har kunnat hänt?
David 2020-11-25 04:14
Låter den komplös? Stampa fullgas och kör länge på starten så kommer den att hoppa igång tillslut. kan bli så om man gör många korta starter.

Johan B 2020-11-25 09:59
Eller så är stiften dränkta i bensin - dock är det samma medicin i det fallet: Håll gasen nere HELT och kör startmotorn i 5-sekundersintervaller där du låter den svalna av lite mellan omgångarna.

Då blåser man förhoppningsvis rent tillräckligt många cylindrar så motorn hoppar igång, därefter får man varva upp den några gånger och sedan köra en sväng så motorn blir riktigt varm.

Motorlampan kan tändas om alla cylindrar inte har vaknat ("misständning på en eller flera cylindrar") men lampan slocknar efter tre "godkända/felfria körcykler", dock ligger det kvar en historisk (loggad) felkod i felkodsminnet som måste raderas manuellt.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Eken55 2020-11-25 11:23
Stort Tack För Tipset.Bilen startade direkt efter jag gjorde som ni tipsade mig om.
Besvara