AutoPower » Reportage » Putsträff Stockholm
[ BoS-2024 ] [ BoS-2023 ] [ BoS-2022 ] [ BoS-2021 ] [ Bimmers of Sweden 2020 ] [ Bimmers of Sweden 2019 ] [ Bimmers of Sweden 2018 ] [ Träff hos Schmiedmann maj 2017 ] [ Bimmers of Sweden Mantorp 2017 ] [ Bimmers of Sweden 2016 ] [ Knutstorp 2015 ] [ Bimmers of Sweden 2015 ] [ Bimmers of Sweden 2014 ] [ Stående AutoPower-träffar i Göteborg ] [ Lygnern runt 2014 ] [ Knutstorp 2013 ] [ Bimmers of Sweden 2013 ] [ Knutstorp 2012 ] [ Schmiedmann 2011 ] [ Bohuslänskörning 2011 ] [ BMW´s of Sweden 2011 ] [ Hallandsåsen/Svedinos 2011 ] [ Vättern runt 2011 ] [ Mantorp 2011 ] [ BMWCS West Castrol 2010 ] [ Uddevalla 2010 ] [ Vättern runt 2010 ] [ Knutstorp 2010 ] [ E31-träff 2010 ] [ Bullaren runt 2009 ] [ Borås 2009 ] [ Knutstorp 2009 ] [ Knutstorp 2008 ] [ Knutstorp 2007 ] [ Gnällbältet 2006 ] [ Z-träff 2005 ] [ Knutstorp 2005 ] [ Gnällbältet 2005 ] [ Emmaboda 2005 ] [ Vårrally 2005 ] [ Putsträff 2004 ] [ Knutstorp 2004 ] [ Eskilstuna 2004 ] [ Gnällbältet 2004 ] [ Gävle 2004 ] [ Vårrally 2004 ] [ Putsträff ] [ Malmö 2003 ] [ Putsträff 2003 ] [ Karlstad 2003 ] [ Knutstorp 2003 ] [ Vårrally 2003 ] [ Södertörn 2002 ] [ Karlskrona 2002 ] [ TPC Uråsa ] [ Odensbacken 2002 ] [ Gelleråsen 2002 ] [ Gävle 2002 ] [ Gävle 2001 ] [ Alpina/M Västerås ] [ Alpina/M Uppsala ] [ Alpina/M Sala ] [ Knutstorp 2000 ] [ Gävle 2000 ] [ Västerås 1999 ] [ Gävle 1999 ]
Putsträff Stockholm



Bild 1

Bild 2

Bild 3

Bild 4

Bild 5

Bild 6

Bild 8

Bild 9

Bild 10

Bild 11

Bild 12

Bild 13

Bild 14

Bild 15

Bild 16

Bild 17

Bild 18

Bild 19

Bild 20

Bild 21
Efter en sommar som inledningsvis förvandlat delar av Sverige till ett nytt Venedig och gett övriga landet mer regn och annat blött än nödvändigt (Bild 1) har tvättsvampen i samspel med högtryckstvätten fått jobba mer än den någonsin tidigare har behövt göra någon sommar så länge jag tvättat bilar. (Ja, bilden är tagen i Juli från mitt köksfönster!)

Att tvätta bilen är å andra sidan inget som är speciellt tråkigt utan snarare ett blött nöje, men det kan ibland bli lite mycket när det inte ens går en dag innan regnet kommer igen. Mitt ibland allt detta oväder kan det vara skönt med lite nya tips och idéer för skötseln av bilarna samt träffa lite likasinnade. Ljuset i mörkret var när vår allas Asken slängde ut iden om en träff i Stockholms centralare delar. Äntligen dags för en träff i samma tecken som den så lyckade hos Jörgen på Stockholms bilvårdscenter i Februari detta år. Tänk vad ett halvår kan försvinna iväg snabbt!

Så fort jag fick nyss om träffen fanns det ingen annan utväg än att betala in dom 50:- som senare visade sig vara väl investerade pengar. Jag hade dock aldrig trott något annat?

