Forum Senaste Sok
Rubrik: Låsning av laddkontakt i bilen
begell 2020-11-22 19:04
På vår X3 30e kan man lossa laddsladden från bilen utan att låsa upp bilen på ordinarie sätt.
Är det så på alla BMW-hybrider?
Müllweiser 2020-11-22 21:14
Både på min nuvarande 330e och tidigare 330e låses kabeln automatiskt efter en stund samt vid låsning av bil. Vid upplåsning av bil låses kabeln upp. Låser man upp och börjar lasta bilen eller så måste man alltså trycka på upplåsningsknappen igen för att låsa upp kabeln då den oftast hinner låsas. Har inte comfortaccess om det gör skillnad för det? Annars tycker jag det borde vara precis samma på en X3 så skulle tro att det är fel på din bil.
begell 2020-11-24 15:27
Någonting med luckan ska bytas men är restnoterat.
Möjligen fler med samma fel?
begell 2020-11-25 16:48
Fortsättning, nu går det knappt att öppna luckan längre.
Däremot kan det öppna sig själv vid körning och dessutom öppna sig "automatiskt" när man låser upp bilen.
Nästa gång den öppnar sig på egen hand tänker jag klistra över den med bred kontrasterande självlysande orange tape!
Löwet 2020-11-25 17:39
Min granne med en 225xe åker också runt med laddluckan öppen varannan dag. Typfel av nåt slag med andra ord.
Transocean 2020-11-25 19:04
Synd att det inte blivit bättre. Luckan på min 2018 530e har krånglat från dag 1. Den gillar inte kyla. På sommarn fungerar allting utan problem... vid plus 5 eller kallare har jag följande cirkus varje gång jag skall åka..... Stänga luckan fungerar inte. Måste hålla den stängd med handen och låsa med fjärren samtidigt. Och sen låsa upp bilen igen för att kunna kliva in. Öppna luckan fungerar likadant. Låsa bilen, hålla luckan nedtryckt och låsa upp bilen med fjärren. Luckan öppnar sig.

När jag laddar hemma med schukoladdaren låser den laddsladden alltid direkt. När jag laddar på jobb med en laddbox vill den inte låsa först. Drar ur kontakten på bilen och sätter i igen och den låser sig. Samma cirkus varje dag.
Besvara