Forum Senaste Sok
Rubrik: Köpa fälgar i England/Tyskland, vart?
Sida: 1 2 3 4 5 Första sidanFöregående sidaNästa sidaSista sidan
crille82 2010-08-12 12:27
En kompis fick samma svar...

MVH Christofer
Med känsla 2010-08-14 00:51
Ni som köpt hjul från Alloywheels här, vilken lev. tid har ni fått från order och betalning? Jag hade beställt och betalat 4 st fälgar 313 Performance 19" i måndags kv, bankbetalning gick i tisdags morse express. Igår får jag vid förfrågan veta att de ej verkar kunna lev fälgen då BMW AG endast lev för olycks reparationer. Inget skrivet om detta på hemsidan. Blev förstås himla sur då jag verkligen ville ha dessa fälgar och också hade betalat 16700 sek till England till en firma jag aldrig handlat av (men läst endast pos omdömen om här). Ville förstås ha mina fälgar direkt, som man alltid vill när man väl bestämt sig för att köpa något. Jag krävde att de då istället skulle lev fälgen M225 som jag hade som "reserv", men som jag ju eg. inte valt som första alternativ (tycker den är så vanlig nu på alla 335-or, men annars en snygg fälg). Fick idag följande svar på min mailförfrågan angående när jag kan räkna med lev:
"Wheels are expected with us tomorrow and will then be due for despatch on Monday. After that you will be able to track the progress with DHL all the way to your specified delivery address. No other information will be available until you receive the DHL despatch notification and then our invoice/tracking email shortly afterwards."
Vilken tid kan man räkna att då DHL tar på sig? Har läst lite olika här i forumet,
Roffa1 2010-08-14 10:57
Är detta kopior du betalat 16.700:-för?
För 19,500:- får du 100% BMW original från Tyskland inkl högfartsdäck o montering-balansering samt frakt via DHL till Sverige. Lev fram till din dörr på fem dgr.
Roffa1 2010-08-14 11:08
Köpte själv kompletta 19"orig BMW hjul från Tyskland (enl tidigare länk) dessa kostade hälften mot vad BMW Sverige tar ut. (bif länk till garaget)
Fick hem dem på fem arbetsdagar.

[LÄNK]
Med känsla 2010-08-14 11:58
>Roffe1: givetvis är det BMW orginal, fälg 313 var det tänkt men nu blir det 225M istället som ovan. Var ditt pris incl tax? Mitt pris är ex tax och endast fälgar, bultar, låsbultar och sen var det ett mobilitykit. Din fälg är där cirka 525 euro billigare än 225M. Det skulle bli ungefär samma pris som ditt pris ovan klart. Köpte du via Ebay? kom inte ihåg din länk nu... För övrigt har du en jätteläcker bil, de fälgarna är också väldigt snygga, är ju väldigt vanliga tillval sen tidigare på 330 335. Snyggt med ditt Oyster skinn också. Skall ta det till den 535D Touring som jag har på beställning. Man får vara lite försiktig med nya jeans på den klädseln bara, framförallt på vintern med stolsvärmen på. Hade det skinnet i min 335 touring i vintras och fick kosta på en skinnrengöring i april hos MrCap för 2000 kr. Men åkte mkt med nya jeans, ska inte göra om det... Vad fick du med för däck i ditt pris? Är ju bra att ha alternativa leverantörer.
Roffa1 2010-08-14 14:08
Hej!

Mina Stjärneker 230 Style är skodda med Dunlop SP Maxx.
Allt anlände hit till Sverige utan minsta skavank på fälgarna.(mkt ovanligt;-)

Här nedan har du två länkar till de fälgar du är mest intresserad av, båda satserna är helt kompletta inkl mont högfartsdäck, emblem,osv. Även Tysk moms är inräknad i priset. Tillkommer dock fraktkostnad a: 120 Euro.

Jag kan varmt rekommendera säljaren: Waldemar Mathey en mkt seriös säljare som dessutom lämnar 30 dgr återköp om kunden ej blir helt nöjd. Det går dessutom att pruta på både frakt och hjul. Han säljer även via PayPal fast det ej står i e-bay auktionen.