Tiden från att Asken började tala om någon slags putsträff tills den dagen det var dags gick fort med jobb och annat så helt plötsligt var det bara dags att ge sig av. Sagt och gjort med laddad digitalkamera, ett gott humör samt en tom mage var det bara att ge sig av längs tunnelbannans görna linje i väntan på 18-årsdagen och ett körkort!

Väll framme under jorden möttes man i ett av garagets hörn ett litet garage i garaget:) som verkade var rätt! (Bild 2)

Stack in huvudet och möttes av ett garage/recondhall som förmodligen är varje putsbögs sanna dröm. (bild 3 & 4)

Prylbög som jag är kunde jag inte undgå den grymt läckra klockan som Petter hade hittat på någon auktion samtidigt som jag konstaterade att jag var precis lagom i tid. (Bild 5)

Smörgåstårtan som Asken levererade i lånad M-vagn räckte gott och väl för att mätta alla deltagare. (bild 6)

Under kvällen visades en hel del olika saker upp och en av dom häftigare maskinerna som Petter hade var ångtvätten för rengöring av textiler mm. Samma typ som används av SL för att få rent tunnelbannevagnar mm. och till ett pris som tyvärr gör att den inte hamnar i varje mans garage. (bild 7)

Här är Petter i full gång med maskinen (bild 8) och resultatet talar för sig själv (bild 9) En sådan vill jag ha!!! Petter visar har hur man på ett enkelt sätt med airbrusch penna får bort diverse stenskott, grusstänk och smårepor. En mycket effektiv teknik som jag gärna skulle vilja behärska. (bild 10) Petter Visade också under kvällen upp bilder på lagningar av parkeringsskador som man knappt kunde tro vara sanna!

I garaget fanns en mycket vacker Ferrari i nästintill nyskick som var på besök för diverse skönhetsbehandlingar (bild 11) och på hyllorna fanns fler pollerrondeller än vad jag tror putsarkungarna Hasso och Micke har tillsammans eller vad säger ni grabbar? :) :) (bild 12)

På plats fanns även AutoMiracle som ägnar sig åt borttagning av bucklor på bilar utan omlackering osv. Här (bild 13) berättar Robert om verksamheten för att sen ge sig på Soki´s E38a som blev ett par bucklor fattigare. (bild 14) Tyvärr gick det inte att få några bra före och efter bilder i det halvmörka P-garaget men jag samt alla andra deltagare kan intyga att resultatet blev mycket tillfredställande!

Dessa fräcka brandsläckare var en fröjd för ögat till skillnad från många andra modeller som finns och om man lämna i bilen på en behandling hos Peter så får man en sådan lackerad i bilens färg samt med bilens logotype!(bild 15) (Vet dock inte om erbjudandet gäller längre)

Denna Astran var inne på en Ditec-konservering och såg mycket fin ut i lacken samt hade en spegelblank yta. Jag förstår att så många väljer att ditec-behandla sina bilar. (bild 16) Miatan hade fått halva huven polerad och det var en enorm skillnad (bild 17) Hör visar Petter hur han arbetar och det är häftigt vad rätt kunskap och utrustning kan åstakomma. (bild 18)

Hyllorna på Motorrecond innehöll bilvårdsprodukter som förmodligen skulle räcka en halv livstid för oss flesta (bild 19 & 20)

På ena vägen skymtas en på forumet välkänd Polermaskin från Rusta och Petter berättar att han efter alla skriverier om den kände sig tvungen att köpa en för att testa. (bild 21)

Mitt inköp för kvällen blev tvättsvampar som jag hittills är mkt nöjd med! Alla deltagare fick också en microduk till bilen som den har används med framgång.

Till slut ett stort till Petter på Motorecond samt Robert på Automiracle samt till Asken och alla andra som deltog!

Vid kamera och tangentbord: Fredrik Andersson (Andersson_csi)
2004-08-25
Publicerad 2009-03-23 11:17. Uppdaterad 2009-03-23 11:17.
Copyright © 1997 - 2024 www.AutoPower.se


Annonser