Forum Senaste Sok
Rubrik: Tygstolar som lätt blir smutsiga - Bästa överdrag?
vwclaes 2020-03-30 12:17
Har en läcker ny 318 med sportstolar i nästan svart tyg, fina, snygga etc

men dessvärre blir stolarna väldigt enkelt smutsiga, fläckar, märken, etc.

Jag ser framför mig att om några månader kommer de ha tappat helt "ny" känslan

Jag funderar på att köpa överdrag av något slag. Kanske bara framstolarna eller möjligen alla 4.

Kravet är att det ska vara något classy, elegant som känns och syns som kvalité.

Något som passar med övriga bilens interiör som jag tycker är väldigt snygg.

Har ni några förslag på vad jag ska köpa? Andra alternativ & idéer välkomna

På förhand tack
Grelle 2020-03-30 12:48
Vilken modell är det? G20? Är tyget så känsligt på dem? Det blir inte rent när du städar?

Det är ju en avvägning att man inte vill skita ned klädseln samtidigt som figursydda skydd inte alltid växer på träd...
vwclaes 2020-03-30 13:05
Ja, det är det, en G20.

Jo, det blir 'rent', någorlunda iaf, men man märker en försämring, färgen som inte är riktigt svart men nästan, blir mattare för varje gång, fläckarna dyker upp nästan som genom trolleri fast vi är otroligt försiktiga (inga barn eller djur). Slitage börjar märkas. Jag kanske är petig och överdriver men som det ser ut just nu skulle jag föredra ett fint överdrag alla dagar i veckan för att inte se sportstolarnas tyg bli sämre och sämre för varje dag.
vwclaes 2020-03-30 13:06
En del av fläckarna har uppkommit när det regnar och man vevar ner för att öppna garaget och lite droppar kommer på tyget. Sen fastnar smuts otroligt lätt som fläckar.
Asken 2020-03-30 13:11
Dom här är stora, [LÄNK]
325cabrio 2020-05-28 10:11
Är pebe så duktiga att de har överdrag som passar och funkar även till cabrios (E46) med bältet monterat på stolen?
Min förarstol i tyg (förstår inte att man köper cab med tygstolar) börjar bli slitet.
Eller finns någon firma som för rimliga pengar monterar skinn istället för tyg på existerande stolar, med bibehållen stolsvärme.

/Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096
325cabrio 2020-05-28 10:16
Svarar mig själv att pebe verkar ha stöd för även cabrios, väljer man anpassad så och väljer BMW, cabrio får man välja mellan E46 och E93 och sedan sport eller standardstolar så det bådar gott.

Ska nog kolla upp det....

Tack för tips!

325cabrio 2020-07-03 15:54
Kollade lite mera på pebe.se och undrar om någon köpt av dem och kan rekommendera eller avråda från någon av deras olika tyger/skinn/material.
Tanken är till min E46 cabrio så det lutar åt något mer skinnaktigt.

Besvara