Forum Senaste Sok
Rubrik: Android Auto kommer 2020
K1M 2019-12-12 11:32
[LÄNK]

The BMW Group is extending the reach of seamless connectivity in its vehicles with the introduction of Android Auto™ starting in mid-2020. Android Auto, the latest digital and user-centric service addition to BMW, will allow customers to connect their Android smartphones wirelessly with their vehicle and, in doing so, enjoy access to useful information like suggested destinations and upcoming appointments just when it is needed.

Android Auto in a BMW will be demonstrated live for the first time at the Consumer Electronics Show (CES) 2020 and will be available from July 2020 for all vehicles with BMW Operating System 7.0.

[LÄNK]

Passo222 2019-12-16 11:49
Dåligt om det endast kommer att fungera med vissa mobiler och inte alla med android! Mvh
K1M 2019-12-16 13:36
Den ska ju fungera med Wireless Android Auto, det ska gå att aktivera på nyare versioner av android, fast telefonen inte "supportar" det.

[LÄNK]

Passo222 2019-12-17 13:21
Bilar som byggs från juli 2019 ska enl uppgift ha BMW Operating System 7.0 Mvh
K1M 2020-05-28 13:16
Nu när nya femserien lanserades har den android auto.
Nu är det bara hoppas att uppdateringen är nära.
FanBMWfanatiker 2020-09-20 14:54
Har någon lyckats lösa Android auto än? Har inte lyckats med min bmw 330e G20.. står på BMW:s hemsida att en uppdatering av systemet är på gång, men vet inte om det gäller android auto eller om det redan lanserats.

Min connected drive-app gav mig en pushnotis om att jag nu kan använda min androids appar i bilen, men berättar inte hur... börjar bli lite frustrerad över den undermåliga informationen BMW tillhandahåller sina kunder, eller i varje fall mig, samtidigt som de säger sig vara i premiumsegmentet.

Åter till frågan: har någon lyckats aktivera android auto till sin bil som inte levererats med funktionen från fabrik och i så fall hur gick Ni tillväga?

//fanBMWfanatiker - en i övrigt väldigt nöjd BMW-ägare
Haas 2020-09-30 14:38
Står det någonstans vilka modeller som kommer kunna utnyttja detta?
FanBMWfanatiker 2020-10-01 09:37
Alla BMW modeller med iDrive 7 eller senare. Jag ringde och kollade med BMW:s kundsupport och G20 stöds i alla fall. Min producerades december 2019, så alla nyare än det borde även ha stöd. De sa även att android auto inte lanserats i Sverige ännu, att de jobbar på en uppdatering som implementerar android auto postproduktion, men att de ännu inte har något datum för när denna uppdatering är tänkt att lanseras.

Tjänsten är väldigt efterlängtad från min sida - tycker att car play är kluddigt och bara marginellt bättre än BMW:s egna lösning. Ska även bli skönt att slippa ha en extra telefon enbart för att kunna lira bättre med bilen. Men gräset kanske bara är grönare på andra sidan.. vi får se vad det blir av det hela.

Hälsningar
FanBMWfanatiker
befa 2020-10-01 10:53
För drygt 3v sedan lämnade jag in bilen (BMW 530e) då jag upplevde en del buggar med idrive. Fick tillbaks den och såg Android Auto var tillagt men har inte lyckats para ihop det med min OnePlus 7 pro. Varken med kabel eller trådlös!
Zig 2020-10-01 17:06
Svaret jag fick precis:
Tack för ditt samtal. Vi har nu undersökt detta och du kommer få tillgång till Android Auto i samband med nästa RSU (Remote Software Upgrade). När den skickas ut har vi ingen information om för tillfället. Om du önskar få tillgång till det redan nu finns den senaste mjukvaran att ladda ner hos våra auktoriserade verkstäder mot en kostnad.
Haas 2020-10-04 10:55
Varför glömmer man alltid bort alla oss som har något äldre system?
Att det inte ens finns tillgängligt i huvetaget när vi sitter här i slutet av 2020 är ett skämt i sig.
I alla andra tyska märken har det funnits tillgängligt ett bra tag. I Audi fungerar det ifrån årsmodell 2015. Kanske gör i hela VW-koncernen?
FanBMWfanatiker 2020-10-09 18:13
Högst troligt för att de vill att du ska köpa en ny bil av dem. Men förstår om man blir irriterad och tar avstånd från märket. T

ycker att deras bortförklaring till varför de inte utvecklat en Androidlösning tidigare sög. De sa att BMW själva vill ha kontrollen över infotainmentsystemet i deras bilar .. Istället för att vilja skapa den mest användarvänliga bilen.

Blev dock riktigt förvånad över att de beslutade att ge bort carplay gratis, synd bara att den suger.

Hälsningar
FanBMWfanatiker
Zig 2020-10-17 08:36
[LÄNK]
K1M 2020-10-29 08:36
[LÄNK]
Gilbert 2020-11-19 18:51
Lite nyfiken, har beställt en G31 som (om jag har tur) kommer lagom till jul. Ni som har Idrive 7.0 funkar Android Auto och så fall vilken telefon har fått det att fungera med. Är ju Black Friday snart och bef telefon ska ändå förpassas till återvinningen...

Bananennn 2020-11-20 23:39
Gilbert vet inte om du redan kollat på denna sidan men här kan du fylla i ditt fordon eller vin och sen vilken telefon så får du upp vad som funkar. Inte kollat om Android auto finns med på listan men det tror jag.

[LÄNK]
Besvara