[LÄNK]

[LÄNK]
RaiderViking 2010-08-14 14:42
Är det alloywheelsdirect du handlat av eller är det alloywheels?? Jag köpte mina hos alloywheelsdirect när pundet stod lågt och hade inga som helst problem med leverans. Det tog 4 dagar från beställning (betalade via kreditkort online) tills dess att Chris Murray på Alloywheelsdirect mejlade besked till mig om att fälgarna levererats via DHL. Några timmar senare fick jag ännu ett mejl från Chris med trackingnummer för paketen. Sen tog det DHL ett par dagar att leverera dem till mig.
Med känsla 2010-08-15 20:57
Hej
det är Alloywheelsdirect.
Tack för tipsen Roffa1, synd jag redan hade betalat, annars hade jag gått på dina länkar direkt. Sparar dem och vet till nästa gång. Ska väl köpa till min 535d Touring F11, när den kommer i nov-dec. Har du fått skador på fälgar tidigare när du köpt utomlands?
Roffa1 2010-08-16 09:13
Med känsla: Jag har ej tidigare köpt fälgar/hjul från utlandet. Däremot har jag flertalet gånger beställt kompletta hjul från Svenska Gummihuset och dessa har vid samtliga tillfällen varit delvis skadade inkl skavda fälgkanter,obalans, omlackade,mm (Samma sak med utbyteshjulen Returen x 3-4 gånger)

Det var just därför jag vart så mäkta förvånad över att hjulen från Tyskland ankom utan minsta skada;-) Dessutom PERFEKT balanserade med OBS lackade klistervikter.
Med känsla 2010-08-16 10:28
>Roffa1: Jag har också flertalet gånger köpt från Gummihuset men aldrig fått skadade eller obalanserade hjul, det har nog fungerat perfekt där för min del. Däremot så har jag ett par gånger vid senare tillfälle fått byta en fälg där klartecken släppt, men det har varit efter ett antal månaders användning och det har de alltid tagit på garantin gratis. Har också köpt flertalet gånger via Bil & Motor i Taberg (bl a mina 20" på min 530d) och det har alltid fungerat superbra. Hoppas det kommer justa grejer nu från Alloywheels, borde väl snart få veta nån lev tidpunkt via DHL. Skall dock nästa gång kika via dina länkar på ebay.
Roffa1 2010-08-16 11:02
Du blir säkert helnöjd med dina nya hjul. Kolla dock först vad det kostar att montera på 19" däcken på fälgarna, har hört talas om skräckpriser på 900:-per hjul. (vet ej om det är sant)

Men detta var en av anledningarna till att jag köpte kompletta färdigmonterade hjul. Och när de blir halvslitna så säljer jag dem för inköpspriset o köper nya för samma peng;-)
Löwet 2010-08-16 15:59
Jag har köpt från Alloywheels. Fälgarna kom på en vecka ungefär och hjulen var utmärkt balanserade. Och helt repfria.

-------
//Lövet
Med känsla 2010-08-16 16:36
>Roffa1: köpte bara fälgarna från Alloywheels och beställde sen däcken via Bil & Motor i Taberg som jag köpt rätt så mycket däck o fälgar av under åren, så får fälgleveransen dit och sen lägger han på däck och skickar de hit :-)
Med känsla 2010-08-17 20:28
Nån som vet om man kan sätta på några bra spacers för att få ut hjulen lite längre ut på min 335xi coupé -08 utan att för den skulle påverka köregenskaper eller tekniken negativt?
Roffa1 2010-08-17 22:01
Du har väl beställt fälgar i storl: Fram 8x19" ET 37 samt bak: 9x19" ET 39.
Dessa går på min 330XI nästan kant i kant med den bakre skärmkanten, skulle jag dessutom montera spacer så kommer de nog utanför skärmkanten. Sedan tror jag ej att BMW rekommenderar spacer till Xdrive modellerna.

Har du redan fått hem fälgarna från UK?
Funderar starkt på att också beställa en komplett sats 225M att ha som utbytesfälgar.
Vore kul med lite bilder när du fått på dem;-)
Med känsla 2010-08-18 01:33
Roffa1: tack, jag testar som det är och hoppas att det fungerar bra. Fälgarna är på väg nu med DHL, borde ankomma Sverige imorgon och sen hoppas jag att det blir bra, det är ju en snygg fälg, lite väl vanlig kanske. Jag försöker fixa lite bilder efter helgen, jag har de måtten du skrev och sen blev det 235 fram o 265 bak
Roffa1 2010-08-18 07:57
Den rekommenderade storl fram: 225/35 samt bak 255/30.
Med känsla 2010-08-18 09:53
men det beror också på vilket däckmärke vad jag förstår
Roffa1 2010-08-18 10:14
Vill minnas att rullomkretsen ej får överstiga 10% (är dock ej helt säker)
Vilken profil har du på däcken 30-35?
Roffa1 2010-08-18 14:28
Tillägg: Det skiljer knappa 5% på dina nya hjul mot 18" original, helt ok.

Difference in diameter (in.)
Percent Difference % 4,94
Besvara
Sida: 1 2 3 4 5 Första sidanFöregående sidaNästa sidaSista sidan