Forum Senaste Sok
Rubrik: 30% rabatt i connected drive shopen
Buspelle 2020-11-24 21:52
[LÄNK]

Någon som har erfarenhet av tillgängliga appar?

Intressant att vissa funktioner som t ex Adaptivt M-chassi, Stop and go, Heljusassistent tydligen i vissa fall finns inbyggda i bilarna och kan köpas till och aktiveras i efterhand.
DLC 2020-11-25 07:49
Helljusassistenten kände jag till och den kameran används till annat så ganska logisk. Men stop anD go och chassit låter konstigt. Stop and go kräver radarn medan chassit är andra dämpare och en massa givare. Trodde jag iaf.
Buspelle 2020-11-25 08:08
DLC: Måste säga att jag blev väldigt förvånad över där med att kunna väcka liv i vissa funktioner men det står i klartext att hårdvaran byggs in kostnadsfritt i bilarna för att senare kunna köpas till. Dock tydligen inte alla bilar så man undrar ju hur det står till med den egna bilen men även där finns en möjlighet att kontrollera när man har VIN-numret. Kan bli spännande.

Kanske kommer en app framöver där man kan förvandla 330n till en 340, vem vet ;)
Müllweiser 2020-11-25 08:52
Loggar jag in och kollar för min bil (standard M-sport) står adaptivt M-chassi som "Finns inte för din bil" . Hade annars varit trevligt! Helljusassistenten kan jag däremot köpa för 1330, något att ha?
audinisse 2020-11-25 12:42
Jag ville ha helljusassistent . Men det gick inte på min bil.

DLC 2020-11-25 18:12
Adaptiva dämparna är ju helt annan hårdvara så det kan ju inte vara möjligt att få om man har passiva dämparna. Saknas även en del givare. Så vore intressant att se vilken modell som kan välja till det i efterhand?

Pelle, det vore något! +200 000 kr tack ☺️
Newman 2020-11-25 21:51
Ska man ha helljusassistent måste man ju ha en annan spak för helljus.

BMWCS #8925
Wiberg 2020-11-25 22:14
Hade en 118i som lånebil häromdagen och den hade spaken för automatiskt helljus men inte funktionen. När man tryckte på knappen så kom en text typ "Finns att köpa i Connected-shopen". Vet inte vad jag tycker om det.. :)
Slippy 2020-11-26 09:23
Jag hade redan alla tillägg som gick att köpa till X5:an :). Tycker det är smart att man kan köpa till saker i efterhand, många gör nog det.

Tänk att sälja sin bil och så kommer någon och har synpunkter på utrustningslistan då kan man ju alltid svara att det går att köpa till :).
Ska3 2020-11-26 19:00
Har precis köpt helljusassisten till min G21.

Bättre pris än vid nybeställning. Tack för det!
Ska3 2020-11-26 19:02
Under också vilka som har hårdvaran ifrån fabrik till aktivt chassi.

Jag har det på min men då ingår det även extra knappar till det.
Stenback 2020-11-27 23:26
Ska3: Hade du adaptiva strålkastare sedan tidigare?
Eller kommer adaptiva alltid med helljusassistent?

Har helljusassistent på X5an och M3an, X5an har adaptiva och det funkar klockrent. M3an har jag aldrig kört i mörker...

För egen del så utnyttjade rabatten på 30% till en USB Map update.
Buspelle 2020-11-28 09:09
På min G21a går det enbart lägga till helljusassistent av de hårdvarurelaterade tilläggen. Vore kul att höra om någon har en bil där det går att lägga till stop and go och adaptiva. Dessa tillägg lär ju kräva en hel del av förinstallerad hårdvara och man undrar hur urvalet görs när vissa bilar förses med detta.

Onekligen en spännande utveckling. Det är stor skillnad mot när man körde Volvo Amazon ;)
Haas 2020-11-29 14:52
Enligt utrustningslistan har jag farthålling med bromsfunktion(0544), men inte dom 2 knapparna på ratten som behövs. Går inte att köpa till i Connected Drive.
Vad innebär detta?
jsn 2020-11-29 18:21
@Haas - att du har en "vanlig" / Klassisk farthållare som håller farten åt dig, men inte anpassar sig efter trafiken framför dig. Eftersom du saknar hårdvara för att kunna stödja adaptiv farthållare så kan du inte heller köpa till det paketet.
jsn 2020-11-29 18:22
Jag passade på att förlänga RTTI, en av få features som jag finner det vara värt pengar att förlänga. Då bra med 30% rabatt, samt att årscykeln slutar / börjar i höjd med Black Week så man förhoppningsvis hittar motsvarande rabatter även kommande år.
Haas 2020-11-30 17:39
Nä, det förstår jag att det inte går att köpa till. Var mest nyfiken vad farthållning med bromsfunktion innebär.
Vad kan då adaptiv farthållare ha för utrustningskod?
Wiberg 2020-11-30 18:01
Bromsfunktion är bara att den går in och använder färdbromsarna vid behov i t.ex. nerförsbackar där bilen rullar iväg för fort annars. Ganska förvirrande namngivning.
Stenback 2020-11-30 23:31
Haas: Du kan även bromsa ner bilen med hjälp av farthållaren, säg att du låst på 120 km/h men kommer ikapp en bil så kan du trycka ner den snabbt till 90 så bromsar bilen utan att du behöver röra pedalen.... men jag håller med, namngivningen är förvillande.
Besvara