Forum Senaste Sok
Rubrik: Hjälp att välja länkarm fram på min E92 -08
mården 2020-11-24 22:20
Hej.

Jag behöver byta bägge länkarmarna fram på min E92:a och hoppas ni kan hjälpa mig med råd om var och vilka som är bra.
Har tittat på Schmiedmann och där finns det original samt av SWAG.
Har det någon betydelse vilken av dessa märken man väljer?
Ser också att på autodoc finns det väldigt många olika märken att välja mellan.
Vilket märke är tillräckligt bra eller är det något märke som man ska undvika?
Samt vilka andra ställen finns det som är bra att handla från?

Hoppas ni kan hjälpa mig med det här så att jag kan fixa till det och sedan kunna besikta bilen då jag vet att dom kommer att klaga på bussningarna.
Johan B 2020-11-25 08:27
Jag skulle nog välja högsta OEM-kvalitet som Lemförder eller TRW (båda ingår i samma koncern)!

BMW original brukar vara Lemförder...

Mhv
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
steifan 2020-11-28 09:13
TRW är original-leverantör till länkarmarna specifikt för M3-bilar (även kompatibla med RWD-E90s).

SWAG och Febi Bilstein tillhör samma grupp: [LÄNK] Vet dock inte hur mycket egen tillverkning de sistnämnda har, säljer lite allt möjligt så troligtvis är mycket import från det stora landet i öster.. kanske mest handlar om givare och sådant dock. Jag hade nog inte tvekat att köpa SWAG länkarmar om priset är rätt :)
mården 2020-11-28 13:03
Tackar för hjälpen.

Har undersökt vidare och såg att Lemförder har fått bra omdöme på de produkter som de tillverkar själva, tydligen skall det vara 5 siffrigt artikelnr då. Är det 7 siffrigt så verkar det som om det betyder att dom har köpt in det någonstans ifrån och då är tydligen kvaliteten varierande.

Så det blir nog ett par SWAG.
Besvara