Forum Senaste Sok
Rubrik: Dum fråga 530i -02
BerraBrus 2020-11-21 15:43
Bilen har borttaget batteri. Inte min bil, men jag måste ställa en säkert jättedum fråga, och då undrar jag om det bara är att trycka ner knapparna på alla dörrar och sen låsa förardörren med nyckel, och då är alla dörrar låsta?
lenwib 2020-11-21 15:14
Det bör fungera. Glöm inte bagageluckan, bara. Antar att den också har nyckellås?

På min bil har bagageluckan softclose, så vill man stänga och låsa den riktigt, måste man koppla ström under t ex huven åt den (om batteriet är frånkopplat, alltså).

/Lennart
olaO 2020-11-21 15:49
Enklast är kanske att sätta en laddare på polerna i motorrummet och sen låsa med knappen på nyckeln.
Då blir den låst på riktigt överallt.

Mvh Ola

Mina bilar:
[LÄNK]
lenwib 2020-11-21 16:31
Olas lösning är naturligtvis elegant! :)

Fast om bilen har larm, kanske både låsningen och den kommande återuppstarten blir onödigt livade.

Försäkra dig också först om att nyckellåset verkligen fungerar. Inte ovanligt att de ärgar ihop på bilar, där låsen alltid fjärrmanövreras.

Ett tillägg, efter det att tråden (antagligen) avslutats: ett dubbeltryck på fjärrnyckelns låsknapp avaktiverar larmet. Så Olas lösning är fortfarande den elegantaste. :)

/Lennart
BerraBrus 2020-11-21 16:48
Det var visst inget större problem. Ägaren öppnade bara de tre olåsta dörrarna, tryckte ner knapparna och stängde dörrarna. Tack för er input
Besvara