Forum Senaste Sok
Rubrik: Finns någon importfirma som kan köpa från privatpersoner?
nergllak 2018-08-14 17:59
Hej,

Finns det någon importfirma som man kan anlita för att köpa bil från en privatperson i Tyskland?
Jag är på jakt efter en fin E28. Naturligtvis skulle jag föredra att köpa en i Sverige, men välvårdade exemplar verkar sällsynta här.
Problemet med intressanta tyska annonser är att majoriteten är privatpersoner, vilket jag har full förståelse för, men som också gör det svårare för mig.

Tack på förhand!

Victor
acey 2018-08-14 18:12
Kolla med importbil.se
nergllak 2018-08-15 10:38
Jag hade för mig att jag läst att de inte handlar med privatpersoner, men det hade jag tydligen inte.
De tar dock lite extra betalt då.

Tack!
Matthias 2020-11-17 08:16
...kan man privatimportera 3D ögonfransar också, kanon!

eller det är kanske bättre med firma, man vet aldrig...

lanab 2020-11-17 10:13
Vet inte om Jörgen på forumet kan vara behjälplig med det mot en kostnad?

Kolla med Jörgen, han är proffs på import.
EverestMan 2020-11-17 11:14
NB: Se upp med autoscout24 för det är extremt många fejk-annonser från privata säljare. Har en bevakning på lite mer exklusiva och motorstarka bilar och jag vågar påstå att merparten är fejk,

Oftast är de väldigt prisvärda jämfört med övriga och oftast finns inget telefonnummer. Men ibland finns telefonnummer, som kan funka, eller så har de bara dragit till med nåt för att det ska se bättre ut.

Jag vet, eftersom min kompis i Tyskland ringt/mejlat på ett antal annonser och fått det bekräftat. Ofta funkar inte numret så då mejlar men istället och så drar de nån vals för att få en förskottsbetalning på bilen.

Min kompis berättade om flera utlänningar (f d kunder som han själv exporterade bilar till) som blivit blåsta på rejäla belopp när de, i sin iver att göra ett "klipp", förskottsbetalat för bilar som inte existerade. J-t tragiskt att det får fortgå, men med tanke på att det snarare eskalerar på senare tid, så är det ju uppenbarligen något som lönar sig. Det tillkommer nya, blåögda, människor hela tiden.
Verkar det lite för bra för att vara sant så är det oftast inte sant.

Ännu ett sätt för organiserad brottslighet att tjäna pengar på internet. Tydligt att de har personer som ägnar dagarna åt att göra annonser och kommunicera med offren.

Tror mobile.de är betydligt säkrare. Lycka till!
Transocean 2020-11-17 15:29
@Kallgren

Hur gick det? Blev det nån E28?
nergllak 2020-11-21 21:58
Intressant att denna tråd hoppade till liv helt plötsligt efter mer än två år.

Japp, det blev en E28, men jag importerade själv. Säljaren var otroligt hjälpsam.
En amerikansk Zinnoberrot 535is.

[LÄNK]
Besvara