Forum Senaste Sok
Rubrik: Köpa fälgar i England/Tyskland, vart?
Sida: 1 2 3 4 5 Första sidanFöregående sidaNästa sidaSista sidan
RaiderViking 2010-04-01 12:37
Mina fälgar har nu kommit, väl förpackade och utan några transportskador. Allt som allt tog det från beställning till leverans 10 dagar vilket väl får anses som mer än godkänt vid inköp från England. Jag kan rekommendera andra att prova alloywheelsdirect.net. Hyfsat snabba svar på mejlen (1-2 timmar efter det att jag skickat frågan) och förväntad info ang leveransen via DHL.

Svagaste kedjan i länken var just DHL vars trackingsida lämnar en del att önska...

Nu väntar jag bara på gummit innan det blir åka av :-D
gorane 2010-04-01 15:23
RaiderViking: var det äkta vara eller är det replikor? alloywheelsdirect.net ger ju ett seriöst intryck på webben...men är det så?
Jag är lite sugen på ett par 18" fälgar till Mercedes som är betydligt billigare hos dem än här hemma.
soda 2010-04-01 18:11
BMWmclubsport: Jag har faktiskt ingen aning om det även gäller replikorna. Tänkte bara att det kan vara bra att känna till så man inte köper dyra fälgar som spricker efter någon månads användning på våra potthålsvägar.

RaiderViking: Kul att höra att det gick bra att beställa från alloywheelsdirect.net. Själv beställde jag från BMautosport och det gick också bra, en som hade hänt var att en vikt hade lossnat under frakten, men det fixade lokala däckfirman för 75:-.

Så nu vet man med säkerhet att dessa firmor är ok att handla från:
alloywheelsdirect.net
bmautosport.co.uk
alloywheels.com
camskill.co.uk (däck)

Mvh Henrik
RaiderViking 2010-04-02 00:25
@gorane: Såvitt jag kan se så är det original grejer. De är märkta på rätt sätt och vikten är vad som anges på lite olika ställen jag hittat. De var förpackade i kartonger som föreföll vara BMW original förpackning. Om det är replikor så är de väääääldigt bra gjorda :)
alloywheelsdirect.net är lite dyra kanske men de funkade galant för mig. Och även om de anses som dyra bland gänget på babybmw.net så är de fortfarande ~6600SEK billigare än att handla hos BMW i Sverige.

Nästa paket hem från UK är BMW Performance Luftinsläppsystem och BMW Performance ljuddämparsystem och en LSD från QUAIFE... sen blir det ringen i slutet på april :-)

Lite bilder på fälgarna hittas här [LÄNK]
Hofeistos 2010-04-03 00:22
Fälgarna ser ut att var original men från bilderna ser de ut att vara lätt begagnade, stämmer det?
Hofeistos 2010-04-03 00:45
RiderViking:
Glömde fråga, vad heter sidan som säljer Performance ljuddämparsystem?
RaiderViking 2010-04-03 09:54
Nej fälgarna är sprillans nya... inte ett märke på dem ngnstans.

Finns många sidor som säljer BMW Performance grejer men jag har snackat med dessa som verkar omtyckta på babybmw.net [LÄNK]
BmwMClubsport 2010-04-03 15:25
Härligt att höra bra omdömen om både BM och alloywheelsdirect.net då jag lagt två ordrar hos dom :)

Imola 2010-04-06 07:49
Kan även jag gå i god för Alloywheelsdirect.

Skickade min leverans inom 2 dagar, kom perfekt förpackade och balanserade med däck till halva priset vad BMW Sverige ville ha för fälgar + däck. Allt är givetvis original, då han bara säljer originalhjul.
gorane 2010-04-06 08:33
Skönt att höra bra omdömen om alloywheelsdirect.net då jag lade en beställning igår. Nu återstår bara att vänta då.....
BmwMClubsport 2010-04-06 09:55
Får man fråga vad ni köpte för wheels till bilarna? :)
bengalsimon 2010-04-07 17:59
var hittar jag m6 / m3 fälgar i england/tyskland just nu? finns ju inga på sidan.

vill ha ett par staggered 19" med bra offset till min e90
RaiderViking 2010-04-25 22:18
Tänkte jag skulle lägga upp en bild på bilen med de nya fälgarna... :-)
[LÄNK]
BmwMClubsport 2010-05-01 18:50
RaiderViking: Fan va snyggt! BMWs snyggaste fälg på delad första plats med CSL-fälgen..
sfi 2010-05-15 19:34
Hur kommer det sig att det ofta är Falken Fk452 som verkar vara performance däck när man kollar fälgar och däck från england?

Jag har iofs mest kollat CSL replikor till e46an. Kanske är det annat till andra modeller.
edge 2010-05-16 00:53
En anledning kan vara att dessa däck är ruskigt billiga i England. Kolla www.camskill.co.uk
sheckler 2010-06-09 18:57
Tänkte beställa 19" CSL fälgar från bmautosport.co.uk Nån som beställt dom därifrån ? Är de bra däck man får med om man köper med de ? Nån som har erfarenhet ? Rätt så mycket billigare än i sverige ;) Mvh/Sheckler

Phoenix M3 2010-08-04 21:33
Har köpt ifrån Mark @ bmautosport.co.uk 3 ggr. Superb service och 3-5 dagars leveranstid.

Köpte hans CSL sist med Falken FK452 däck, kolla in bilderna på garaget.org/philly

Fälgarna ser exakt ut som originalet, finns inget som skiljer förutom siffrorna runt bulthålen.
Roffa1 2010-08-05 15:04
Här finns mkt bra priser..

[LÄNK]
Lidas5 2010-08-12 11:05
Hej!!

Tänkte kolla om någon har koll på reglerna för import från england. Tog kontakt med
Bmautosport för att kolla lite frakt och så. Får till svar att han har:

reached my selling limit to private customers in sweden.

Därför hävdar han att jag måste ha ett företag för att få handla av honom.
Är det någon som vet om det stämmer eller vad håller han på med??

Mvh
Fredrik
Besvara
Sida: 1 2 3 4 5 Första sidanFöregående sidaNästa sidaSista sidan